meteorologische lente.


Al veel te lang weer binnen gezeten, en daar kan ik dus echt helemaal absoluut niet tegen.  Het weer is om het zacht te zeggen beroerd geweest. Zelfs even naar de winkel gaan voelde als een straf. Het is weer geweest om met een boek op de bank te kruipen, met een pot thee onder handbereik, en dat heb ik ook gedaan, ben weer aan een flinke pil begonnen. Gisteren was de dag voorbij met boodschappen doen en twee verjaardagen ( eentje werd er 7 de ander werd er 10) dus daar ging onze middag. Het was heel gezellig daar niet van, maar helaas die ene kilo die ik eraf gefietst had is er nu wel weer bij denk ik. Bij ons worden verjaardagen altijd met vlaai en daarna taart gevierd. Heerlijk maar tegenwoordig is een gewone abrikozenvlaai al niet meer luxe genoeg dus er moet minimaal eiwitschuim op zitten of slagroom of ik weet al niet meer.  En je kunt het raden twee verjaardagen dus twee visites dus twee keer vlaai. En zooals bij ons gezegd wordt op één been kun je niet staan…….het is dus heel normaal dat je twee stukken neemt. Als ik me aan de sociale regeltjes had moeten houden was ik met 4 stukken vlaai en 2 stukken taart op thuis gekomen. Ben ik effe blij dat ik me niet aan die regeltjes houd en zonder schuldgevoel kan zeggen nee, dank je ik hoef echt niet. Maar ik dwaal af. Door al die verjaardagen had ik vandaag echt zoiets van ik ben weg ik ga wandelen . Gaat er iemand mee? En ja hoor deze keer kreeg ik zowaar gezelschap van mijn 13- jarige dochter. Hele leuke meid ,staat midden in het leven maar kan haar mondje niet stil houden. Dus ik ben er maar vanuit gegaan dat we niet veel zouden zien en dacht me eens bij de bloemetjes te houden.
In het kader van de meteorologische lente. Tas mee, camera mee, verrekijker mee. We hebben een heerlijke wandeling gemaakt waar we af en toe toch wel weggewaaid zijn maar we hebben het op een paar druppels na drooggehouden. Mijn dochter had het beheer over de camera met als gevolg dat de batterijen binnen de kortste keren leeg waren. dus veel foto`s heb ik nog  niet. Maakt ook niets uit. Toch weer genoeg gezien buizerds, boomklevers, mezen, ganzen, en als bonus toch weer 4 treeén gezien. Met heel veel moeite toch nog een foto uit die batterijen kunnen persen.
Het voordeel van zo`n wandeling met mijn dochter is, dat ik nu wel weer helemaal op de hoogte ben van wat er nu allemaal in haar wereldje belangrijk is. Ik ben helemaal sufgeluld, mijn oren tuiten maar dat kan ook van de wind zijn geweest.     
 

3 thoughts on “meteorologische lente.

  1. Hahahaha, dit komt me op meerdere vlakken heel bekent voor!! Met pijn en moeite een kilootje eraf……. een verjaardag en anderhalve kilo er weer aan die er dan bijna met geen mogelijk meer af te krijgen is, pffffff. En dat kwebbelbekkie van mijn jongste dochter staat ook meestal geen seconde stil. Wel heel gezellig maar ook heel vermoeiend !
    Kom je ook ffies bedanken voor je felicitatie!
    Groetjes, MIem

  2. Heerlijk een lekkere wandeling ,zoals jij hebt gezien hebben wij dat vandaag ook gedaan .
    Een mens is het beu om iedere dag binnen te zitten .
    Heerlijk uitgewaait .
    Gr Tanja

Wat vind jij ervan?

