een nieuwe baan!?


Ik heb een nieuwe baan .
Ik heb er een dubbel gevoel bij.
Verraad ik nu de thuiszorg?
Het is een grote puinhoop bij ons.
Mensen die weggaan,
Clienten die overgeheveld worden naar alpha.
Planningen die niet meer kloppen.
Door modderen tot januari om dan de fwg 5 functie te moeten accepteren.
Formuliertje moeten tekenen dat dat vrijwillig is.
hoezo vrijwillig gewoon geen keus. 
Maar ja, ik heb ook een gezin.
Wij komen niet rond als ik de alphafunctie moet accepteren.
Thuiszorg moet bezuinigen. Schoonmaakcontract werd niet verlengd.
Eigen personeel moet dat maar doen.
Solicitatieformulier voor de schoonmaakdienst ingevuld.
Dat was tenminste met behoud van salaris en contract.
Vorige week uitgenodigd via telefoon.
Hele week zitten dubben van: " Wil ik dit wel? Wat heb ik voor keus? "
Vandaag gesprek gehad, iemand ging met vervroegd pensioen.
Werd vanmiddag al teruggebeld, ik heb hem binnen die baan.    
Ik ben met de neus in de boter gevallen.
Van thuishulp A naar zorghulp niveau 1 à 2
Zelfde contract, zelfde bedrijf eigenlijk sinds de fusie.
andere lokatie, andere mensen, sta er niet meer alleen voor
ga zelfs samenwerken met collega`s.
Doen waar ik voor opgeleid ben, voor de bezuinigingen.
Werken in een bejaardenhuis cq aanleunwoning.
Vaste werkplek. Niet meer van hot naar haar rennen.
Weer zicht op verdere opleidingen. 
 
WOOOHOOO IK HEB EEN NIEUWE BAAN. 
 
Wat zal ik mijn clienten gaan missen
 
Verraad aan de thuiszorg? Sorry niet mijn schuld ,dan moet je toch echt bij de regering zijn.
 

4 thoughts on “een nieuwe baan!?

  1. Je moet je niet schuldig voelen.Je hebt ander werk en die kans krijg je misschien nooit meer.Zekerheid voor je gezin en je zal niet meet moeten hollen van hier naar daar.Veel succes met je nieuwe baan.

    • Dit was ook al weer een oud artikeltje, wel cru aangezien ik per 1 december ontslagen wordt, maar het is het afgelopen jaar ook geen leuk werken meer in de zorg, ik ben er niet erg rouwig om want ik schaam me om in de zorg te werken. triest hoe alles afbgebroken wordt. Dan maar iets nieuws we zien wel wat de toekomst brengt, eerst maar eens het jaar uitzingen.

  2. Tsja, moeilijke keus, dat begrijp ik.
    Maar wel een gedwongen keus, snap ik ook.
    Zie het maar zo, ook nu help je mensen die de hulp hard nodig hebben….
    Groetjes, Miem

  3. Werken in teamverband heeft zo ook weer zijn voordelen. Mijn schoonzus heeft die keuze ook gemaakt. Was ook werkzaamin thuiszorg en gaf leiding aan een kleine groep collegae. Nu na 1/2 jaar bevalt het haar prima. Minder geren en er niet alleen voor staan. Nieuwe clienten waar je ook weer een band mee opbouwt. Naar huis gaan met gevoel van ïk heb wat afgewerkt en anderen nemen het weer over" Zo zie je maar weer.
    Zelf werkte ik binnen alle takken van de gezondheidszorg en telkens na een jaar of vijf een andere baan. Kappen met de problemen en een nieuwe start. Pak uit je eigen collektie voorjaar maar een bloemetje op je nieuwe baan.
     

Wat vind jij ervan?

