afval ruimen


Volgende zaterdag 15 maart, wordt er weer de landelijke zwerfafval opruimdag gehouden. Door heel nederland worden er door vele verschillende verenigingen samen met hun vrijwilligers en iedereen die een dagje wil en kan opofferen vele vuilniszakken gevuld met zwerfafval.  En met vele bedoel ik ook vele. Als voorbeeldje : Ons groepje van 8 man op 1 à 2 kilometer 17 zakken verzamelde op een klein ochtendje werken.(de toegangsweg van de Doort naar Echt) Dus tel maar uit wat dat over heel Nederland is.  
Ik vind het een geweldig initiatief en doe dan ook al enkele malen mee, ook omdat de kinderen meedoen via de visclub, dus een beetje erin gegroeid zeg maar.  En wat is nu een ochtendje op een heel jaar.  Wat me wel op valt is hoe weinig reclame er voor gemaakt wordt en dat vind ik toch wel jammer. Nu is het wat laat maar volgend jaar probeer ik daar toch wat meer gerucht aan te geven zeg maar. In ieder geval vind je het een goed idee en een goeie manier om eens een zaterdag in de buitenlucht door te brengen dan is het nog niet te laat. Er zijn veel aktiviteiten en clubs die meehelpen dus effe googlen : 15 maart zwerfafval opruimen, geeft je al een aantal links om mee verder te gaan.
 http://www.nederlandschoon.nl is een goeie om mee te beginnnen.
 
Misschien is er bij jou in de buurt ook wel iets te doen.  En nu maar hopen dat het weer ook een beetje meewerkt want opruimen doen we toch.
Bij ons moet je 9:00 uur klaarstaan bij het kapeltje op Gebroek. En dan krijgen we daar wel te horen waar we ingezet worden en daarna natuurlijk warme chocomelk. 

3 thoughts on “afval ruimen

  1. Dat vind ik goede acties, hier doen ze dat ook wel met verenigingen, scholen enzo..
    Hier in de stad is dat probleem op bepaalde plekken helemaal erg, zat te doen dus…
    groetjes, Lourens

  2. Hoi Marion,
    Zwerfafval is en blijft een probleem,en het is zeker goed dat het regelmatig aandacht krijgt.
    Zelf heb ik dergelijke acties van dichtbij meegemaakt in mijn functie als 
    beheerder van het gemeentelijk milieustation,daar kwam al het door
    vrijwilligers verzamelde afval binnen,en werden er door ons 
    prikstokken en vuilinzakken beschikbaar gesteld.
    Het was altijd een flinke hoeveelheid zwerfvuil dat was opgeruimd.
    Goed van jou dat je je er ook voor inzet!
    Groetjes,Edward. 
     

  3. Hoi Marion, goed initiatief en goed van jou dat je daar aan meewerkt! Je hoort of ziet daar bijna niets van; ik wist het niet. Het is best belangrijk, al die rotzooi, die anderen maar argeloos wegsmijten, eens op te ruimen. Gelukkig zie ik hier in de omgeving niet veel rommel of zwerfafval. Groetjes Bernadette

Wat vind jij ervan?

