moslims regeren!?


Moslims klagen over korte broek in de De Telegraaf

door Coen Springelkamp
ALMERE –  Of de heren bouwvakkers even hun korte broek willen omwisselen voor een exemplaar met lange pijpen? Dat kregen werklieden afgelopen week van de uitvoerder van een groot renovatieproject in Almere te horen. Islamitische buurtbewoners hadden geklaagd over te blote kleding van de bouwers.

 
 
 

Om niet te bezwijken in de tropische hitte van de afgelopen weken hadden de mannen hun werkoverall ingeruild voor een korte broek en T-shirt. "We liepen allemaal in korte broek", vertelt bouwvakker Robin Willemsen. Hij renoveert samen met collega’s de buitenkant van 750 woningen van woningbouwvereniging De Goede Stede in Stedenwijk-Noord in Almere.

De bouwvakkers kregen het nieuws van de uitvoerder te horen. Willemsen: " Hij kwam de keet binnen en zei dat er een klacht was binnengekomen van islamitische buurtbewoners. Ze vonden onze kleding te bloot en te kort." De gespierde mannen namen de opmerking voor kennisgeving aan. "Je denkt toch niet dat ik in die bloedhitte in een overall ga lopen klussen?" aldus Willemsen. De korte broek bleef daarom aan. Voor Richard Hoekert van bouwbedrijf Mateboer uit Kampen zijn de klachten nieuw. "Er zijn alleen afspraken over correcte kleding. Dat zijn een korte broek en T-shirt ook" , aldus Hoekert. "Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen."

7 thoughts on “moslims regeren!?

  1. Ik zie wel graag sexie mooie naakte mannenbenen op de bouw of waar dan ook.
    Nou als die moslims daar niet tegen kunnen hebben ze toch pech en kijken ze maar de andere kant op dan zien ze ze ook niet.

  2. Moslims beweren dat homofilie/travestie een vieze ziekte is. Waarom dragen dan zoveel moslimmannen een jurk?
    En dat zanikt over bouwvakkers in een korte broek.
    Enne… binnenkort allemaal in smurfenpak naar het strand! Want daar zie je toch een bloot!!!!  Die komt binnenkort ook hoor, reken maar!
     

  3. Jezusmaria, nou dat weer! Nou jongens, ik zeg wat ik denk en voorzichtigheid staat niet meer in mijn woordenboek: "zijn ze nou helemaal van god los, die moslims?". Ik erger me groen en geel aan een boerka, dus weg met dat stomme kledingstuk. Ook de doekjes maar gelijk in de ban en ook die lange kanten jurken die mannen dragen en natuurlijk ook de fez.
    En heren bouwvakkers: lekker gewoon in short en t-shirt blijven werken, hoor, trek je er niets van aan.
     
     

  4. Hoi Mazza,
    Het eind is zoek in Nederland,alleeen al het feit dat de uitvoerder in
    overweging neemt om te kijken hoe het probleem kan worden opgelost…..belachelijk!!!
     

  5. Het moet toch niet gekker worden zeg…..Mannen die in die bloedhitte hun werk moeten doen mogen toch zeker wel zelf weten wat ze aantrekken om niet door de hitte bevangen te worden?? Ze lopen toch niet in een Speedo? Ik ben niet zo voorzichtig met wat ik zeg….maar what’s next? Onze bouwvakkers in een burka?? pfff……

  6. Ik ben voorzichtig met wat ik schrijf maar word het niet een hooooog tijd voor aanpassing ,dit is toch te gek voor woorden!!!  niemand hoeft te kijken naar iets wat hij niet wil zien
    Gr Elisabeth

  7. Hier zakt je broek vanaf hahaha dat had ik als bouwvakker zijnde in die hitte maar eens gedaan gewoon in je blote kont an de slag lijkt me een prima oplossing grijnsss, wat zal er dan gebeuren in ’t Wahalla de bliksem inslaan? tjesissss waar maken ze zich druk om die lui…hebben ze niets anders te doen dan door de ramen te kijken hoe een ander werkt? 

Wat vind jij ervan?

