onverwachtse vrije dag


Heerlijk zomaar een vrije dag tussendoor. Mijn client had een afspraak in het ziekenhuis , ik hoefde nergens in te vallen ook al genoeg uren staan ter compensatie. En ja wat doe je dan? Ik was gisteren al aan het denken , hmm vroeg op, misschien dat mijn man me ergens af kan zetten onderweg naar zijn werk. Hij werkt in Heerlen en er zijn genoeg plekjes onderweg om te wandelen. maar ja hoe kom ik dan weer thuis? Ik ga toch ook weer niet de hele dag braaf wachten tot hij me komt halen. Het openbaar vervoer is niet de geweldigste oplossing maar als ik inderdaad de goede gebieden kies pak zo ik de bus of trein om naar huis te  kunnen gaan. Zou kunnnen theoretisch alleen de bussen staken.

Dus maar wat anders verzonnen. Ik had natuurlijk ook effe het huis kunnen poetsen………… ,grapje zonde van de vrije dag. 

Ik heb de fiets gepakt en ben  weer eens heerlijk de beurt gaan verkennen. Er is hier genoeg te zien qua natuur en landschap. Dus boekje erbij van Limburgs Landschap, boekje van natuurmonumenten in de tas en de nodige versnaperingen en daar ben ik gegaan heerlijk.  ik ben niet eens echt ver geweest want mijn aandacht werd al meteen getrokken door een mooi stukje daar de fiets neer gezet en een rondje gaan lopen. Hartstikke mooi daar. ik had natuurlijk het geluk dat het een gewone doordeweekse dag was. Maar daar liep ik en in dat gedeelte werd je nog opgeschrikt door dieren die links en rechts wegschoten. ik heb wel geprobeerd ze op de foto te krijgen maar ze zijn zo snel en het bos is nu al zo dichtbegroeid, . Het heeft wel even geduurd voordat ik doorhad dat ze me gewoon voor de gek aan het houden zijn geweest. Er zaten zoveel vogels dat ik eerlijk gezegd niet wist welke te volgen en zo gauw ik er een in beeld had kwam een ander de aandacht afleiden. 

Willen ze niet, nou dan niet. Maar het is al met al een gezegende dag geweest. Veel mogen zien en vooral horen. ik moet weer gaan oefenen want ik heb vogels gehoord die ik niet ken. en ook gezien. ik ben blij te merken dat mijn gehoor nog dusdanig is dat ik de vogel nog steeds kan vinden op gehoor. Zelfs konijntjes en hazen mogen zien en die zijn de laatste tijd toch steeds moeilijker te spotten.

          17-5 onverwachte vrije dag 030

                                           17-5 onverwachte vrije dag 013

3 thoughts on “onverwachtse vrije dag

  1. Hoi lieve Mazza,
     
    Ik ben écht stik jalours op je … maar wel lekker dag je zo’n fijne dag hebt gehad.
     
    Groetjes van Mariëlle

Wat vind jij ervan?

