stank voor dank?


Het is toch wat. Hier is het de hele dag een beetje grauw en grijs en af en toe nat (plensend nat)  gebleven. Pas om 4 uur vanmiddag knapte het een beetje op buiten. Nou ja, zo heel erg was het nou ook weer niet want  de kids waren naar de skatebaan. Mijn man was de Grand prix aan het kijken dus heb ik ondertussen de strijk geregeld en even een globale beurt aan het huis gegeven. Nou ja met de stofzuiger door het huis geraasd en daarna gedweild zodat het ergste alweer aan de kant is.  Om 4 uur werd het buiten  wat vriendelijker en ik waag me maar eens naar buiten. Schertst mijn verbazing dat ik lastig gevallen word door twee kauwtjes. Ja,ja mijn vandalen in de tuin. Zo brutaal zijn ze nog nooit geweest of nee…. brutaal? Nee, ze leken eerder geaggiteerd door iets. Dus ik de tuin in,speurend om te ontdekken wat er aan de hand kan zijn. Geen kat of roofvogel te zien. Ik loop wat verder de tuin in, en ze gaan me toch te keer. Nou ja zeg jongens toch. Dat heb ik niet verdiend. Jullie krijgen nog wel eens extra aardappel tussendoor of een stukje kaas of brood. Wat een stank voor dank zeg. Fraai is dat. Zal ik vandaag me eens twee keer moeten bedenken voordat ik wat naar buiten gooi. 

En ineens daar zie ik wat er loos is. Ik zie iets tussen de planten, een oog dat naar me kijkt en net doet het er niet is.

 kauwtje+001

Er zit een jong verborgen tussen de planten. Niet wetend wat hij moet doen. En omdat pa en ma boven mijn hoofd verschillende schijnaanvallen maken, denkt hij dat er gevaar dreigt en verdwijnt hij in de schuur. Laat dat nou net de plaats zijn waar je als jonge kauw niet wilt komen. Het raam staat op het zuiden gericht en dan schijnen vogels niet meer te snappen waar de deur is. Ze blijven zich op het raam richten. Gelukkig zit er ook weer een grote werkplank onder zodat ze gemakkelijk te pakken zijn en voorzichtig weer buiten gezet kunnen worden. 

Maar Pa en ma zijn helemaal niet meer blij na deze reddingsaktie. Waar bemoei ik me mee. En de hele äangetrouwde”familie komt er ook nog eens bij kijken . Ik vond het al op de maffia lijken, dat zooitje zwarte verenpakken buiten.  Dus fraai is dat, nu kan ik niet eens verder mijn tuin in, ik had wat onkruid willen trekken hier en daar en wat uitgebloeide bloemen verwijderen en zo. Maar dat is niet echt te doen met van die kamikaze piloten boven mijn hoofd.
 Stank voor dank.   Ach ja vanavond krijgen ze toch weer wat extra’s . Het is ze eigenlijk al wel vergeven. Ik zou ook zo reageren als het om mijn kind ging.        

kauwtje+003

14 thoughts on “stank voor dank?

  1. Wauwww zeg, dit kon zo uit een boek komen….het is vreemd maar wel leuk als je ontdekt wat de reden is vr het gedrag van die kauwen. Ja wij als ouders zouden denk ik ook zo reageren als er gevaar dreigt.
    Nou jij bent weer een ervaring rijker hihi en zo zie je maar in jouw tuintje bloeit en groeit vanalles, een klein paradijsje🙂
     
    Groetjesss, knufff van mij

  2. Hahaha, heerlijk verhaal weer, ze kunnen idd erg tekeergaan en als het om de jongen gaat al helemaal. Persoonlijk vind ik ze zelf juist erg grappig, ooit heb ik een jong grootgebracht. Dat was een hele leuke ervaring. Het enige nadeel was dat hij schaamteloos iedereen ontdeed van blingbling zoals oorbellen, kettinkjes, haarspelden, theelepeltjes en euro’s. Het boefje….
     
    Ik wens je weer een fijne week, het wordt puffen las ik……Liefs, Alexandra

  3. Je verhaal vol spanning gelezen schitterend beschreven Mazza …
    foto’s ook geweldig wat een brutale kop hebben die kauwtjes hé
    en dat zijn ze ook ze bespringen hier mijn hond weleens ik geef
    ze echt geen eten veel te veel van die zwartjassen in de buurt
    (Hitchcockachtig)soms denk ik weleens had ik maar een buks
    oeiii nu krijg ik het met al die natuurliefhebbers aan de haak hahaha …
    Was hier ook vies weertje dus tijdje aan mijn blog gewerkt en
    verder heerlijk zondags gedragen alleen maar doen waar je zin
    in hebt … Kom maar snel weer met mooi verhaal lees ze graag.
    Btw kijk jij niet graag naar formule1 e.d. ik wel heerlijk dat geluid
    van die wagens wroemwroemwroemmm…die spanning amazing!
    LievegrtjsBenona
     

  4. Lieve Mazza,
    wat een geweldig verhaal en mooie foto’s, ook ik dacht net als Miem meteen aan The Birds van Hitchcock, je mag rustig stellen dat je een hectisch middagje hebt gehad, toch maar wat extra’s geven voor zulke goede ouders.
    Liefs, Ann.

  5. Hoi Hoi,
    Leuk verhaal meid !
    Al in het begin had ik het vermoeden dat er een jong of jongen in het spel moesten zijn, vogels vallen meestal niet zomaar aan .  Maar in de regel zijn kauwen idd behoorlijk brutaal en nergens bang voor. Een hele familie heeft lang geleden mijn eerste kat eens aangevallen. Was best  wel eng om te zien en ik moest meteen aan de film "birds" denken, hihi.
    Wees maar extra lief voor ze, ze zullen wel heel erg van je geschrokken zijn, ondanks je goede bedoelingen!
    Liefs, Miem

  6. Zo gaat het bij ons nu met de mereltjes…die kunnen ook behoorlijk te keer gaan als je in de buurt van de kroost durft te komen…maja de container staat daar dus toch af en toe er langs…hihi de rust verstoren. Idd net of de tuin van hen is en ik de insluiper….
    Sweet dreams….

  7. Ondanks alles kan jouw dag niet meer stuk,huis schoon,kauwtje gered,en je weer een schitterend verhaal Mazza.Hier gebeurd ook vanalles,maar voert nu te ver.Morgen vroeg auto APK laten keuren ,auto van 1990 moet weer vanalles aan gedaan worden,8 uur in de garage.Groetjes.

  8. pracht verhaal ja ik zou ook zo reageren als het mijn kind was
    goede reddings aktie en nartuurlijk de foto’s er bij fantasies gr v els

  9. Zo maak je toch van alles mee.
    Bij ons op het dak zitten ook kauwen.
    Ze spelen bij ons in de buurt baas over alles.
    En ze maken `s morgens altijd veel herrie maar met een beetje brood
    worden ze weer een stuk rustiger.
    Maar ze horen er gewoon bij net als de rest.
    Micky de hond kan er wel eens flink tegen te keer gaan maar dat ligt
    denk ik aan het brood lust hij namelijk ook.
    Trouwens leuke foto`s en groetjes Godfried en van Micky een poot.

  10. Wat een leuk verhaal en ach dan maar even niet plukken en wieden ,en wat een leuke foto’s ,vooral van het kleintje
    Gr Elisabeth

  11. Heerlijk nog even genoten van het laatste verhaal en dan ga ik sluiten.
    Ja wij zouden het zeker ook doen voor onze kinderen, geef ze ongelijk
    Schitterend en hele mooie foto’s
    Lieve groetjes en nog een hele fijne avond Janny

Wat vind jij ervan?

