alle zegen komt van boven


belHet regent weer eens in Nederland. Wat is nieuw?
Zoals jullie weten ben ik pas van werk en werkplaats gewisseld
De consequenties hiervan worden eigenlijk nu pas duidelijk.
Voorheen was ik heerlijk aan het werk in mijn eigen woonplaats.
zeer makkelijk ,maar ik heb me nooit gerealiseerd hoe ik daar op ingespeeld was.
Ik sta ’s morgens op , kijk naar buiten en denk iets van hm lekker weertje,
 doe ik alles op mijn gemakkie. reistijd  8 – 10 minuten.
Of zou het gaan regenen dan vertrek ik maar wat eerder, ben ik daar voor de bui.
reistijd 4 minuten.
vanmorgen was het anders, heel anders.
 Ten eerste moest ik er een half uur eerder zijn i.v.m een bespreking plan van aanpak
dus al iets gejaagder dan normaal, kijk naar buiten……
ooh nee, S…. ( sorry),    het regent pijpestelen,   GVDGV… zoeken naar regenpak natuurlijk
jaren niet meer nodig gehad, ik zat altijd tussen de buien door.
nou uiteindelijk gevonden hoor, chips( beetje gekuisd) is het al zo laat?
dan maar op de brommer, helm op, regenpak aan, tas in koffer, dit moet lukken .
nou daar ging ik helemaal ingepakt op weg naar mijn werk,
 het zweet brak me uit omdat zo’n regenpak dus helemaal niet ademt.
en ergens word ik me bewust van een lek ergens.
hoe kan dat nou ik word toch nat en koud natuurlijk.
na een 20 minuten arriveer ik op mijn werkplaats.   
Daar moest ik in de regen wachten tot de deur werd open gemaakt.
lullige bijkomstigheid, de deur is pas vanaf half 9 uur operationeel. 
op weg naar de omkleed ruimte ( je weet wel, met die onvindbare kluisjes) 
hobbelend met mijn regenpak waar het water vanaf drijft.
ik kleed me helemaal uit en wat blijkt ……….ik ben helemaal droog…….
op mijn sokken en schoenen na , het water stond me in de schoenen.  
ooh wat erg .. en nu … haha sokken op de verwarming
een collega ging op zoek naar sokken  sloffen of iets dergelijks
en mijn andere collega’s namen me mee naar het restaurant
en daar kreeg ik een heerlijke verse bak koffie onder mijn neus geduwd. 
Dat geeft het maar weer eens aan. Een nieuwe baan heeft voor en nadelen.
 Maar met zo’n collega’s lijken de nadelen als sneeuw voor de zon te verdwijnen.
Toch heerlijk om zo’n collega’s te hebben. Ik ben echt een bofkont.         

7 thoughts on “alle zegen komt van boven

  1. Hoi Mazza,
     
    Net zoals onze dappere feministen die eind jaren zestig, begin jaren zeventig hun BH’s verbrandden ben ik van mening dat wij ook een beweging moet starten … de femieregenisten! Dat zijn dan meiden zoals wij, met een hardgrondige hekel aan natregenen, maar met een nog grotere hekel aan regenpakken. We gaan die gele en oranje plakkerige ondingen ritueel verbranden op een grote stapel, waarbij we dan een goed-weer-dansje doen. Doe je mee? 🙂
     
    Groetjes van Marielle

  2. Hier was het, op 3 druppels na, de hele dag droog en broeierig warm. Met dit weer zou ik echt stikken in zo’n pak, vreselijke dingen. En ik lees over een helm, dus zat je op iets gemotoriseerds, oh boy, ook dat nog. Dat gespetter bedoel ik, onder de blubber komen te zitten, of viel dat mee?
    Je ziet maar weer wat een kop koffie allemaal kan goedmaken! En je collega’s? Die zagen natuurlijk meteen dat ze aan jou een goeie hebben…. logisch toch? Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben in je nieuwe werkkring…. en ja, ik heb je zien zwaaien in Maasbracht, zag je mij niet als een gek terugzwaaien?
    Liefs, Ilona

  3. jaja, dat verbijsterende effect van een regenpak ken ik. Het sluit helemaal af, ademt voor geen meter en door je lichaamswarmte (nog eens extra verhoogd door het harde fietsen omdat je zo snel mogelijk ter plaatste wilt zijn) gaat het lekkere pakje ook nog aan de binnenkant condenseren omdat het buiten een stuk kouder is…. resultaat, toch een nat en koud gevoel….
    Gelukkig werd je goed verzorgd door je collega’s, das wel een hele grote pleister op de wonde, lief hoor !!!
    Groetjes, Miem

  4. Lieve Mazza,
    goede en aardige collega’s is de helft van het werk, ik lees hier en daar dat het vandaag regende, soms heeft Friesland dan toch heel wat goeds, hier was het vandaag heerlijk weer, droog, niet al te warm en in de middag de zon erbij. Nederland is maar een klein landje en toch enorm verschillend van weer. Je hebt er overigens een mooi verhaal van gemaakt en het werd toch nog eind goed al goed.
    Liefs en een warme knuff van Ann.

  5. Tis wat Mazza zo’n begin van de dag ,maar wat super als je zulke collega’s hebt dat maakt idd heel veel goed
    Liefs Elisabeth

  6. Hoi Mazza, jij kan erg leuk schrijven. Leuk om het te lezen. En ja, collega’s (fijne) is erg belangrijk. Dat zegt al heel veel. Zelf ben ik ook blij dat ik werk heb met collega’s, zou voorlopig nog niet zonder ze kunnen, ook al vind ik mijn eigen zaakje ook erg leuk. Maar even relativeren met collega’s is wel zo fijn. En helemaal las ze een lekker bakkie voor je hebben. Dan begint je dag goed, ondanks het vreselijke NL chips weer.
     
    Groetjes Annelies

  7. Ja meestal regent het hier en daar…hier als ik er ben en daar als ik daar ben…hihi
    maar idd balen als je erdoor moet…en lief van je collega’s

Wat vind jij ervan?

