doort wandeling


vandaag maar weer eens een flinke wandeling gaan maken en dat was hard nodig
de laatste wandeling was alweer met de avondvierdaagse geweest en dat ligt toch alweer even achter ons.
ik heb dat nodig om me af en toe eens uit te leven en om de kilo’s te verdrijven
tasje klaar gemaakt met bammetje en drinken zeer belangrijk mijn foon meegenomen
jaja mijn mobiel na twee exemplaren versleten te hebben ben ik er eindelijk aan gewend
tja bij eentje heb ik de batterij opgeblazen ( uhum en de ander is in de kookwas meegedraaid aangezien die nog
in mijn werkbroek zat oeps … dus ondertussen een heeel duur foontje geworden.  
ik weet het ik weet het en nee ik weet het ook niet,  geen idee hoe ik het voorelkaar heb gekregen maar dat het stom was daar ben ik wel achter.
in ieder geval weer eens flink gaan lopen met het idee naar de doort te gaan misschien krijg ik de zwanen op de foto.
Het was erg plakkerig vanmorgen en eigenlijk had ik me bijna omgedraaid omdat ik met 10 minuten lopen al hartstikke nat was. Mezelf maar even wijsgemaakt dat dat het lui zweet is wat eruit moet en toch maar door. na een uur begon het wat te waaien en klaarde de lucht wat op hèhè dat was een stuk prettiger ondertussen was ik bijna bij de Doort aangekomen om toevallig een jonge? buizerd te zien  ik keek eigenlijk naar de bomen en toen ik me omdraaide zat hij daar op de grond. Het beestie eens op mijn gemak bestudeerd,  ja dat lijken nog wel donsveren op de borst. Zo te zien mankeert er niets aan je poten en ja de vleugels worden ook uitgeslagen en je komt zowaar even van de grond maar meer is het niet.  Ik bekijk de omgeving en vermoed dat het beest uit het nest gevallen is met oefenen. Tja dat kan gebeuren. Hij zit op een mooie plek tussen het graan en een mooie open cirkel, moeders kan deze plek makkelijk bereiken.  ik blijf nog een beetje hangen om te kijken of moeders in de buurt is maar dat kan met die beesten rustig een halve dag duren dus ik besluit het beestie rust te gunnen en er later nog een keer langs te lopen.
Bij de Doort zijn er natuurlijk helemaal geen zwanen te bekennen , tuurlijk niet. Het zou eens makkelijk gaan , dus ik besluit om eens even langs de plassen te lopen met als gevolg dat ik ben belaagd door allerlei insekten . Gelukkig ga ik nooit de deur uit zonder voorzorg maatregelen en de insekten spray heeft ook nu zijn werk kunnen doen.
Het wordt er niet prettiger op met die slappe winters want de insekten vieren hoogtij , nog even dan hebben we hier ook muskieten zou me niets verbazen.
Langs het water lopend kom ik een meerkoet tegen die zich wel in een heel ongemakkelijke positie had gemanouvreerd.  ik kan hem gewoon oppakken onder luid protest weliswaar . gelukkig poten in orde geen vissim te ontdekken vleugels zien er goed uit hup het water in met jou anders ben je dadelijk nog vossevoer. en ja daar ging hij zeer tevreden met zichzelf en meteen happend naar allerlei eetbaars . ach hij had honger, de stommeling.
tjee wat mankeren ze vandaag allemaal, zo zie je niets en zo vallen ze in je handen. het is ook warm vandaag zouden ze daar ook last van hebben.
zoekend naar de zwanen kijk ik dus het water af om geen zwaan te zien maar wel een schildpad.
een schildpad ja , die is losgelaten door iemand die er dus helemaal niets van snapt.
het beest doet het wonderbaarlijk goed maar de vogels zijn minder blij want hij haalt de nesten leeg op zijn strooptocht. menig eend of koet heeft zijn legsel verloren zien gaan. er zijn al de nodige uurtjes om en ik besluit langzaam een richting huis te lopen, ik krijg langzaam honger. en het is nog een behoorlijk stukkie, via de bijna onbegaanbare paadjes probeer ik mijn weg terug te vinden maar het gras staat zo hoog dat ik mijn afslag mis , dus via een omweggetje, (uhum,  ik heb Susteren geraakt) achterlangs de Slek weer naar huis . straks toch eens kijken hoeveel kilometer het geweest zijn want ik ben ongeveer 9:00 uur of kwart over gaan lopen en ik was net op tijd thuis om de start van de Grandprix te zien. geen wonder dat ik honger had.  Vermoeiend maar wel een goede dag en nu onder de douche en de schade van de brandnetelen en bramenstruiken opmeten , ik geloof dat het meevalt. 
10 thoughts on “doort wandeling

  1. Fijn dat er dan nog zoiets als spacen bestaat…wie weet vind je ergens een slaapliedje en komt het vanzelf….hihi
    Trusten…voor als het zandmannetje langs komt…doei doei en fijn weekend!

  2. Hoi Marion,
    ’n Late reactie,net je wandelverslag gelezen en de bijbehorende foto’s gezien!’t Is best ’n grote schildpad?Bij ons zwemmen er ook ’n paar rond,vast ook gedumpt!!Wat je zoal niet tegenkom op zo’n wandeling hé?Je maakt ook mooie en leuke foto’s hoor!En je kan ook lekker "vertellen",idd dure mobieltjes zo,als je ze in de wasmachine stopt,hihihi!!
    Lieve groetjes van Corry en doggy Joep,doeidoei!!  

  3. Een leuk verslag van je belevenissen, natuurlijk moet er van alles gebeuren alleen lopen is zo saai, maar daar heb je geen last van gehad zo te lezen. Vandaag zelf menig kilometertje gelopen in Drente, wat was het een prachtig weer! Tenminste op één enorme donderbui en de daarbij horende hoosbui erbij, nou ja ik was toch al nat van het zweten dus maar gewoon doorgelopen, warm bleef het wél.
    Liefs, Ann.

  4. Leuk verslag Marion !
    Heerlijk hè de natuur in.
    Vrijdag ben ik met 4 collega’s een stuk gaan fietsen. Begonnen (na de koffie met appeltaart) in Bergen, toen Bergen aan zee, heerlijk versgeperst sjuutje gedronken en een stukkie strand meegepikt, in Groet weer een lekker bakkie koffie gedronken, en toen via Schoorl weer naar Bergen.
    UIteraard alles afgesloten met een heerlijke maaltijd. Heerlijk genoten en op het terras in Bergen aan Zee nog een leuke foto weten te maken (dankzij mijn 10x zoom) van een heerlijk brutaal musje met een veertje (voor zijn nestje??)  in zijn kleine bekje.
     
    Liefs, Miem

  5. He he Tenminste een voldaan gevoel bij thuiskomst. Maar zo kom je op je dwaaltocht wel van allerlei leuks tegen. Zo’n schildpad red zich wel bij de zomerdag maar vraag me af of hij de winter overleefd. en ook zo’n jonge roofvogel is een leuke ontmoeting.

  6. Hoy Marion.
    Prachtig verslag van je wandeling.
    Je maakt zo toch van alles mee in de natuur, met binnen zitten zie je niet zo veel.
    Daarom ben ik het liefste buiten dan voel ik me ook het beste.
    Groetjes.

  7. Hoi mazza,
    Een mooi verslag van je wandeling,Els is mij voorgeweest dat had ik
    ook willen zeggen.
    Dus dan hebben wij het met zijn drieën gelopen……gezellig toch?
     
     

  8. Toppie hoor zo,n wandeling ,maar het is altijd fijn om zo door de natuur te dwalen er is altijd wel iets leuks te zien of te vinden .
    Heb genoten van je prachtige verhaal

Wat vind jij ervan?

