vlinders tellen


 
 
We gaan vlinders tellen, mijn dochter en ik. De bedoeling is dat over het hele pieterpad de vlinders worden geteld in één weekend.
Kwam deze toevallig tegen , nou ja toevallig , ik was vlinders aan het opzoeken en toen kwam ik dit tegen, wat een leuk idee. De rood/witte route. Haha Elena en ik komen vaak de signalering van de rood/witte route tegen met wandelen en een keer zei ze, mam zullen we die eens een keer volgen. ooh dat komt wel een keer kreeg ze als antwoord ze was toen 8. Later komen we in Maastricht, boottochtje enz, Pietersberg en daar komen we de signalering weer tegen. Hé mam hier hebben ze ook een rood/witte route . Ja schat, dat is dezelfde .  Dan stilte en je ziet haar denken. in de auto op de terugweg zegt ze ineens … Mam die route dat is toch helemaal niet leuk om te lopen weet je wel hoe ver dat is? Dan kom ik toch noooooit meer thuis. Thuis de route opgezocht en haar laten zien hoe die loopt. Ooh, zo,  nou weet ik wel wat ze bedoelen met die Pieterpatters. (Er staat bij ons om de hoek een bordje op het pieterpad voor wandelaars die een overnachting met onbijt kunnen krijgen.)
Sindsdien is ze een beetje aanstellerig benauwd voor de Route , als we wandelen…  Elena..? kijk rood/witte route is het vaak dramatisch ooh nee , ik wil niet.   
Dus toen ik haar ons zondagmiddaguitje voorstelde was het van:  Vlinders tellen ? hè…  ooh leuk en waar moet dat dan? nou weet je wel langs die rood/witte route.  Elena:  aargh,  dat meen je niet , hoe durf je mij dat aan te doen?
Haha ja dat wordt later nog een toneelspeler wat een dramatiek. Toen ik haar de site had laten zien en welke etappe we gaan lopen was het van.  Ooh ja leuk . Ooh daar……. och ,daar heb ik al zo vaak gelopen, mam dat zou ik nog blindelings kunnnen. toch…..? Uuh, nee schat, want we gaan vlinders tellen. ……… Ooh ja. hihihi.     
 
 Het hele pieterpad is verdeeld over etappes dus we kunnen na het  griepje langzaam weer op gang komen en maar goed ook want voor het weekend is een temperatuur voorzien van 24 á 25 graden dus hier in het zuiden een beetje meer waarschijnlijk. Ideaal om vlinders te spotten.
Zaterdag gaat Elena vissen voor de Limburgse jeugdcup dit keer in Horst. Een hele mooie omgeving daar.   Dat betekent dat het weekend weer volgeboekt zit. Helemaal niet erg  want we krijgen mooi weer. Zouden we nu de zomer bijna om is eindelijk een zomergevoel krijgen in Nederland. Aangezien de kids maandag weer naar school moeten ben ik bang van wel. De vakantie is om, dus het mooie weer komt eraan. Al is er niets mis met een mooie nazomer.  
 
12 thoughts on “vlinders tellen

  1. Ik ben benieuwd hoeveel jullie er kunnen tellen. Ik heb zelf een redelijk bloemrijke achtertuin en zie geregeld vlinders vliegen. Er is een periode geweest dat het leek of er minder vlinders waren, maar ik heb er al zoveel hier gezien… zorgen maak ik me daar niet meer om. Wandel-ze en veel plezier. Ik ga mezelf in de tuin bezig houden.
    Groetjes, Brownie

  2. Succes met het tellen.    Wel een leuk idee. Als je hele route van het Pieterpad wilt doen ben je wel even bezig. (hi hi) Hij loopt ook bij ons in de buurt. Dus als je wilt overnachten, je bent welkom. Groetjes Annabel

  3. Nou dat wordt denk ik een hele klus zeg vlinders tellen …
    Ik moest even toen ik de titel in mijn updates zag aan de fles met wattentips denken schatten hoeveel vlinders er in een pot zaten grinnnn Elena veel sukses met vissen heerlijk met de voorspelling van mooi weer wordt genieten. Tja en de zomers in Holland beginnen de laatste jaren een maandje later September wordt waarschijnlijk een heerlijke nazomer.
    Doeiiiii

  4. Vlinders tellen lijkt mij een leuke bezigheid Mazza,ik ben benieuwd hoor!
    Wens Elena maar veel succes van mij bij het vissen.
    Groetjes van Edward.

  5. Lijkt me niet echt makkelijk om een goede telling te maken van het aantal vlinders dat je tegenkomt. Er zijn in ieder geval heel wat meer vlinders dan verwacht werd voor dit jaar.

  6. Leuk idee Mazza, vlinders tellen wordt van eentje vier maken maar dat maakt niets uit, met een doel loop je toch een heerlijk eind samen met je dochter. In Groningen heb je ook een Pieterpad, maar dat is meer bedoeld om eenzame wandelaars te koppelen die fladderen ook wat af hoor! Ik hoop dat Elena een flinke vis vangt, dat lijkt me erg leuk voor haar.
    Liefs, Ann.

  7. Leuk joh! Alleen vraag ik me wel een beetje af hoe dat precies in zijn werk gaat hoor. Vlinders zijn namelijk behoorlijk mobiel zoals je weet, het zou dus zomaar kunnen gebeuren dat je dezelfde vlinder meerdere keren tegenkomt en dus ook meerdere keren telt. Of is daar een trucje voor ??
    In ieder geval heel veel plezier dit weekend !!

  8. Mazza ik wensje heel plezier met je dochter toe,met veel verschillende soorten vlinders,en als je dochter op zat. net als de vorige keer een mooie vis aan de haak slaat, dan kan haar weekend niet meer stuk.limburg heeft misschien meer byzondere soorten dan hier in drenthe,ik hoop voor jouw op die byzondere,je gaat in ieder geval door een mooi gebied en heel goed weer voor vlinders. SUKSES,  groetjes van gerrit en elly.

Wat vind jij ervan?

