Jan Linders en het WERELD NATUURFONDS


Noemt men dat steunen ?
Daar zou je toch even over na moeten denken voordat je meedoet want dit is de grootste scam die ik lange tijd heb gezien. Als je het voor het WNF doet dan ben je beter af om gewoon wat geld te storten. Beter voor je beurs en zeker beter voor  het milieu ook .
Ik zal het effe uitleggen.
Bij Jan linders kun je stickers sparen , je weet het wel zoals de voetbal plaatjes enz. het doel is om het WNF te steunen.  Steun het wereld natuurfonds!  Hoe doet u dat dan?  Heel simpel doe mee met aan de Dierenwereld spaaractie. Goed initiatief zou je denken.
Er zijn 216 verschillende stickers beschikbaar voor een verzamelboek. In een pakje zitten 3 stickers. Bij ieder besteedde 10 euro krijg je een pakje gratis.   Nou dan kun je al indenken dat als je een gelukkige bent die alle stickers in een keer krijgt, dus meteen alle verschillende bij elkaar hebt, je dus minimaal 72 keer 10 euro hebt moeten uitgeven. Je krijgt 1 pakje gratis. Bij geselekteerde artikelen krijg je ook een pakje dus die hou ik apart voor de dubbelen. Dus 710 euro in het meest gunstige geval.  Nou dat weet je als consument natuurlijk wel, maar dat wil je liever niet weten natuurlijk want dan is het niet meer leuk om mee te doen. Wat mij stoort is dit om de stickers te verzamelen kun je een verzamelboek kopen voor 2euro 50 en daarvan gaat dan 1 euro naar het wereldnatuurfonds.
Dus samengevat je geeft minimaal  712 euro 50 uit om het wereldnatuurfonds te steunen met ongelogen 1 euro. En dan wil ik het nog niet eens hebben over het papier( bomen weet je nog) dat gebruikt moet worden om de stickers te maken of al die folie verpakkingen waar de stickers inzitten dus,  mensen laat je niet gek maken . ik vind al die verzmelakties bij supermarkten al belachelijk maar dit vind ik ronduit misbruik maken. Geloof me, wil je  het WNF steunen: dan weiger al die millieuvervuilende stickers , koop het boek niet maar gooi 2 eur 50 of het geld dat je bespaard door niet de produkten te kopen die je eigenlijk niet nodig hebt  in de collectebus.  Natuurlijk moet iedereen het helemaal zelf weten maar dit is een aktie die ik boycot.   
9 thoughts on “Jan Linders en het WERELD NATUURFONDS

  1. hier in het noorden hebben ze de actie ook
    heb er nooit bij stil gestaan goed dat je me even waker schut
    want het is echt te gek je heb groot gelijk gr v els
    ps
    ik doe het meteen nooit meer zo iets

  2. Noorderlingen zullen weinig last hebben van deze stupide actie want Jan Linders zit bijna geheel onder de rivieren maar je hebt zó gelijk Marion, dit is een aktie om Jan Linders zelf er beter van te laten worden. Ze claimen ook al de leukste supermarkt van Nederland te zijn én de goedkoopste! Hij zit hier bij mij om de hoek maar ik boycot ‘m al jaren. Waarom? Ook vanwege een gouden aktie waar ik ingestonken ben. Je kon punten voor serviesgoed sparen en het zag er best leuk uit. De aktie zou 2 jaar lopen en ik had genoeg aan die tijd. Wat denk je…. de aktie stopte na 8 maanden want het kostte teveel. Gffffrdddmmm, wat was ik boos, ik zat met een kwart servies waar ik niets aan had. Maar ze hielden voet bij stuk. Ik ook. Heb er nooit meer een voet over de drempel gezet. Dus aan mij gaat hun WNF-aktie voorbij. Goed trouwens dat je er zo lekker fel over van leer trekt; daar hou ik van! Groetjes, Ilona

  3. Ach weet je, al die spaaracties bij winkelketens doen je haren te berge rijsen …..
    Ik wordt er helemaal gek van en hoef die rommel ook niet ! Volgens mij doet de DEKA-MARKT of de VOMAR er ook aan mee…..
    Zag trouwens dat Greenpeace de enige organisatie is die zonder subsidie ban de overheid de boel draaiende houd… Ook van grote bedrijven accepteren ze geen giften, kijk, das nou pas echt een deugelijke organisatie …….
    Liefs, Miem

  4. De actie van Jan Linders is mij onbekend, Jan Linders trouwens ook. komt in mijn omgeving volgens mij nauwelijks voor. Als het werkelijk zo is zoals jij het stelt is het ronduit een smerig zaakje

  5. Prima stuk en het is inderdaad een alleen op geld gerichte actie en daar hoort het toch helemaal niet over te gaan? Als er van die pak weg 712 euro maar 1 euro naar het goede doel zelf gaat begin ik te twijfelen aan wat ze met al het andere geld doen. Ook met het geld dat er in de collectebussen komt, de onkosten zullen best wel heel hoog zijn maar deze actie maakt mensen die er over na denken toch weer argwanend.

Wat vind jij ervan?

