Ik doe mee met Ilona


GEEN IJZEREN RIJN DOOR MIJN STAD

ijzerenrijn
 
70 EXTRA GOEDERENWAGONS DAGELIJKS DOOR MIJN STAD IS ECHT TEVEEL VAN HET GOEDE. IK WOON NIET AAN HET SPOOR MAAR IK HOOR DE TREINEN IEDERE NACHT VOORBIJRAZEN…KEDENGEDENG KEDENGEDENG….. DAT WILLEN WIJ NIET. TIJD VOOR OPNIEUW ACTIE!!!
 
ijzerenrijn

 

ANTWERPEN LIGT NIET AAN ZEE MAAR SCHEPEN BEREIKEN ANTWERPEN VIA DE NEDERLANDSE SCHELDE. ANTWERPEN HEEFT GEEN SPOORVERBINDING MET DUITSLAND OM ZO DE REST VAN EUROPA TE KUNNEN BEREIKEN.

NEDERLAND HEEFT DE WATERWEG GEGRAVEN OM VAN ROTTERDAM EEN ZEEHAVEN TE MAKEN. NEDERLAND HEEFT DE BETUWELIJN AANGELEGD OM DUITSLAND TE KUNNEN BEREIKEN.

NU MOET NEDERLAND VAN HET EUROPESE HOF OVERPAD VERLENEN AAN BELGIE OMDAT ZIJ ANDERS DUITSLAND NIET KUNNEN BEREIKEN EN ZIJ ACHTERGESTELD WORDEN TEN AANZIEN VAN ROTTERDAM. ECONOMISCHE REDEN DUS.

TOEN NEDERLAND AANVOERDE DAT ROTTERDAM BENADEELD ZOU WORDEN ALS ANTWERPEN OVER NEDERLANDSE GROND DUITSLAND ZOU KUNNEN BEREIKEN, WERD DAT ARGUMENT VAN TAFEL GEVEEGD.

ZOU BELGIË MISSCHIEN OVER EIGEN GROND EEN TRACÉ KUNNEN AANLEGGEN? JAWEL, MAAR DAT VINDEN ZE TE DUUR. JA, DE BETUWELIJN WAS OOK HEEL DUUR.  

NU MOET DE IJZEREN RIJN DAN NIEUW LEVEN WORDEN INGEBLAZEN. DAT GAAT EEN VERMOGEN KOSTEN WAARAAN NEDERLAND MOET MEEBETALEN!!!

TIJD VOOR WEDEROM ACTIE!!!

‘S NACHTS WIL IK SLAPEN EN OVERDAG WIL IK NIET OM DE KLIPKLAP VOOR GESLOTEN SPOORBOMEN STAAN. WE STAAN AL DAGELIJKS IN DE STADSFILE OM  SCHEPEN VAN EN NAAR BELGIË OVER DE ZUID-WILLEMSVAART VOORRANG TE VERLENEN. GENOEG IS GENOEG!!!

4 thoughts on “Ik doe mee met Ilona

  1. Heb je bezwaren vanwege je slaapbroblemen Marion ? Ik heb 4 jaar op nog geen 50 meter van het spoor gewoond. Als ’s nachts die zware treinen langsdenderden lag je echt te schudden op je bed. Geen pretje dus

  2. Ik begrijp je helemaal .
    Snap dat je boos wordt hierover .
    Gelukkig hebben wij hier in friesland waar wij wonen er geen last van ,moet er niet aan denken

  3. MAZZA ik voel,en doe moet je mee,ik weet wat je bedoelt,wij woonde naast de spoorweg,en ijmuiden zou overslaghaven worden van kolen,deze zouden dan snachts vervoerd worden.een van de reden om te verhuizen naar drenthe. GROETEN VAN UIT HET RUSTIGE DRENTHE.

  4. Zou heel mooi zijn als de ecologie in dit geval zou winnen van de politiek. Als het aan mij ligt : met z’n allenn de baricaden op. Of het nu op de Veluwe is of in Limburg. Ze moeten eens leren met hun tengels van de waardevolle natuur af te blijven. Het enige wat de mensheid nog goed lijkt te kunnen is de wereld slopend vernietigen……………
     
    groetjes
     
    green warrior

Wat vind jij ervan?

