klein beetje frisjes hoor


Vandaag toch nog lekker eruit geweest , eerst oud papier weggebracht, boodschappen gedaan. Blèè, echt het zaterdags noodzakelijk kwaad zullen we maar zeggen. Wat lekker gezonde volkoren broodjes meegenomen want van winkelen krijg je honger, tenminste ik wel. En niets zo lekker dan een vers broodje met verse rosbief of geiten smeerkaas met studentenhaver en honing. Toch pure verwennerij in het weekend en het kan er nog net af ondanks die kredietcrisis. Maar daar werken we toch ook voor. Dus warm en gevuld maagje wandelschoenen aan, en toch nog, al is het wat laat in de middag er op uit. Mijn manlief had op Discovery verschillende programma’s ontdekt over de tweede wereld oorlog ontdekt dus die was allang blij , hij lekker languit op de bank en geen vrouwlief die hem aan zijn kop zeurt. Dus hij had zijn ultiem geluk al gevonden. Nu ik nog.  
Ik start bij het de hoeve van ‘jufrouw zonder kop" gelegen aan de Doort,  maar het is bij de meeste niet bekend als de Doort. Voor de meeste is de Doort het gedeelte met die drie waterplassen met omliggende bossen. Maar het gedeelte strekt zich heel wat verder uit. Zo breed als van Gebroek tot richting de spoorwegovergang tussen de Slek en Susteren in. Het is wel een heel ander gebied nog vrij nieuw ontwikkeld als uitbreidingsgebied voor o.a. de boomkikker. Jonge boompjes en veel grassoorten en onkruiden. De reeën hebben het gebied al ontdekt , ik zie er regelmatig sporen ondanks dat de weg veel gebruikt wordt als wandelgebied om de hond uit te laten. Het gras wordt frequent bezocht door vogels en zaadeters kunnen hier hun buikje goed vol eten.  Tussen dit gebied en het "bos" liggen nog wat akkers met mais en een veldweg leidt je tussen dit gedeelte en het bos. Ver ben ik niet gekomen vandaag tenminste qua afstand. Het zonnetje was lekker , al heb ik hem af en toe vervloekt omdat hij zo laag stond. Iedere keer als ik naar de horizon keek of een vogel volgde werd ik geblindeerd en ik heb vandaag dan ook de nodige sterren voor de ogen gezien.  De wind viel nog wel mee. En al met al was het dus best aangenaam. Heel veel stilgestaan en genoten van de kleine dingen in het leven zorgde ervoor dat ik mijn geplande route helemaal niet heb bereikt , maar aan de andere kant wat heb je eraan om door te lopen en al die schoonheid die onder je neus ligt niet te zien. Het gevolg was wel dat ik toch een behoorlijke stukje van huis was toen de zon lager en lager ging en de wind kwam opzetten. De handen werden wel erg koud en toen de wind zich richting mijn kraag wist te werken waardoor ik een koude rug kreeg wist ik dat ik er een eind aan moest maken. Ik kan me geen griepje veroorloven trouwens ook geen tijd voor. Lang leve de mobiele telefoon, haha ik weet nog goed dat ik het maar onzin vond zo’n ding. Het was zeker zomer toen ik dat dacht. Maar nu kon ik het gebruiken om manlief even van zijn bank te sleuren , zodat hij weer even mijn redder in nood kan uithangen. Een heerlijk potje thee stond alweer klaar toen ik thuis kwam. Toch altijd weer lekker wandeling.
 
11 thoughts on “klein beetje frisjes hoor

  1. Hoi meissie,Wederom een heel erg leuke weblog. Ik krijg spontaan zin in kouwe rooie wangen, een frisse neus en een potje thee. Van dat broodje rosbief met studentenhaver en honing mag je er dan meteen twee klaar maken hmmm. De winter is minstens net zo mooi als de zomer, maar het was maar goed dat je een mobiele meenam. STU, kep ut koud ! … hihihi … de redder in nood en verwarmer van verkleumde dames.Groetjes van Mariëlle

  2. Hahahaha, gezellig verhaal weer Mazza !!Lijkt wel een beetje om mijn dagjes uit….. Manlief ook helemaal verslingerd aan de docu’s van de 2de WO en ik met koude handen en te weinig tijd om mijn planning in z’n geheel uit te voeren. Alleen dat bellen…. dat doe ik nooit want die mobtel wordt door mij altijd "vergeten"……….Helaas ben ik wel ziek geworden afgelopen weekend en ik moet je zeggen …… hartnekkig griepje dit keer hoor. Gelukkig hoef ik er maar 1x in de 4 jaar aan te geloven dus dat valt dan wel weer mee……Wens je alvast hele fijne, gezellige en liefdevolle feestdagen meissie, want ik ben bang dat ik het daar de komende dagen te druk voor krijg. (Heb nu weer heel wat verloren tijd in te halen, brrrr)Veel liefs, Miem

  3. Wandel zelf niet veel, zit meer op de fiets…maar dan niet als het zo koud is…hihiEn dan altijd samen met manlief, dus meestal terrasjeskoffie. Voordeel van een man in de vut…mooi weer dan de fiets op…en dan kom je erachter dat ons landje zo slecht nog niet is…Wel fijn dat jullie je eigen dingen kunnen doen…wandelen met iemand die er geen zin in heeft is ook niet gezellig. Mooi verhaaltje je hebt wel schrijverstalent…groetjes

  4. Lekker joh, heerlijk als ik je enthousiaste verhalen weer lees. En die broodjes: we weet wel wat lekker is he ? en hoe je een tong het meeste plezier aan doet…..groetjesroel

  5. Een lekkere frisse wandeling door een mooi natuurgebied zo te horen. Ik had er nog nooit van gehoord, hoewel we wel een op en camping in Susteren gekampeerd hebben. Maar om daar even een middagje heen te gaan is van hieruit toch iets te ver ! Groetjes en nog een fijne dag, John

  6. Zo raak ik langzaam aan al een beetje bekend over het Doort gebied, het klinkt wel interessant…. ik herken dat wel hoor, een voornemen om daar en daar te gaan wandelen maar er nooit komen. Gelijk heb je, mooie dingen voorbij lopen omdat je naar iets anders streefde is niet goed, dat zou niet onthaasten zijn en het gaat er toch om dat de mooie natuurdingetjes ontdekt en gewaardeerd worden.Bij mij is er vandaag niets van terecht gekomen. Ik had me gisteren wel voorgenomen om vandaag te gaan genieten, maar na het boodschappen doen had ik het zooo koud, en ik voel wel een verkoudheid opkomen. Mijn man wilde niet, en vandaag had ik geen zin om alleen te gaan, normaal wel altijd maar nu niet. Statief opgesteld in de serre om eens wat vogeltjes te schieten maar ook dat viel tegen. Pffff, hopelijk heb ik morgen wat meer energie.Groetjes Sandra

  7. Hier was het vandaag flink koud Mazza,jij hebt een lekkere frisse neus gehaald,en des te lekkerder smaaktzo’n met liefde gezet kopje thee!Zelf heb ik vandaag maar eens aan de feestverlichtingfoto gewerkt,dat moet ook gebeuren …toch?Nog een fijne zondag gewenst, en groetjes van Edward.

  8. Hoi Mazza,Vandaag te voet boodschapjes gedaan,kerstkaarten gekocht(kan ze niet eens zelf schrijven),met Ger en Joep.En natuurlijk naar de dierenwinkel,die weet Joep bijna "blind" te vinden,hihihi.Hier stond veel wind hoor,die maakte ’t nog kouder dan ’t eigenlijk was maar toch lekker om te wandelen.Net je vorige logjes nog gelezen,vooral over dat space-gedoe,ik vind ’t nog steeds niet veel zo.Ik maak me maar niet te druk,’t zal wel wennen.Ik heb al genoeg frustraties met m’n hand,nog ff,dan gaat ’t helemaal niet meer.’k Moet de laptop al "open" laten staan,anders verschuift de boel over de tafel heen,de muis zet ik af en toe links van de laptop om zo te oefenen met links.Wat weegt ’n "muis" nou,toch kan ik m met rechts niet meer oppakken,dan kletter tie op de tafel.Maandag weer naar de neuroloog.Liefs Corry en doggy Joep!!

  9. MET het zonnetje erbij was het wel te doen mazza,voor de boomkikkers was het te koud,ze zullen anders bevroren zuignapjes krijgen,warmbloedige dieren,nou je hebt denk ik nog genoeg gezien en genoten.ik ga eens op Google Earth kijken hoe dat gebied er uit ziet.NIET VERKOUDEN WORDEN HOOR!!groetjes vangerrit en elly.

  10. Heerlijk toch eerst lekker genieten en dan via dat ding dat je eigenlijk niet nodig had om hulp roepen, je hebt een fijne en gezonde middag gehad en lief van je man dat de thee al klaar stond. Nog een heel fijne zondag meisz en liefs vanAnn.

  11. Een fijn moment voor jezelf nemen is zo heerlijk. Ook al zijn de condities niet optimaal en guur, toch de dingen zoeken die je goed doen. De beloning is dan des te groter. Goed gedaan.Had je de maan trouwens gezien gisteren, zo dichtbij? Gebeurd eens in de 8 jaar schijnbaar. Prachtig om te zien.Een heel fijn weekend!Liefs, San

Wat vind jij ervan?

