Vlindertje


 

 
Als voormalig en nog steeds standby mantelzorger krijg ik nog steeds het foldertje van de mantelzorg. Dit keer stond er zo’n mooi gedicht in dat ik dat met jullie wilde delen .
Het gedicht komt uit de gedichtenbundel : Betere tijden zullen komen ( ISBN nummer 987-90-8834-5920)
mischien nog een leuk idee als je nog iets zoekt.
 
 
Vlindertje
 
Vlindertje, wat  ben je mooi
Waar vlieg je naartoe vandaag?
Mag ik mee op wereldreis
Dat wil ik nu heel graag 
 
Vlindertje, je leeft maar kort
Denk je nooit, hoe moet dat nou
Wie kan ik voorbij vliegen zonder te groeten
Wie ga ik laten merken dat ik van hem hou
 
Vlindertje, ben je nooit bang
voor mense die je vangen
Of het weer dat je belemmeren zal
Of denke je, ik vlieg maar door
Ik laat me niet tegen houden , ben je mal
 
Vlindertje, ik ben jaloers op jou
Je lijkt zo onbezorgd en vrij
Daarom heb ik een vraag aan jou
Zou je alsjeblieft willen ruilen met mij?

12 thoughts on “Vlindertje

  1. De vrijheid van een vlinder is heel leuk, alleen om een vlinder te worden moet je nog wel het een en ander doorstaan en overleven ! Laat ik dan toch maar even blijven die ik ben ! Groetjes en nog fijne feestdagen, John

  2. Mooi gedicht, vlinders hebben meestal hele mooie kleuren. Een dagje ruilen zou me wel wat lijken.Fijne feestdagen voor jou en je gezin!Groetjes,

  3. Een prachtig gedicht maar als ik zie hoe hard de vlinderstand achteruit gaat en ze maar kort leven. Ik zou niet willen ruilen… Mooi gedicht !ROEL

  4. Hallo Marion,mooi hè, zo’n gedichtje, het neemt ons in gedachten mee naar een ander seizoen…..Maar nu is het bijna Kerst en ik wil je hele fijne dagen toe wensen en gezondheid voor 2009!Groeten, Liz@

  5. Prachtig en lief gedichtje hoor mazza!Zelf ben ik helemaal leip van vlinders, misschien wel omdat hun levenscyclus zo fascinerend is?Maar ruilen ? Mensen kunnen ook onbezorgd en vrij zijn …..Teer en kwetsbaar en daardoor juist tegelijkertijd krachtig …….Nee, ik blijf maar gewoon mezelf en als ik vliegen wil, pak ik wel het vliegtuig !Liefs en hele fijne feestdagen, Miem

  6. Als huisvrouw die er tevens bij werkt ben je ook nooit vrij, en dit lieve gedichtje past bij heel veel mensen, even ruilen zou ik wel willen maar vlindertjes leven zo kort dus even een middagje heerlijk rondfladderen lijkt me heerlijk en voor de rest blijf ik maar wie ik ben.Veel liefs, Ann.

  7. Nou ja zeg, Ik heb onlangs nog gedroomd dat ik een vlinder was. De hele dag werd ik opgejaagd door kale fotografen met grote zwarte dozen waar bliksems uitkwamen. Een regelrechte nachtmerrie dus.Nee, ik blijf liever gewoon Henk.

Wat vind jij ervan?

