En toen was het wit !!!!!


 
 

Vanmorgen werd ik wakker van een zeer vreemd geschraap. kras kras . Hoe laat is eigenlijk ? Ik moet op staan , kijk naar buiten en daar ligt me toch een pak sneeuw. Shit ooh nee  , dan mag ik wel opschieten want dan ben ik natuurlijk veel langer onderweg.  Ik kleed me snel aan, gauw een boterham naar binnen,  roep de kids. Volgens mij in een andere volgorde. Regenbroek aan, schoenen zoeken . Moet ik daar doorheen?… nou ja ik zie wel. Ik zet mijn brommer klaar , krijg met heel veel moeite de poort open. Wow daar ligt toch zeker 10-15 cm sneeuw als het niet meer is. Koud is het niet .
 
 
 Heerlijk altijd als de sneeuw er ligt. maarre ik loop de steeg uit ik kijk naar de straat en heb echt zoiets van:  nog niet misschien, ik ga toch echt niet op de brommer balancerend richting Maasbracht . Er is nog helemaal niet gestrooid laat staan hoe het op de fietspaden en de landwegen is. Weer naar binnen, telefoon gepakt en mijn clienten gebeld. Goeiemorgen mevrouw, vindt u het heel erg als ik vandaag niet kom ? Nee kind zou ik ook niet willen. Goed zo dat is al 1.  Goedemorgen meneer, (een heel duf antwoord bij mijn uitslapertje) heeft u al naar buiten gekeken? Ja, nee, ik kom woensdag wel, is dat goed?   Ja na de middag. Goed zo haha heerlijk een vrije dag. Nu maar hopen dat het morgen inderdaad wat beter is op de weg.  Mijn dochter uit bed gegooid schijnt een vrije dag te hebben , studiedag  leraren en dat na drie weken vakantie , Helaas, jammer dan je kranten die je gisteren niet wou doen liggen op je te wachten enne …… god straft onmiddelijk dat blijkt. Hoezo ….kijk maar naar buiten.
Ooooh nee , dat meen je niet, dit is niet eerlijk. Nee inderdaad niet eerlijk maar wel heel mooi, mischien dat ik straks nog meer foto’s heb, als ik mijn snowboots terug heb, want die heeft ze wel ingepikt natuurlijk.  
  

20 thoughts on “En toen was het wit !!!!!

  1. Mijn tuin ziet er exact zo uit, hier ligt ook een pak van zo’n 15 cm. Vannacht gaat het vriezen dus het blijft nog wel even liggen. Je moet er toch niet aan denken dat je morgen moet rijden… glibber glibber boem pats ho. Weert- Altweerterheide: doorgaans een ritje van 10 minuten. Vandaag duurde het 50 minuten. Weert-Soerendonk: doorgaans 15 minuten; vandaag 5 kwartier. Duh!! Ik blijf binnen, dat heeft allemaal geen zin en daarbij komt dat het nog maar de vraag is of je heelhuids aankomt. Groetjes, I.

  2. Voor het verkeer lastig, maar het leverd wel mooie plaatjes op ! Hier in Meppel lag een beetje sneeuw. Verder naar het noorden was het groen. (moest die kant vandaag op voor het werk). In Hoogeveen lag wel sneeuw. Toch nog een paar foto’s kunnen maken. Straks even kijken wat het is geworden.

  3. Nou zeg, daar sta ikvan te kijken. Het was hier koud en zonnig en net uit school behoorlijk koud. Het schijnt vannacht weer 10 graden te gaan vriezen…. Je achtertuin ziet er prachtig uit, en laat die andere foto’s zo ook maar even zien…. Ben benieuwd…..ciao,Agnès

  4. Tja, wel handig hoor zo’n pak sneeuw. Plak er maar fijn een vrije dag bij aan. Maar het uitzicht is bij jullie de moeite waard. Altijd weer mooi zo’n witte wereld

  5. Mooi verhaal Mazza,en wat een pak sneeuw zeg,ik ben vanmorgen ook niet aan het werk gegaan,daar hoefde ik niemand voor af te bellen!Lieve groetjes van Edward.

  6. Leuk logje en ik hoop voor je klanten dat het morgen beter is. Ziet er niet naar uit hoor lieve mazz.Wordt erg koud en dan op je brommertje brrrrr.Sterkte hoor. Hier is ook sneeuw gevallen.en hier is Twente. Mooie foto’s. Liefs en groetjes Annabel

  7. Wederom een onderhoudend log van je, wat ben je daar toch goed in.Ook hier in het oosten (Apeldoorn) alles wit en glad, zelfs wat ijzel onder de sneeuw.Zeg rij, loop en brommer voorzichtig.GroetJohn

  8. Net zoals Ann zegt hier in Friesland bijna geen sneeuw gevallen ,nu met de zon is alles al bijna weer weg .Onze zoon zit in Belgie en zou straks thuis komen ,maar nee hoor allemaal sneuuw .Hij moet wachten totdat ze daar de wegen schoonmaken .

  9. Nederland is toch maar een heel klein landje, maar ik heb hier nog vlokje gezien en nu schijnt de zon volop misschien komt het nog wel dus ga ik direct maar even naar het dorp, om mijn auto nu te moeten uitgraven daar heb ik totaal geen zin in een mooi gezicht is verse sneeuw zeker.Liefs, Ann.

  10. Het is zeker 15 cm…..heb zojuist de auto alvast uitgegraven want ik moet vanmiddag dus wel gaan werken.De katten vonden het wel leuk trouwens.

  11. Whaahaha wat een gezellig verhaaltje…zo helemaal gewoon dat het lachen is bij het lezen…Goed begin van de nieuwe week en ja hier ligt ook een aardig pak sneeuw.Blijf ook lekker binnen…hihi

Wat vind jij ervan?

