het voorjaar is in aantocht.


 
Even een leuk nieuwtje voor al diegenen die niet kunnen wachten tot het voorjaar is .
De eerste tekenen zijn er al. Als men goed kijkt zitten de knoppen al aan de bomen.
 De bloembollen staan al met hun groen boven de grond  ikzelf heb een paar van mijn bolletjes na de kerst naar binnen gehaald en op een koele plek gezet en nu staan ze in de woonkamer te pronken narcisjes en hyacinten en wat ruikt dat toch heerlijk.  Daar kan geen geen enkel stopcontactgeurtje tegenop, al gebruik ik die rotzooi toch niet.
Maar nog iets anders heel leuk nieuws, afgelopen donderdag zijn de eerste ooievaars teruggekeerd.  ik link naar het artikeltje maar het leuke is er is ook een webcam dus even niets te doen kun je ooievaartje kijken leuk toch met die koude dagen. Al moet ik toegeven dat ik ze zelf nog niet gezien heb alleen een leeg nest dat met deze wind van links naar rechts zwiept . Maar toch weer eentje voor de favorieten?

 

 

http://www.droonessa.nl/

18 thoughts on “het voorjaar is in aantocht.

  1. Lieve Mazza,Het is mij eerlijk gezegd nog niet zo opgevallen,de knoppen aan de bomen maar ja,ik loop alle dagen bij ons in buurt naar het water te kijken,wat ’n groot aantal dode vissen.Gisteren en vandaag lopen 2 mannen met ’n schepnet de vissen eruit te scheppen.Ze kunnen nog niet overal bij,er ligt hier en daar nog steeds ijs.De visvereniging zal niet blij wezen en de gemeente…die geeft alles en iedereen de schuld,behalve zichzelf natuurlijk!Liefs Corry en doggy Joep!!

  2. Heerlijk..een logje naar mijn hart.Ik heb geen tuin maar wel heel veel plantenbakken en gisteren zag ik voor het eerst dit jaar het groen van de narcissen verschijnen,als dat geen teken is !!Straks weer pulletjes in de gracht en maar hopen dat er geen ooievaars in de buurt zijn.Er zit een stelletje in het Vondelpark.Groetjes.Corry.

  3. Nou ja de helft reageert maar op de blogjes de andere voor de gezelligheid…en ja is altijd afwachten waar ze het al eerder gezien hebben…kan altijd hè!Wat zullen die een plezier hebben samen…ja filmpje gekeken en is het ook een dweilorkest of gaat het puur om het zingen? Groetjes

  4. De knoppen zitten idd in de bomen maar de bolletjes ? Oops, die ben ik helemaal vergeten in de gronde te stoppen. Je kunt de webcam ook live op je space zetten….sommigen zijn best leuk.Groetjes Sandra

  5. Hier fleur ik weer helemaal van op Mazza, het gaat zelfs een beetje kriebelen.Het wordt tijd datik de camera voorjaarsklaar ga maken en de accu’s tot aan de nok toe oplaad!!….hihi.Lieve groetjes van Edward.

  6. Van mij mag het voorjaar komen Marion, maar je kan natuurlijk ook op de zaken vooruit lopen zoals jij dat doet met de Narcissen & Hyacinten.

  7. Hoi Marion,Voorjaar, heerlijk..nu vind ik de winter ook mooi hoor, vooral als er sneeuw en ijs is..maar dit weer..uh nee dan mag het voorjaar van mij wel komen. Mooi he die bloemetjes en ja ruiken lekker, alleen heb ik ze nooit in huis..mijn man kan er niet tegen doet dan niets anders dan niezen..dus dan er straks buiten maar van genieten. Ik ga ff op de link kijken, lijkt me wel leuk, zal nu wel niet veel te zien zijn maar ik zet hem ff in favorieten, kan ik zo nu en dan ff kijken. Fijne avond.Groetjes Hilda

  8. Hallo Marion,Leuk hoor die lente foto’s, zelf heb ik totaal geen moeite met de winter.Kan er zelfs wel van genieten, ook al regende het vandaag de hele dag.’t Wordt vanzelf weer lente…..Groeten, Liz@

  9. De winter is erg mooi ,met sneeuw en ijs ,maar nu mag voor ons het voorjaar komen zodat we straks februari los kunnen met de bouw .Voorjaar in huis huis halen doe ik nu niet meer daarom is het fijn zo even mee te genieten van jou bloemen

  10. Een stukje lente naar binnen halen is altijd erg fijn, het maakt het wachten op de bloemetjes buiten wat korter. Volgend jaar hou ik een winterslaap van mij kan de winter echt gestolen worden, het is hier vreselijk stil en vandaag heeft het echt de hele dag geregend en was het waterkoud. Ook naar de webcams gekeken, maar nog niets gezien dat komt nog wel die ooievaar is wel erg vroeg. Wat een schattig gezicht dat hyacintje en de narcisjes, dat geeft de burger moed.Veel liefs, Ann.

  11. ja heerlijk he heb ze hier nog niet gezien ga morgen mijn tuin weer even in om te kijken of er al wat boven komt wel goed idee van je om ze binnen te zetten gr v els

  12. De geur van hyacinten is idd heel fijn om te ruiken…Maar vind ze toch buiten mooier om te zien…en de link opgeslagen, vind het altijd leuk om webcams te kijken van dieren, duszal zeker komende tijd het nest in de gaten houden…groetjes

Wat vind jij ervan?

