Ganzen : nog een poging


100_3106 Na de lege baterijen van gisteren had ik echt zoiets van , ik neem hem weer mee en ik hoop dat ze er nog zitten. ja hoor ze waren er nog weliswaar een kleinere groep dan gisteren en na lang speuren kon ik geen brandganzen en nijlganzen ontdekken , dit keer bestond de groep voornamelijk uit kolganzen. De grauwe ganzen in de minderheid.

Ach ja werk was klaar , lekker het veld in even neuzen de bui leek voorbij, heerlijk. ja zo’n kwartiertje heb ik inderdaad even heerlijk kunnen genieten en toen begon het zachtjes te regenen. Balen hoor. Nou dat weer nou ja het zal wel zo droog worden.  Ik kijk omhoog, het is behoorlijk grijs dus dat duurt wel even. Ik kijk rond en zie dat de regen komt van de zijkant met geen mogelijkheid om te schuilen en de bui uit te zitten.  Helaas mijn spullen bij elkaar gepakt, helm op dat is wel een voordeel van een brommer, als je haar maar goed zit. Ik ben goed en wel op gang en het barst me toch los. Zit ik ineens midden in een hagel bui, au, dat doet best wel pijn hoor.

Ik kom langs een vriendin nou ja bijna langs en denk zal ik daar gauw een kopje koffie halen ? maar de gedachte om dadelijk dat natte goed uit en straks ook weer aan te trekken weerhoud me ervan.  Ik heb weliswaar een regenbroek aan maar na vijf minuten trok de kou door mijn benen en merkte ik dat het water zo van mijn regenbroek mijn sokken inloopt. Br dubbel balen. En ik maak dat ik naar huis kom.  Zin in een kop soep, lekker warm douchen van alles gaat er door me heen ach gut ik voel me zielig . aansteller. maar goed toen ik bij ons kwam moest ik nog even wachten voor de stoplichten en of de duivel ermee speelde kwam er op dat moment heel sarcastisch het zonnetje door. 

Had ik dat verdient of zo was het me eens een keertje niet gegund. of heb ik al te veel mogen genieten en moet ik even pas op de plaats maken? Nou ja als hij daarboven dat leuk vindt, ik hoop dat die dan goed heeft kunnen lachen. Ik ga warme sokken aandoen en dan lekker met huispak en een pot thee op de bank kruipen. mijn man belde ook net en komt ook lekker vroeg naar huis, wordt het toch weer gezellig.  

11 thoughts on “Ganzen : nog een poging

  1. Pfoei, was hier al een poosje niet geweest, dus heb even zitten bijlezen.Klikken doe ik overigens nog hoor! Hopelijk zijn er genoeg straks…En wat dit blogje betreft… soms kan de natuur in al haar schoonheid zo ‘wreed’ zijn en de wereld overgieten. Of je kunt ’t zo zien: er was water nodig, jij stond daar gewoon NET op ’t verkeerde moment… Maar wel hele mooie foto’s van die zwanen… eh sorry, ganzen ;PHele fijne zondag en tot kiekes… fotografeer-ze en veel plezier!Groetjes en liefs, Brownie

  2. Zo lieve Mazza, ben weer helemaal bijgelezen. De drukte is hier weer een beetje achter de rug en de ergste vermoeidheid ook. Wat een leuke foto’s meid! en ook van je verhalen heb ik weer ontzettend genoten. Wat weet je toch veel van vogels! Moest echt moeite doen om -ondanks je beschrijving- de verschillende soorten te ontdekken.Hoop dat je geen griepje hebt overgehouden van al dat vocht dat inmiddels op je koppie terecht is gekomen.Een heel fijn valentijnsweekend meid, liefs, Miem

  3. Ik heb zo’n grote groep ganzen zelf nog nooit gezien, ongelooflijk zeg. Weer en wind getrotseerd om ze te fotograferen, m’n petje af!! Groetjes,ArthurGr. Arthur

  4. Prachtig die ganzen foto’s..Hier bij het plaatsje Makkum op de zeedyk zie je soms ook een heleboel in een weiland..heel mooi gezicht..alleen heb ik dan nooit een fototoestel bij me. hahaha En ja idd jammer van het slechte weer.Groetjesss

  5. Arme Mazza,Als ik met Joep aan de wandel ben en het gaat regenen dan denk ik altijd dat ze boven niet goed gestemd zijn maar regent het zachtjes en de bui barst los als we net binnen zijn dan heb je zoiets van,dat ze het beste met je voor hebben daar boven,hihihi.Mare…toch mooie foto’s van de ganzen hoor enne….was het weer ’n Jack-Russell terriër???Lachen!!Liefs Corry én doggy Joep!!

  6. Dat was pech hebben zo’n bui op je koppie ,maar je hebt toch aardig kunnen genieten en foto’s maken ,de andere foto’s heb ik net bekeken ,leuk hoor en nu niet ziek worden na dat waterballet Liefs Elisabeth

  7. De foto is klein maar erg scherp Mazza, wat een mooi gezicht zal dat geweest zijn en jammer dat net de zon even om een hoekje kwam toen je al op weg naar huis was, zo nat is er ook niet veel aan. Hier regent het de hele dag al en het houdt niet op. Afijn, erg koud is het niet en in het weekend zal af en toe de zon erbij zijn. Dus weer een herkansing!Liefs, Ann.

Wat vind jij ervan?

