Beleef de lente


Van de vogelbescherming kreeg ik gisteren alweer een hele leuke nieuwsbrief. het is maart de meteorologische lente is weer begonnen en dat betekent dat de webcams weer ingeschakeld zijn. Webcams? ja webcams : big brother is watching you . We klagen veel dat we van alle kanten in de gaten worden gehouden maar deze nieuwe technologie biedt ook heel veel moois Zo kunnen we nu een kijkje nemen waar we normaal nooit kunnen komen. De vogelbescherming heeft 8 webcams en zo kunnne we vogels volgen terwijl ze nestelen, eieren, broeden ,jongen voeren enz.  Wat gebeurt er nu in zo’n nest? nu kun je alles volgen
We 
kunnen genieten van de steenuil en torenvalk,  op Texel  worden lepelaars en grote sterns gevolgd .. En we volgen de ijsvogel. ook een koolmees wordt gevolgd in de  tuin van de vogelbescherming zelf. Dit is allemaal te volgen op Beleef de lente
Op dit moment  zijn 5 webcams al aktief. Kun je niet de hele dag kijken dan geen nood want de hoogtepunten worden duidelijk aangegeven. Bij de slechtvalk zijn al mooie activiteiten te zien. Verder is het ook heel leuk dat er in de teksten leuke weetjes en bijzonderheden verteld worden .
Dus kijken allemaal bij de vogelbescherming.  
Verder is het leuk om te vermelden dat er nog meer webcams staan waarbij ook andere dieren te volgen zijn . Vroege vogels heeft er een aantal links op de site vandaar dat ik deze link voor jullie om eens een kijkje te nemen.  diverse webcams ook ik heb er een paar in mijn favorieten staan dus zal ook een lijst samenstellen met de tijd voor de liefhebber.
In ieder geval geniet ervan want de lente zit in de lucht.
15 thoughts on “Beleef de lente

  1. Zo geweldig een ereplaats, maar dat ik van jou niet zou kunnen winnen was me allang duidelijk.Mazzel er ook gewoon doorheen…maar wel erg leuk om te doen.Nu de geluidenkwis nog een keer…zal ik het moeilijker mee hebben.Maar genoeg spacers proberen het en is weer mooi meegenomen…toch?

  2. Hoi Marion,Wat gaaf zeg die webcams. Ik plaats er gewoon eentje op een hoekje van mijn laptop, dan kan ik de hele dag een beetje meespieken. Kom maar op met die lente, of zoals Urbanus ooit riep "spring is in the air" en maakte een kleine sprongetje.Groetjes met een lente knuffel van Mariëlle

  3. nee, deze webcam krijg ik niet op de space geplaatst……..ik heb er een tijdje eetje gehad van een vogelvoederplek, was wel leuk maar niet zo’n goeie kwaliteit.

  4. Mazza wat leuk zeg!!’k Heb net naar de Slechtvalk zitten kijken.’k Heb de VogelbeschermingNederland ook toegevoegd aan mijn favorieten hoor,dan kan ik met regelmaat ff kijken.Bedankt voor de tip!Liefs Corry en doggy Joep!!

  5. gewoon proberen met videolink moet lukken denk ik en anders met zo’n aangepaste html code was ik ook aan het denken inderdaad. succes ermee

  6. eens kijken of ik ze ook op de space kan krijgen…….misschien kan dat wel, met sommige wel in ieder geval maar weet niet of die van de vogelbescherming het er ook doen.

  7. ja inderdaad heel leuk om naar te kijken , ik denk dat ik zonder die cams mischien wel al die regendagen niet overleefd had. ben wel blij om weer in real-life te kunnen kijken

  8. Ook ik vond deze nieuwsbrief heel leuk…….op de ijsvogel wachten duurd wel een beetje lang, maar zoals je al zegt….de slechtvalken waren heel aantrekkelijke beelden. Zo kun je ze toch eens van dichtbij observeren.Voortaan elke dag ff kieken.

  9. Ja, het is goed te merken dat de lente in de lucht zit, heerlijk.Leuk, ga dadelijk een kijkje nemen bij de vogelbescherming.Dank je voor de tipGroetjes,Arthur

  10. Omdat ik ook lid ben van de vogelbescherming heb ik al naarstig zitten turen maar heb nog geen beweging gezien, vanavond nog maar eens kijken. Het is zeker de moeite waard Mazza, de beelden zijn wel niet echt scherp maar er is toch veel te zien. Zo zien we tenminste ook eens hoe het allemaal in z’n werk gaat.Liefs, Ann.

Wat vind jij ervan?

