Beleef de lente.


Antwoord op de vraag van Sandra,
Ik weet dat we een paar fans hebben net als ik bij beleef de lente en Sandra heeft me erop gewezen dat het eerste ei gelegd is. Ze had ook een  vraag waarop ik het antwoord niet wist. Inmiddels is het dagboek bijgewerkt en daar staat ook het antwoord. 
We kunnen het veel bewonderen want het ei
wordt regelmatig lange tijd alleen gelaten. Dat is geen probleem. Het
is de bedoeling dat de groei van het embryo afgeremd wordt tot het één
na laatste ei gelegd is. Dan wordt met broeden begonnen. Zo zorgt de
natuur dat alle eieren zoveel mogelijk gelijktijdig uit komen.

Zo logisch dat we het zelf hadden kunnen bedenken dus hebben we weer wat geleerd. Zo werkt de natuur in principe alles is logisch en met goede reden.
Dus hou die dagboeken in de gaten
want daar staat heel veel leuke informatie tussen

13 thoughts on “Beleef de lente.

  1. Hoi Mazza, leuk hé die site van vogelbescherming, ik kijk ook dagelijks even in de kastjes.en heb ook de link op mijn site gezet. :)groetjesCoby

  2. Ik heb even op de site gekeken, het ei ligt op grote hoogte ! Ze hebben in ieder geval een mooi uitzicht. (hoewel dat die slechtvalken natuurlijk niets zal zeggen)

  3. ja echt leuk net een leuk moment waarbij de slechtvalk de webcam had ontdekt. Toen werd er even gebroed en kwam een van de twee terug met prooi. dus ook een prooioverdracht gezien. echt mooi. Ook bij de torenvalk en de uil was het net even druk. Als je inlogt kun je bij onderzoek momenten van aanwezigheid e.d. doorgeven

  4. Hallo Marion,ik volg "Beleef de lente" ook!Mooi hè, vooral als je de live-cam aan hebt staan en er gebeurd dan juist iets!Groeten, Liz@

  5. Ja die ooievaars heb ik ook gezien leuk hè. Wat zou ik daar graag life bij hebben gestaan. Worden wel verwend, valt me eigenlijk nog mee dat er geen klachten over die eendagskuikens zijn binnengekomen.

  6. ik had het inmiddels ook gelezen, ja heel logisch eigenlijk.en ik maar denken dat een ei altijd warm gehouden moest worden, daar zat ik er helemaal naast.

  7. Yes,het 1ste ei,geweldig hé Mazza!!Heb je afgelopen week de Ooievaars op tv gezien?Ze waren bij Hart van Nederland te zien,’n vrouw voerde ze ééndagskuikens,wat ’n geklepper,mooi hoor!Ze had het ook over de webcam die daar geplaatst is.Liefs Corry en doggy Joep!!

  8. wat een mooie site is dat Mazza heb hem in mijn favo’s gestopt … heb eerste ei bekeken leuk om dat dagboek te volgen thnx … liefsB

  9. Wat een mooi gezicht en de natuur zal alles zelf wel regelen, daar kunnen we eigenlijk altijd van leren en als je het weet is het heel logisch, dus weer wat geleerd. De eerste kievitseieren zijn ook al weer gevonden en dan is de lente toch wel erg dichtbij.Liefs, Ann.

Wat vind jij ervan?

