Kon het toch niet laten , op een zaterdagochtend.


soms als je niet meer slapen kunt



ga dan eens eropuit op het vroegst van de dag



als de mensenwereld nog niet ontwaakt is



hoor je de natuur in stilte leven



als je dan je oor te rusten legt



hoor je dingen die je normaal niet hoort



als je dan je ogen opendoet



zie je dingen die je normaal niet ziet.



als je dan je neus in de lucht steekt



ruik je dingen die je normaal niet ruikt



als je dan je zintuigen prikkelt



wordt je gevangen door een "stille" schoonheid



en kom je gevoelens tegen waarvan je niet wist dat je ze had.


als je een keertje niet hoeft uit te slapen kun je om 8 uur al een dag achter de rug hebben.
kun je je zintuigen al geprikkeld hebben
kun je genieten van het leven. 

23 thoughts on “Kon het toch niet laten , op een zaterdagochtend.

  1. Dat was echt de moeite waard om er zo vroeg op uit te gaan ! Je was ook helmaal geïnspireerd gezien de prachtige teksten bij de mooie foto’s !

  2. Ja …klopt als een bus die mooie tekst en vooral ook dat laatste … dat je om 8 uur ’s morgens al een dag achter de rug kan hebben … slaap lekker … heb ik straks zo ook een nacht achter de rug …M!

  3. Hoi Marion,Jeetje, wat een super gave foto’s. Jij bent echt een natuur talentje hoor. Dat had ik volgens mij al herhaaldelijk gezegd bij die hele mooie Afrika foto’s, maar ik zeg het gewoon nog een keertje … NATUUR TALENTJE. Iedereen kan wel op de knop van het fototoestel drukken, maar dat wil nog niet altijd zeggen dat het ook een mooie compositie is. Daar moet je dus echt wel oog voor hebben en dat heb jij. Sprookjesachtig mooi, waarbij ik op een van je foto’s misschien nog wel een verdwaalde kabouter zou hebben verwacht. Niks fotoshoppen, maar gewoon helemaal echt.Groetjes met een kus van je trutjeps. moest effe spijbelen hoor xxx

  4. Heel mooi Mazza! dat jij zo kunt genieten van de natuur en dan nog wel zo vroeg in de ochtend….maar het is wel waar wat je schrijft, alles is dan anders en beleef je het intenser.Groetjes Annelies

  5. Ik ben ook een uitslaper….. maar zomers kom ik ietsje eerder uit mijn nest.Heerlijk om te zien deze ochtendserie, maar toch heb ik sommige ook later op de middag gezien.

  6. Ik ben een uitslaper, maar als ik zo jouw foto’s zie, moet ik toch maar weer in het weekend ook de wekker zetten. Toos

  7. Wauw.. prachtige foto’s met die mooie tekst erbij! Wat ben jij een vroege vogel zeg, haha, ik lag toen nog in m’n bed.Ik wens je alvast een fijne avond.Lieve groet,Jacobine

  8. Wat een rust zo op de vroege morgen. Zelf ben ik wel een ochtendmens maar ben ik er nog nooit zo vroeg op uitgetrokken. Als ik dit zo zie is het wel de moeite waard om het ook eens te doen.De foto’s vind ik heel sfeervol.Groetjes,Arthur

  9. maar ook op andere tijdstippen kun je mooie foto’s maken….vroeg opstaan doe ik dagelijks…. maar als het nevelig is…. Heb het wel eens een paar keer gedaan…maar de resultaten zijn toch ook weer ook niet je van het….Mijn complimenten voor jouw actie…Niet slecht hoor….maar zulke foto’s behoeven toch ook nog wel een hoop vakmanschap….

  10. k ben een echt nacht mens en als het ochtend wordt, wordt ik weer rustig. heerlijk kan het ruiken, horen en proeven en als het licht verschijnt krijgt alles weer kleur. Wonderlijk mooi!

  11. Heel mooi. Helaas kom ik ‘s-morgens slecht op gang en mis ik al dat moois. Zelfs als ik weleens heel vroeg wakker ben en mijn bed uitga heb ik de moed niet om gelijk de deur uit te gaan met mijn camera, zou ik toch eigenlijk eens moeten doen want het is de moeite waard.

  12. Ja heerlijk Mazza, dat gevoel is geweldig. Ik mag het alleen wel eens vaker doen want je krijgt er een pak nieuwe batterijen van. Dan maar eens op tijd naar bed in plaats van het uiltje uithangen.Mooie foto’s!Liefs,San

  13. Het is wel lekker rustig om zo ’s morgens vroeg van de natuur te genieten ! De natuur begint te ontwaken, de beestjes hebben zich nog niet verscholen. Het heeft ook nog mooie foto’s opgeleverd !

  14. Je hebt helemaal gelijk maar ik sta iedere morgen al vroeg op. En ik lig echt niet tot een uur of 10 in bed maar ieder keer als ik me voorneem vroeg op te staan, en de wekker loopt af om 7 uur krijgt het ding uiteindelijk een dreun en val ik weer even in slaap. Kortom, het lukt me gewoon niet.. Een nevelige morgen als deze maakt mijn fotohormonen ook niet echt wakker hoewel de foto van die ene boom in de nevel toch wel erg sfeervol is

  15. Het is zeker de moeite waard geweest om vroeg op pad te gaan Mazza,je hebt hele mooie foto’s kunnen maken,zelfs nog van een Eekhoorntje, prachtig om te zien.Nog een fijn weekend verder hoor!Lieve groetjes van Edward.

  16. Heel mooi Mazza en ook je foto’s zijn weer bijzonder mooi, het lijkt me ook geweldig om zo alleen in de natuur te zijn, maar ik slaap (als ik eenmaal slaap) als een blok, dus misschien kan ik beter nog langer opblijven en dan naar buiten gaan, doe ik vast nog een keertje zo trek je iedereen wel over de streep!Nog een heel fijne avond en weekend, liefs, Ann.

  17. Kan je helemaal hierin volgen .Prachtige foto,s .Helaas had ik er vandaag geen zin in om dit mooie mee te maken misschien morgen .

Wat vind jij ervan?

