eventjes


Heel eventjes zeg ik tegen mijn man.
vandaag
gewerkt , de tuin gedaan , gras gemaaid .
een wasje weggewassen
even er tussenuit denk ik
maar nee, de buurman komt even langs.
Het kan nog net denk ik een half uurtje later
maar nee, dochterlief komt thuis.
Aardappeltjes geschild en lekker gegeten.
Strijkplank klaar gezet en een kopje koffie toegereikt,
Ik kijk naar buiten
zon schijnt nog , het is zeven uur.
Het kan nog eventjes.
Heel eventjes zeg ik tegen mijn man.
Tien minuten later
ik sta aan de rand van het bos.
een ree kijkt met me mee
vanuit de ander kant van de wei.
links schiet iets weg uit mijn ooghoek
een klein konijn ritselt
onder de bramenstruiken door.
Ik neem mijn moment
de natuur komt naar me toe.
één ree worden er twee.
het konijntje vind zijn moed
Op twee meter afstand
voorzichtig knabbelend aan het gras
De vogels fluiten verborgen tussen het groen
    gestaag gaat de zon onder
heel eventjes staat de wereld stil
Mijn moment, heel eventjes 
Ik pak mijn fiets en draai me om
heel eventjes kan ik nog terecht in het bos .
even over het fietspad
 omringd door de geurende avondlucht.
Wat een commotie aldaar.
hinnikende paarden overal
er is er een ontsnapt
 geen zin om weer de wei in te moeten.
heel eventjes werd een uurtje langer
uiteindelijk paardje veilig achter de omheining
 de zon verdwenen achter de horizon.
heel eventjes is verdwenen
mijn moment is voorbij.
 
 
16 thoughts on “eventjes

  1. Een wat lang "heel eventjes" waarin je geweldige dingen hebt beleefd. In gedachten zie ik je staan en vol bewondering en verwondering kijken naar de reeen en het konijn. Je hebt het weer heel mooi verteld Marion.

  2. Misschien een beetje laat maar een prachttijd om wat foto’s te maken. Ben vanavond zel ookom 19.00 uur vertrokken. De felle zon verliest haar kracht en een half uurtje later heb je prachtig licht met mooie lange schaduwen

  3. Je wordt echt steeds poëtischer als je over jouw bos schrijft, Mazza. Als ik mijn ogen dichtdoe, wandel ik naast je, ik zie de ree en het konijn onder de braamstruiken en de bloesem aan de bomen, en ik ruik zelfs het bos. Fraai geschreven. Liefs xxIK

  4. Heel eventjes is jouw moment toch nog langer geworden, maar wel een klein poosje jouw eigen mooie wereld beleefd en daar kan je dag erg heel fijn mee afsluiten.Liefs, Ann.

Wat vind jij ervan?

