allemaal beestjes.


Afgelopen week de vierdaagse gelopen, zeer leuk zeer gezellig maar na het vorige weekend ook zeer zwaar en een beetje pijnlijk.

Zo pijnlijk dat het opviel bij mijn cliënt. Wat heb jij gedaan vroeg ze? waarna ze na het antwoord  me even hartelijk uitlachte, moet je ook maar niet van die stomme dingen doen. Meteen daarna staarde ze uit het raam naar de tuin van het bejaardenhuis waar ze al meer als een jaar niet meer in was geweest omdat ze niet meer buiten kwam, heel soms eens op het balkonnetje . Een traan rolde over haar wang. Ik weet wat ze voelt, we hebben het er vaak over, ze wil dat ik met volle teugen van het leven geniet en ze wil mijn verhalen altijd in geuren en kleuren horen, Soms neem ik ook wel eens mijn fototoestel mee en laat haar dan de foto’s zien via de televisie, ze weet veel. En herkent de omgeving ook vaak.   

Een enorme blaar onder op mijn voet liet me eraan herinneren dat ik eigenlijk nieuwe wandelschoenen nodig heb. Aan één kant is de zool doorgezakt en dat is natuurlijk niet goed, maar met gezin waarvan twee pubers , eentje aan het studeren voor ICT met alle behoefte aan , schijven, laptops, licenties, geheugenkaarten kleurenkaarten en weet ik al niet meer, en de ander gek op shoppen, bioscoopjes en zwemmen en een man met familie op vlieg of boot afstand komt moeders toch al gauw op de laatste plaats. En dan hebben we zaterdag ook nog boodschappen gedaan en zijn we met een ijskast thuis gekomen. Ook niet helemaal gepland. Nadat onze koelkast kapot was hebben we zolang ons oudje neergezet, die voor ons gezin niet echt voldeed. zo weinig plaats dat mijn sla tot moes werd geperst en mijn komkommer vaak half bevroren was. Dus toen de aanbiedingen buiten stonden en we besloten te gaan kijken wisten we al dat dat foute boel was want nu kwamen we dus met een ijskast weer buiten , nou ja bijna dan want de ijskast wordt aan het eind van de week geleverd.  Dus die wandelschoenen zulle toch echt moeten wachten.  Na twee dagen rust en wisselvallig weer kreeg ik vandaag Bokito om op te passen. Dus een goed excuus om toch weer een blokje om te lopen en eens even te zien hoe het ging.  Het werd een gezellig blokje om waarbij we veel gezien hebben. Bokito vond de paardjes wel interessant. En een vlinder was ook wel leuk. Maar de vogeltjes nog leuker. Kijken mag maar meer ook niet. Zeer braaf zat hij naast me om alles te bekijken. maar ooooh wat had hij graag met ze gespeeld maar alleen jammer dat snappen die leuke vogeltjes niet.    

One thought on “allemaal beestjes.

Wat vind jij ervan?

