Professor Dubois wandeling Haelen (natuurgebied het Leudal, midden Limburg) (LB) 10 Km


http://www.klikprintenwandel.nl/route.asp?id=176

Vandaag met trein en bus op weg naar het Leudal.  Het weer voorspelde voor vandaag  minder regen dan gisteren. Het weekend is zoals altijd weer druk dus toen ik onverwachts vrij had om dat een cliënt een andere afspraak had met ziekenhuis  moest ik daarvan profiteren. Met de trein en de bus was goed te doen want ik was slechts drie kwartier onderweg. niet verkeerd. Aangekomen  bleek het weer inderdaad mee te vallen alleen was het windkracht weet ik veel . maar close-up foto’s zouden zeker moeilijk worden. De wandeling staat beschreven in  de link . dus daar ga ik geen woorden aan vuil maken. Ergens zat er een kleine fout in de route maar een beetje wandelaar realiseert dat hij parallel aan een pad wordt gestuurd. Omdat ze paden hebben dichtgegooid.   Tijdens mijn wandeling heb ik genoten van allerlei vogels en wisselende biotopen met weer wisselende bewoners.  Ik heb een bui gehad en dankzij de gestuurde paraplu van Roel kon ik die makkelijk aan. Nadeel was alleen dat ik toe net op  de open vlakte liep  dus weinig beschutting.  zeker een herhaling waard maar dan ga ik de andere kant van het Leudal op.  De beloofde mooie plekken zitten meer langs de beek en met nat weer en riet tot aan de oksels was deze vandaag niet helemaal haalbaar.  Nu heerlijk onder de douche en dan  lekker eten . Een mooie dag die even op vakantie leek dat is zeker.   Geniet  maar van de foto’s .

6 thoughts on “Professor Dubois wandeling Haelen (natuurgebied het Leudal, midden Limburg) (LB) 10 Km

  1. Henk ik heb speciaal voor jou even de dingen vertaalt , nee hoor geintje maar dat is het probleem met pubers in huis die willen nog wel eens halverwege een computer inpikken. Vooral bij ons want deze heeft een wachtword dus ze kan er niet op als ik niet thuis ben dus toen ik even lekker ging douchen terwijl mijn foto’s up-loaden kwam ik terug met een puber, achter de computer haar hele sociale leven inhalen omdat ze haar vriendinnen en vriendje al een halve dag niet gezien had. En als er dan ook nog zeer tactisch een potje thee klaarstaat heeft ze toch wel gewonnen voor even. En ja inderdaad lekker in mijn uppie.

  2. Zooow zeg meer dan 100 foto’s. Heb er bijna een klikduim aan over gehouden hahaaa. Misschien wel leuk als je sommige foto’s verklaart, zoals dat huisje in het bos. Geen flauw idee waar het voor dient, ben zoiets in mijn omgeving nog niet tegen gekomen. Er huizen ook prachtige vlinders en de vennetjes en stroompjes geven sfeer aan de omgeving want bomen zijn voor mij overal hetzelfde.

  3. Het is een schitterend gebied ben er zelf ook een keer geweest en inderdaad moet je daar nog een keer naar toe gaan voor de andere kant te zien.MOOI.

Wat vind jij ervan?

