toch ook even eruit geweest.


Het was eindelijk een beetje zonnig vanmorgen, flarden in de lucht lieten zien dat er ander weer binnen is gedreven.  Na eerst de was buiten te hebben gehangen ben ik gaan werken. De afgelopen twee weken is bij het gezin de zorg uitgebreid en allerlei dingen geregeld als dagopvang etc etc. gevolg daarvan was dat het de afgelopen twee weken voor mij ene chaos was. Mensen die ineens op bezoek kwamen , een meneer die gewassen moet worden enz. Daarbij is het een keer ook ontzettend warm geweest. dat schiet ook niet op natuurlijk. Maar goed ik heb wat ruimte in mijn uren dus als ik een half uurtje langer bleef was dat geen probleem wat wel zo prettig werkt natuurlijk als je weet dat je die ruimte hebt. Gelukkig niet al te benauwd en voor de verandering was ik weer eens op tijd klaar. Het nieuwe ritme zit erin.

Dit soort dingen vreet wel aan me met name omdat ik dan toch het enige aanspreekpunt ben dat niet gauw gauw naar een andere cliënt hoeft. Mijn ervaring  is groot maar de aanbiedingen zijn in iedere gemeente weer anders en ik merkte dat ik bepaalde vragen ook niet kon beantwoorden, dus daar maar weer achteraan en zo blijven we bezig. Afgelopen week drie van die cliënten en dat vreet ook . Ik merkte dat ik in het weekend weinig fut had , waar mijn tuin zeer blij mee is want dan krijgt die tenminste weer eens een grote beurt. Was ook hard nodig. De planten die ik als opvulling had heb ik zo met en met verwijderd, want ze hebben geen meerwaarde. Andere met bloemen en bessen krijgen daardoor meer ruimte en ja weer tegen alle regels in bepaalde planten omgepoot of op een andere plaats gezet.   Veel water en dat gaat altijd goed. Zeker als het plekje iets meer naar hun zin is.

Verder hebben  de laatste loodjes voor de zomer vakantie ook hun tol geëist. Elena heeft vier weken geen boek in de handen gehad vanwege hersenschudding maar moest toch klaargestoomd worden voor de proefwerkweek . Die hebben we nu achter de rug de boeken zijn ingeleverd. Het is nu uit onze handen en nu is het afwachten wat de resultaten zullen zijn.

Vanmiddag ging mevrouw weer vrolijk skeeleren. Moeders ( ikke dus) heeft nu een hartverzakking van ooh god als ze maar niet weer valt maar goed ik kan haar moeilijk aan de ketting leggen en het is ook weer veilig thuisgekomen. na even thuis rondgedrenteld te hebben moest ik er even uit maar wat gebeurde de lucht trok weer dicht het was warm en benauwd , dus Kranenbroek met Dazen viel al gauw af.  Dan maar even om de hoek even een uurtje eruit.  Nieuwe natuur, pas twee jaar geleden aangelegd en dit is het resultaat.  Ben er ook achter waarom ik zo’n hekel heb aan de maisvelden. Niet alleen het verlies aan uitzicht maar ze zorgen voor een dam waar geen wind doorkomt dus voer voor de Dazen.

De vlinders waren rijkelijk aanwezig, zoveel dat ik door de vlinders het bos niet meer zag. De sprinkhanen hebben me met een kluitje het riet ingestuurd zodat ik familie karekiet ook even kon begroeten.  En terwijl ik stond te puffen omdat het wel een heel gemeen stekend zonnetje was, werd ik meteen belaagd, wat me het gehoon van een lachende specht opleverde. Een vink probeert het aangedane leed met een lieflijk liedje te verzachten.   Zeer mensvriendelijk die Nederlandse natuur.

Maar dan zie je ook wat zoveel dat ik zelf maar een beetje heb kunnen zien van alles dat bewoog en krioelde . Volgende keer graag compagnie. Nu hebben we het avondeten achter de rug en ga ik lekker buiten van een welverdiend pilsje genieten. Kortom we kunne er weer tegenaan.

 

9 thoughts on “toch ook even eruit geweest.

  1. Hoi lief trutje,Het is goed om te lezen dat madamme alweer op de skeelers de buurt onveilig maakt. Die hou je toch niet tegen hoor en dat is maar goed ook. Ik kan me echter wel voorstellen dat mams er een hartverzakking van krijgt hihihi. Met een biertje voor de schrik, een biertje voor de chaos op je werk en een biertje voor de dorst is het goed te lezen dat je er weer tegenaan kunt. Erg leuke weblog overigens, je bent een toppertje!Groetjes met een dikke kus van Mariëlle

  2. vind het gezellig om te lezen als je ouder bent heb je die zorgen niet meer met skeeleren en zo ,hopelijk zit je hart nog goed ,en zo een pilsje is ook een lekker liefs meis xxx

  3. Gerst is een natuurpruduct en water ook dus een pils is een zaligheid der natuur, toch? Heerlijk met dit weer! Skeeleren is niets voor mij, heb ooit met schaatsen zo’n vreselijke smak (verhaal ijspret) gemaakt dat ik er een trauma van heb overgehouden en een litteken op mijn hoofd dus ik bind nooit meer iets onder mijn voeten. De zorg: een sector waarin het niet echt lekker loopt. Ik weet het van vrienden die erin werken en mijn mams woont in een zorgcentrum en daar heb ik al eens een verhaal over geschreven…. er is een tekort aan alles maar niet aan goede wil. Deze overheid bouwt alles af, om gek van te worden. Ik kan me voorstellen dat je af en toe moedeloos wordt maar als je eenmaal alles weer gerangschikt hebt (vooral in je hoofd) en je zit in je ritme, dan ga je er weer voor. Wat heb je een leuke fotocollage gemaakt, Ziet er echt fraai uit!!! Groetjes, Ixx

  4. Je zou mevrouw eens kunnen aanraden een helm op te zetten Marion. Ik heb zelf ook geskeelerd en weet hoe belangrijk een helm is. Knieen en ellebogen zijn vaak goed beschermd maar het belangrijkste word vaak vergeten of als hinderlijk ervaren

  5. Iedere dag is goed Mazza, doordeweekse dagen, weekend, wat maakt het uit als je ergens van kunt genieten moet je het doen, je ziet in je werk genoeg en dan weet je dat iedere dag die goed is een zondag is, voor straks lekker slapen and have sweet dreams.

  6. Nou dan, dat bedoel ik met genieten, een welverdiende versnapering na een dag waarin vanalles gebeurd. Een kleine beloning, lekker buiten in je eigen tijd. Mooie foto’s van de nieuwe natuur daar.

  7. Van al die veranderingen wordt je vast niet blij Mazza, gelukkig dat je het ritme te pakken hebt dat scheelt een stuk. Oeps die Elena, ik kan me indenken dat je knap benauwd was dat ze weer viel. Gelukkig dat je nog even tijd had om lekker weg te gaan naar een mooi stukje natuur en weer mooie foto’s heb kunnen nemen. Proost meis, laat het je smaken!Liefs, Ann.

Wat vind jij ervan?

