Vlinder Mee! met de vlinderstichting


1 en 2 augustus gaan we alle vlinders tellen in onze tuin!!!!

dan doe je toch ook mee? Moeilijk ? zeker niet ! kijk op:  www.vlindermee.nl

en als je dan toch bezig bent kijk dan ook even bij 12 en 13 augustus dan wordt weer de hele route langs het Pieterpad geteld. Ook heel leuk om mee te doen. Er worden kleine afstanden gelopen en je kunt zelf opgeven welke route je wilt lopen. Ik heb me al opgegeven en we lopen van Montfort naar Pey , twee afstanden van ongeveer 3.5 kilometer. Opgeven is heel makkelijk en je krijgt een goede route beschrijving erbij. 

dus eigenlijk is er geen excuus de een kun je letterlijk vanuit je tuinstoel doen en de ander tijdens het uitlaten van de hond of kleinkind. Of mischien wel samen met de buurvrouw.  Heel leuk om te doen en zo breng je je weekend eens op een andere manier door.

 

even oefenen?

2009-07-05 002 003

kranenbroek 2-07-09 121 2009-06-28 002 049

2009-06-28 002 052

2009-06-28 002 044

2009-06-23 001 014

2009-07-09 002 143

kranenbroek 2-07-09 165

2009-06-28 001 037

dikkop

2009-06-28 001 028

2009-07-04 001 023

14 thoughts on “Vlinder Mee! met de vlinderstichting

  1. Turfen dus, op de site zelf staat heel duidelijk omschreven hoe het tellen in zijn werk gaat. Als je 15 vlinders tegelijkertijd ziet van een soort dan tel je er ook vijftien. De bedoeling van het tellen is niet de exacte aantallen maar op deze manier krijgen we wel een indicatie welke vlinders waar en in welke aantallen zitten. kijk maar eens in het volgende log.

  2. Het tellen lijkt mij ook een crime, als ik er b.v. 15 tel zitten ze echt na een paar minuten ergens anders, het enige dat ik echt kan tellen zijn de soorten, maar zonder zon haast geen vlinders dus voor de tellers en tellertjes hoop ik dat de zon uitbundig schijnt, voor kinderen lijkt het me echt leuk.

  3. Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe ze dat gaan tellen. De vlinders in mijn tuin tel ik en stel dat ik er 7 waarneem dan zitten die vlinders even later bij de buren en die gaan er ook weer 7 tellen. Die beestjes blijven toch nooit op deze;lfde plek zitten? En zoals er langs het Pieterpad gelopen gaat worden, gaan de vlinders er toch vliegen? Vogels worden toch ook ieder jaar geteld en dat is van hetzelfde laken een pak. Ik vind het op zich wel een aardige bezigheid (als het droog is) maar ik ben niet zo’n natuurmens als jij en mijn geduld is wat minder eindeloos als het jouwe 😉 Daarbij komt dat ik het even helemaal heb gehad met die rotinsecten want mijn zus is heel erg ziek geweest door een giftige spin (geen insect, ik weet het), mijn schoonzus is vorige week in haar knieholte gestoken door een onbekend doch hinderlijk insect en moest in allerijl naar het ziekenhuis en ik ben te pakken genomen door een paar knutten en mijn armen en handen zagen er uit alsof ik melaats was. Ik ben dus niet zo vrolijk gestemd over die schepselen der natuur en zou er het liefst de flitspuit op legen! Maar ik wens jou een paar gezellige vlinderteldagen! En goed weer natuurlijk. I xx

  4. Helaas heb ik zelf geen tuin Mazza, maar de kans is groot dat ik één van die dagen bij mijn Dochter ben,en dan ga ik samen met de kleinkinderen tellen ,een prima idee! Leuk hoor, al die verschillende soorten op jou mooie foto’s.Liefs van Edward.

  5. Mazza, je hebt geen puntjes maar grote pluspunten gescoord. Ik kick op vlinders en mijn dag is door jouw logje weer helemaal goed.Toos

  6. Ja, de tuin wordt hier lekker dagelijks geteld hoor. Moet eens een dag vergeten om de vlinders te tellen in de tuin. Heb ik direct een strafpunt bij Toos verdiend. Nee, vlinders nemen hier een aparte plaats in. Dat wordt tellen……

  7. Lijkt me een makkelijke opgave. Misschien dat ik een dementerend koolwitje aantref in m’n tuin maar daar houd het toch echt mee op. Wel errug fraai wat ik op je foto’s aantref

  8. Lijkt me best leuk Mazza als je weinig vlinders in je tuin hebt, maar het fladdert hier maar raak de buren hebben ook budlea’s dus het wordt dan toch echt heel moeilijk om te tellen, mooie foto’s heb je geplaatst als het om soorten gaat ben ik snel klaar!Liefs, Ann.

Wat vind jij ervan?

