Doort in juli


Vandaag uren door de Doort gedwaald.  Echt urenlang  heerlijk de vogels floten alsof het lente was, de insekten gonsden alsof het de laatste dag was om nectar te vinden. Zelfs de muggen en de Dazen hadden vrij vandaag . Eigenlijk kon de dag niet meer stuk . Een prachtige dag maar helaas toch met een zwart randje. Sommige dingen kunnen me echt woedend maken . De enige mensen in de Doort kwamen met allerlei professionele camera’s en ze hadden maar één ding als dollartekentjes in hun ogen.  Een foto van de boom kikker.

2009-07-26 001 138 Daar heb ik in principe helemaal geen moeite mee, leuk voor die mensen. Alleen zijn deze zogenaamde natuurfotografen een stelletje egoïstische lompe boeren.  Vanmorgen had ik al gauw een paar boomkikkertjes gespot, ik heb ze bewonderd, gefotografeerd en ben verder gelopen een half uurtje later zie ik ze met 6 man sterk in de wei die afgesloten is. En bij dezelfde bramenstruik waar ik stond en met pijn in mijn hart heb ik weer gezien hoe in een half uurtje gewoon een vierkante meter vernietigd is. Met al hun professionele apparatuur schijnen ze dus schijnbaar nog steeds niet dichtbij genoeg kunnen komen. Een hele inham weer uit de struiken. Stelletje lompe boeren waarop ik ze toch echt even heb toegesproken. Dat noemt zich natuurfotograaf bah. Nadat ik verteld had dat ze met hun capriolen waarschijnlijk op minimaal 5 kikkers hebben gestaan, aangezien deze onder de struik wonen om die ene te fotograferen en het feit dat het hele habitat onder de struik vernietigd is want nu kan de zon en de wind erbij dus droogt alles uit zodat de kikkers daar niet meer kunnen schuilen hadden ze wel even het schaamrood op de wangen staan. Goed zo. Ik hoop dat ze zich goed schuldig voelen.

Ik ben erop tegen om natuur af te sluiten maar als ik zie hoe hier de bramenstruiken gewoon vernietigd worden zou ik er een groot voorstander van zijn om een groot hek ervoor te zetten.  Kijken mag aankomen niet.

2009-07-26 001 146

2 thoughts on “Doort in juli

  1. Ja erg he zoiets….goed dat je ze even hebt toegesproken..wie weet hebben ze er iets van geleerd.Mooie foto´s heb ze even bekeken. En gefeliciteerd..een hele eer dat er een boomkikkertje naar je vernoemd word. hahah

Wat vind jij ervan?

