Hennep!


Grote commotie bij ons gisteren. Toen ik thuis kwam was er bij ons op het plein achter,allerlei sensatie gaande. Politiewagens uniformen dienst, buren.  Hie is get oet . Zeggen ze dan. Blijkt dat de politie met een nieuw speeltje bezig was een sniffer helikopter dat is weer wat anders dan een hond .  Een heel leuk dingetje dat helikoptertje.
En natuurlijk hebben ze wat ontdekt. Het oude gebouw van de Rabobank staat al jaren leeg. Er is al een keer brand geweest en toen bleek het ook om een hennepkwekerij te gaan. En nu in hetzelfde gebouw alweer. 
En natuurlijk allerlei commentaar vanuit de buurt dat kun je indenken. Mag je al niet eens meer tuinieren en dat soort opmerkingen.  Kunt zien dat het mooi weer is, het kantoor is leeggelopen. Nou nou wat een volk als je ze nodig hebt kun je ze niet vinden.
Mij zul je niet horen toen dat met pap gebeurt was hebben ook keihard gewerkt en toch maar mooi de daders te pakken gekregen en in die tijd hebben we wel wat verhalen gehoord waar de nekharen je van overeind gaan staan en dan zijn ze maar slecht betaald hoor. Dus van mij mogen ze daar staan met zo’n overmacht. je weet maar nooit denk ik dan .Het zullen je buren maar zijn. en dit is dus honderd meter van mijn huis af. Echt:     to close for comfort.

Ach zo maak je wel weer eens wat mee.
Wel leuk om eens te zien , de slotenmaker wordt opgetrommeld, dan van Ganzewinkel met twee vuilniswagens enz. Wel lachen als er dan maar een paar dozen en een paar planten erin gaan.

het centrum van Echt volgens het filmpje,  is het centrum van Pey.  Dus Peyenaren zeer op hun teentjes getrapt natuurlijk. Ben wel blij dat dat ding niet in mijn tuin is beland want daar staan ook wel wat hennepplantjes.
puur vogelzaad echt waar. Helaas geen foto’s want ik kwam net van mijn werk af. achteraf jammer natuurlijk

 

16 thoughts on “Hennep!

  1. Wat een commotie , en ja….zoiets trekt in een "grote stad" als Echt natuurlijk veel toeschouwers, haha. Best leuk om eens van dichtbij mee te maken, maar niet zo leuk als je een hennepplantage als buur hebt. Ich kom trouwens auch oet Limburg , dus ich kin Ech waal, haha.

  2. Ha, kan me alle commotie wel voorstellen, idd jammer dat je geen foto’s gemaakt hebt….had zo’n helicoptertje wel willen zien. Die methode ken ik nog niet.Het is een mooie plant in de tuin hé!!! Zelfs mijn moeder vond hem mooi, wou een stekje hebben haha…wist zij veel

  3. Mazza ik vraag me altijd af of al die hennepplanten wel echt vernietigd worden, tegenwoordig kunnen ze ze prima gebruiken en wie weet of er ook oom agenten zijn die er wat van meenemen ;-))) Het was in ieder geval leuk om eens te zien en gezellig omdat er altijd veel mensen bij komen kijken, jammer dat je je fototoestel niet bij je had, maar wie weet misschien komen ze nog wel eens, de cannachopper is bepaald niet voor eenmalig gebruik.

  4. je toch wel leuk Hè, dat helikoptertje was ook heel leuk en ik heb mezelf wel voor de kop geslagen dat ik niet even de camera heb gepakt . Ik heb wel nog gedacht van OOh daar zou Henk leuke fototjes van hebben kunne maken wahahha. nou ja ik kwam ook net van mijn werk af en was al om half zeven de deur uit. Wat ook zo leuk is dat in datzelfde gebouw vorig jaar brand was uitgebroken en toen zat er ook al een plantage in. Dus dat roept bij mij wel wat vraagjes op . toch eens wat in de gemeenteraad gooien . Hoe kan dat , hoe komen ze binnen , tot twee keer toe waarom is er niet gecontroleerd enz . wahaha . Daarom twee van die grote vuilniswagens besteld en al met al is er maar een halve nodig geweest. Ach ja gratis entertainment. het was wel even gezellig .

  5. Dat was toch even lachen hoor Mazza, heeft de cannachopper succes blijkt het pand leeg te zijn en de oogst was binnen. Het is natuurlijk wel onzin om te zeggen dat die dure dingen zichzelf terug verdienen, want ze roepen wel over de straatwaarde, maar aangezien de politie alles moet vernietigen komt er geen geld voor terug. Slimme machientjes trouwens en erg leuk om te zien, maar er wordt vast wel weer wat op gevonden.

  6. Zelf hebben we ook wel hennepplanten gehad in De Mieden en dat was toch een pracht gezicht, het rook ook heel erg lekker en de planten waren van iemand anders, we hebben er niets meer van gezien maar het was wel even leuk. In De Kruidhof staan trouwens ook een stel heel grote planten en ik denk dat er wel bezoekers zullen komen die wat in hun tas hebben, ik hoef niet zo nodig. Overigens zijn stoombaden met een handjevol gedroogde bladeren wel erg goed en rustgevend ;-)))

  7. Altijd spannend een beetje commotie in de buurt, alleen al om de reacties van de mensen te zien.Heb jij hennepplantjes? foei, zal het eens melden bij de limburgse politie. hahaha

  8. Een paar jaar geleden was bij ons in het dorp, één straat van ons huis verwijderd, ook een hennepplantage opgerold in een rijtjeswoning. Je verwacht het niet maar het gebeurt overal in Nederland. In de stad, gehucht of in een afgedankt kantorencomplex zoals bij jullie.

  9. Af en toe eens wat avontuur is best leuk op z’n tijd en net als Henk schrijft is de hennep nagenoeg oogstklaar komt de politie en de universiteit maar volhouden dat er totaal geen werking in de planten zit, whoehahaha, de knoppies waren overigens mooi genoeg. Grote onzin een paar planten en dan zo’n drukte, ik weet trouwens niet hoe het nu is, maar je mocht wel een paar planten voor eigen gebruik hebben en zeker voor de vogels!Liefs, Ann.

  10. Zo maak je nog eens wat mee Mazza, sensatie alom! Ik wilde de filmpjes bekijken, maar krijg de melding,…het adres is ongeldig…….ik weet niet of anderen het wel kunnen openen?

  11. Het hennepveldje middenin een maisveld dat onlangs werd opgeruimd was ook erg leuk. Bleek een proefveldje te zijn van de universiteit. Het veldje was groot genoeg om vele studenten voor een hele lange tijd van de nodige stuff te voorzien hahaaaa Alles voor de wetenschap

Wat vind jij ervan?

