Georgina and Crackers


Onze aankomst in Engeland was toch weer emotioneel maar dan anders, meer van hèhè wat een opluchting dan verdriet. Meer van:  hé daar zijn we weer dan waar je je toch al die tijd.  Meer van:  heerlijk om hier te zijn dan van waar komen we terecht. Die emotionele rollercoaster heeft eindelijk wat vaart verminderd.

De aankomst “ daar thuis” was wel heel apart. Twee nieuwe wezens zaten vol verwachting op ons te wachten. Georgina and Crackers. Na alle verhalen waren we toch wel heel benieuwd wat ze zich in huis gehaald hadden. Nou ja in huis….? in de tuin dan. Het verhaal zit ongeveer zo. Een vriendin  moest weg voor studie en kon haar diertjes niet verzorgen en ze vroeg Dawn of zij op ze wilde passen maar dan voor vier jaar  ( minimaal waarschijnlijk)  Dawn met een enorm groot hart zei meteen ja en heeft Georgina en Crackers meteen geadopteerd als haar pleegkindjes. Georgina is tachtig jaar en Crackers wordt geschat op veertig jaar maar dat weten we niet zeker. Dawn is helemaal verliefd en heeft zelfs pyamaatjes voor ze gemaakt voor als ze het te koud zouden krijgen in het Engelse.

 

Al nieuwsgierig geworden?

 

Het was een heerlijke zonnige ochtend en de nieuwe bewoners “rennen” nog genietend door de tuin. Op de grond ligt allemaal lekkers voor ze, sla, appels, banaan  want ze moeten flink gevoerd worden want straks krijgen ze maanden niets te eten. Dan slapen ze de hele winter door, heerlijk je zou er bijna jaloers op worden. Tot mijn verbazing ging Georgina zo snel dat ik zelfs een wazige foto heb. Ik kan wel zeggen dat het een hele leuke ervaring is. Plaatselijk zelfs heel zacht.  In het weekend hebben ze een bad gekregen en zijn ze verzorgd geworden met een heerlijke oliemassage waarna ze prachtig glimmend in de overwinteringsbox zijn gezet. 

Engeland oktober 2009 (54)

Engeland oktober 2009 (60)     Engeland oktober 2009 (57) Engeland oktober 2009 (62)

Engeland oktober 2009 (58)

Ik zal Dawn ook de foto met de pyama-tjes eens vragen want die kan ik jullie eigenlijk niet onthouden.  Georgina is de knappe dame op de bovenste foto en Crackers is die stoere knul met het gaatje in zijn schild , de oorbel ontbreekt er maar net aan.

oh Ja Edward , je rode ijsmuts is zeer geslaagd, ik heb hem niet meer over zijn kale kopje horen klagen.

17 thoughts on “Georgina and Crackers

  1. Er bestaat ook een schildpaddenopvangcentrum in Nederland. Als je wil kan ik het adres opvragen. als je dan vragen over de schildpadden hebt, kunnen zij die misschien beantwoorden.

  2. Oh, wat leuk Mazza! ik had deze dame en heer nog niet gezien. Wat grappig! Ik zal ze aan mijn zoon laten zien, want die heeft nog maar 2 jonkies en wil ze later als ze groot zijn ook in de tuin plaatsen. Ik zal alvast tegen hem zeggen dat ze dan een pyamaatje moeten dragen.Wat schildpadden oud kunnen worden he? en dan ook nog zo verliefd….haha

  3. Hey meis,Echt super leuk en super leuk geschreven. Ik wist ook nog helemaal niets van je schildpadden-overwinter-opvang activiteiten. Doe je trouwens wel voorzichtig met die massage-olie en kijk daarbij vooral uit voor je vingers. Snel zullen die twee niet zijn maar bijten kunnen ze des te beter. Groetjes met een zoen van Mariëlle

  4. Whahaha… heerlijk zoals jij deze twee ook weer beschrijft! Ik heb ervan genoten. Als je de pyjama-foto’s krijgt en plaatst, geef je me ff een seintje??Groetjes, mij

  5. Oh..wat zijn ze aandoenlijk maar ik ben ook razend nieuwsgierig om ze in pyjama te zien.Twee jaar geleden zwom hier een roodwangschilpad voorbij,echt waar!Ik wilde hem nog vangen maar dat lukte niet.Toen de dierenambulance gebeld en ze zeiden dat ze gemeen konden bijten.Ze hadden meer meldingen gehad van de schilpadden.Mooi verhaal en groetjes.

  6. O heerlijk…brengt herrinneringen boven aan de schildpad van een nichtje…Die was niet zo lief en beet als je in de buurt kwam.Prachtig verhaal Marion

  7. Nou als er reïncarnatie bestaat word ik een schildpad heerlijk een massage op zijn tijd ;-)Mazza mooi verhaal, weer met plezier gelezen ,,, LiefsNoon

  8. Dat zijn bijzonder leuke gasten en die 4 jaar komen wel om, ze hoeven niet uitgelaten te worden en als je een paar dagen weg moet en eten en drinken genoeg neerzet kan er niets gebeuren. Georgina en Crackers hebben het getroffen met Dawn, alleen ben ik wel erg benieuwd naar de pyama’s voor het tweetal ;-))) Schildpadden vind het altijd net dieren uit de oertijd met oude en wijze hoofden.Liefs, Ann.

  9. Hey Mazza,Wat ’n joekels zeg maar wel mooie schildpadden.Enne…ff oppassen..oké..’t is maar voor 4 jaar?! :-0 duh….’k Heb je foto’s ook nog bekeken van het waterpark Pensthorpe?Zijn ook erg mooi geworden.Was wel ff schrikken hé toen je dacht al je foto’s kwijt te zijn maar dankzij Henk kwam het allemaal weer goed!Liefs Corry en doggy Joep!!

  10. Wat een bakbeest. Ik heb veel Europese schildpadden live gezien. Prachtig…………………………….Stoffel mag blijven……………

  11. ja, Georgina is inderdaad van familielid op familid gegeaan. Deze schildpadden zijn mogelijk nog uit het wild gehaald. Van Crackers hebben ze geen geschiedenis. dat gaatje in de schild kan zijn ter determinatie ( zoals een tag ) of misscien heeft hij wel aan een ketting gelegen. ooh ja dit zijn "tortoises" ( landschildpadden) "turtles" zijn dus die die zwemmen. Leuk om te weten want bij de vertalingen van sommige dieren klopt geen snars. zeer verwarrend soms

  12. Dat is toch nog een flinke doorsnee. Als je zo’n huisdier als jonkie aanschaft voor ’t leven is het best mogelijk dat ie z’n eigenaar overleeft hahaaaa

  13. goeie vraag. wat betreft dat gewicht dan want we hebben ze wel gewogen voordat ze weggezet werden, in ounzes of zo. Ben het kwijt zal het moeten vragen, ( slik, slecht geheugen) Georgina was zo’n veertig cm doorsnede. niet schrikbarend groot maar ook niet klein.

  14. 40 & 80 jaar, dat zijn al ouwe knakkers, dat kunnen nog erfstukken worden Marion. Hoe zwaar zijn ze eigenlijk ?Heey Edward, kan je voor mij ook niet zo’n ijsmutsje breien ?

Wat vind jij ervan?

