paddenstoelen enzo .


Ik weet het, ik weet het alweer paddenstoelen. Maar gisteren op de terug weg van Elmpterbrüch viel bij de afrit van de snelweg mijn oog op een grasveld en dit veld stond gewoon vol met paddenstoelen en ondanks dat het vandaag grijs en koud is in tegenstelling tot gisteren waar bij we prachtig weer hadden, moest ik dit toch even gaan onderzoeken. Ook meteen even naar De Doort geweest om te zien hoe deze er nu bij lag.
Dat was eenvoudig heel stil. De machines waren weg en de roodborsten waren alweer aanhet vechten om de nieuwe te  verwerven territoria.  Alle takken en dergelijke zijn uitgespreid en eenvoudig in de natuur teruggelegd wat dus hemel op aarde is voor de roodborst en de winterkoning die daar dus al in volle getalen zaten. Menig luchtgevecht werd uitgevoerd om de ander maar weg te jagen.  Het water lag er donker en stil bij. Aan de kanten te zien was er behoorlijk wat klei  uitgehaald.  Verderop zag ik men ook al een nieuwe poel aan het graven is geweest. We zullen zien hoe zich dit ontwikkeld maar nu is al te zien dat er veel meer ruimte is voor de zon en de bramenstruiken.
Verderop naar de paddenstoelen dit bleken er heel wat meer te zijn dan ik dacht. Heel leuk om hier een even tussendoor te gaan neuzen. Er stonden er wel honderden en ik ben gekomen tot vijf soorten welke ? Dat zoeken we nog op.  Wat leuk is dat je zo verschillende stadia tegenkomt waardoor duidelijk te zien is dat paddenstoelen ook van kleur veranderen naarmate ze ouder worden. Vooral de inktzwammen lieten verschillende stadia zien. Heel leerzaam natuurlijk want dat vind je niet in de boekjes.   
Het was vandaag grijs en een beetje miezerig, maar nu na een douche ben ik weer heerlijk warm. Gauw naar de keuken om boerenkool te maken .  Ooh ja en mijn vriendin is bevallen van een wolk van een baby Emma genaamd. Meer weet ik ook nog niet.  Kan niet wachten om dit nieuwe wondertje te bewonderen.  
5 thoughts on “paddenstoelen enzo .

  1. Zo..dat zijn veel paddenstoelen…Ik zie alleen bij de groenteman in een bakje..hihi..En die zijn lekker.Van harte proficiat met Met de geboorte van Emma.Mooie naam.Heerlijk om weer eens een babietje vast te houden en te bewonderen.Veel plezier bij je vriendin.

  2. Je had het weer mee dus je hoefde niet onder de paddenstoelen te gaan schuilen . Dat was een meevaller. En je was nog op tijd. Volgende week rond deze tijd zullen de meeste er wel iets anders uitzien….dan moet met regen een regenpak meenemen want veel schuilmogelijkheid zal er niet meer resteren…………….

  3. Maza, ik kan nooit genoeg van Paddenstoelen krijgen, dus mij hoor je niet mopperen…hihi. Gisteren was het hier ook prachtig weer,en ben ik ook nog even op pad geweest. Een hoop paddenstoelen waren al in het laatste stadium van hun bestaan, maar ik heb toch nog wel een paar goede exemplaren kunnen fotograferen. Mocht je een bordje boerenkool overhouden,dan houd ik mij aanbevolen hoor! Fijn dat je vriendin een een baby heeft gekregen, Tante Marion gaat vast heel gauw even een kijkje nemen!Lieve groetjes van Edward.

Wat vind jij ervan?

