uitje


Vanmiddag toch even de neus buiten de deur kunnen steken. We hadden hier toch wel zo’n lekker weertje.
Van dochterlief een spiegeltje gekregen, goed dan gaan we dat toch eens even uitproberen. Wahaha nou dat viel nog tegen zeg. Een spiegeltje is heel handig om de onderkant van een paddestoel te kunnen bekijken zonder de paddestoel te beschadigen. Het is echt een fantastisch hulpmiddel totdat je probeert om een foto te maken. Dan komen er allemaal onmogelijke beelden tevoorschijn en vragen als : hoe ga je focussen? hoe hou je het spiegeltje schoon? hoe hou je hem gericht en hoe zorg je ervoor dat het gewenste ook in beeld blijft als je spiegel wil loslaten?  Wahaha ik heb al in de gaten dat als de spiegel maar dicht op de hoed zit dat je alles nog wel gefocuust krijgt maar als het steeltje wat langer is of een kraagje bevat of zelfs twee kleuren bevat die je in beeld wil krijgen dan moet je je toch in de raarste bochten wringen.
Ik heb ondanks dat heerlijk genoten een zeer leuk gesprek gehad met een wandelaar die ook de sperwer had gehoord en vroeg of ik hem gezien had.  Eigenlijk was het gewoon eenvoudigweg op en top genieten.
16 thoughts on “uitje

  1. Nou Mazza,dat waren wel heel veel foto’s van de ‘paddenstoelenparade’.’t Lijkt mij idd ’n gedoe met zo’n spiegeltje,helemaal niet gemakkelijk maar wel leuk gedaan.Ik doe jou niet na hoor 🙂 Straks het gesprek met de reva-arts,ik heb er zo geen zin meer in!Afgelopen woensdag ’n brief ontvangen en daar staat nu al in,dat na 6 weken de behandeling stopt in het reva-centrum!’k Ben nog niet eens begonnen!!

  2. Hou de lol en de humor erin. En op zun tijd effe lekker der uit de natuur in. En natuurlijk prachtige foto’s maken.Balen met een goede baan , en in verdiensten een te groot overschot en een teveel , is inderdaad echt balen.Met tegenzin naar je werk en er van balen. Das nog eens echt balen. En volgens mij niet echt gezond.Daar moet ik ook niet aan denken.

  3. wahaha , nou Yvon, ik mag niet klagen over je gebrek aan interesse. hihi. lekker melig. Ben zelden lui wat dat betreft, eerder een bezig bijtje. heerlijk hè de natuur in. jullie kunnen er ook zo heerlijk van genieten. Hoe zwaar alles ook is kun je daar even goed je energie opdoen. Ik vind je woordspelinkjes trouwens helemaal geweldig. Had het dus eigenlijk kunnen weten met je reflexen. En dat we onderbetaald zijn wahaha waarom dacht je dat die buiten mijn budget valt .wahahaha ach ik ben in ieder geval heel gelukkig met mijn werk en ik doe het heel graag, dat scheelt. Heb ik toch net even iets liever dan dat ik veel zou verdienen en zou balen van mijn werk. Moet er niet aan denken zeg.

  4. Bedoelde het goed.Dacht dat je een leuk uitje had samen met je dochter er op uit in de natuur.En je mag van mij zeker lui zijn . OOk goed. Maakt mij geen rete scheet uit. Das toch echt iets waar ik me niet mee bemoei en mee wil bemoeien Das je eigenste pakkie an. Het zal allemaal wel wel. En dat je zwaar werk doet ? Jaa dat is het. Dat doen er velen en nog zwaar onderbetaalt ook.En dan ook nog verplicht ochtend – beweeg gymnastiek.Dan is zo’n uitje de natuur in heerlijk!!!! Lekker lazy De bramen als ze rijp zijn als het kan en je ze lekker vindt, lekker eten. De stekels??? Ach die rijzen soms te bergen. Hoog houden en blijven en de struiken in de natuur laten.

  5. Ha, leuk verhaal hoor, eigenlijk ook spiegelreflexie!! zal lastig zijn ja, in het spiegeltje zullen al gauw dingen er op komen die er niet op moeten komen?!! Heerlijk hoor zo even helemaal kunnen genieten. Heb dat hier ook, bij mij in de buurt laat zich af en toe een hele grote Buizerd zien! (en dan meestal als ik GEEN camera bij mij heb, bijvoorbeeld met de hond uitlaten , ha, ha!)Groetjes, lourens

  6. Heb je foto’s even bekeken Marion. Het idee is leuk en creatief maar de uitvoering ervan is niet zo eenvoudig. Om een echt goede foto te maken vereist een opstelling vanaf statief en je zal met licht aan het werk moeten. Werken met spiegels is ontzettend moeilijk, maar wat maakt het uit. Ik lees dat je lol gehad hebt en dat is minstens zo belangrijk, toch ?. Je zou ook met een schepje een gat kunnen graven en je camera in een dun zakje rijst kunnen verankeren zodat je van onderaf ook kan fotograferen. Misschien een optie ?

  7. ooooh , beweeg reflexen aaha jaaa, ik snap wat je bedoelt , maar vorige week al met ene kletsnatte broek thuisgekomen en tja hoe zal ik het zeggen ben ook geen 18 meer. Dus hier en daar begint het toch wat te kraken, en aangezien ik op mijn werk al genoeg aan bewegingstherapie en ochtend -gymnastiek heb, mag ik toch ook wel eens een beetje lui zijn. Daarbij met mijn sluip en kruipdoor routes kunj e maar beter een beetje hoog blijven anders heb ik de bramenstruiken in mijn haren hangen.

  8. Leuk hoe je aan het experimenteren bent geweest met het spiegeltje Mazza, ik vind het ook altijd een uitdaging om nieuwe dingen te proberen. Ik heb de foto’s bekeken,en daar zitten mooie tussen hoor.Lieve groetjes van Edward.

  9. Nou huh, je weet maar nooitDoelde eigenlijk op beweeg reflexen, leuk weblogje heb je geschreven met prachtig gereflecteert beeld erbijEn zal het woord verkeerd hebben geschreven. Goede spiegel reflexibel reflecterende mooie foto’s dan.Dacht niet aan zo’n dure camera met allemaal van die re flexibele toeters en bellen enzo er op en er aan. Ben ook maar gewoon eenvoudig hoor.

  10. Wat dacht ik van goede spiegelreflexen? wahahaha: ja, leuk, hoopvol , kan ik van dromen, leuk cadeautje enz enz maar helaas past niet in ons budget. zei ik al helaas ? en ooh ja , wie weet? leuk cadeautje. miscchien voor kerst of mijn verjaardag of de komende twintig jaar kerst en verjaardagen . Zouden ze daarin trappen?

  11. Hi hi Mazza wat dacht je van goede spiegel reflexen?Was hier ook toppie mooi weer. Als het goed is morgen ook. Dus lekker genieten.Fijn dat het op en top was. Maar??? Dat kan toch eigelijk bijna niet missen als je zo lekker in de natuur bent. En dan ook nog van dat heerlijke weer.Gewoon weg eenvoudig buiten in de natuur en opweg.

  12. Het zijn echt heel mooie foto’s geworden Mazza, fijn dat je zo hebt genoten van de wandeling. Vanmiddag was het echt lekker buiten maar ik moest nodig naar iemand toe, toch nog wel even een flink stuk gelopen maar niet echt in de natuur, jammer maar er zijn nu eenmaal dingen die voor gaan.Liefs, Ann.

Wat vind jij ervan?

