tuinvogeltelling resultaat 24 januari 2010


Mijn tuinvogeltelling heeft opgeleverd.:
houtduif  1
turkse tortel  3
 huismus  23
heggemus  1
roodborst  1
koolmees  3
pimpelmees  2
kauwtje  3
merel  3
kokmeeuw  1


telling van Tanja :
Ekster 2
Grote bonte specht 1
Heggenmus 1
Huismus 10
Kauw 4
Koolmees 2
Merel 4
Pimpelmees 1
Roodborst 1
Spreeuw 1
Zwarte kraai 6

Telling van Liza:
roodborst 1
maar wat een mooie.

Telling van Murwari
duiven heel veel
merels 2
koolmees 3
meeuwen heel veel
eters 0

Vosje:
roodborst 1
koolmees 1
kraaien of kauwtjes te veel.
buurtkat 3


Telling van Ann:
niet geteld, wel gesignaleerd
vink
roodborst
huismus
merel
spreeuw
lijster
koolmees


Yvon:

kraai 3
ekster 2
meeuw : ontelbaal
gehoord koolmees
spreeuw
merel
pimpelmees

Edward
koolmees 2

Sandra:
vink 1
merels 3
winterkoning 1
pimpelmezen 2
ekster 1
koolmees 1
roodborst 1
groenling 4
heggemus1
ringmus 1
Leo :
merel 1

Aggie :

Merels 3
Huismussen 7
Ringmussen 8
Vinken 14
Groenling 1
Eksters 2
Geelgorzen 14
Hegge(n)mus 1
Zwarte Kraai 1
Roodborst 1
Pimpelmees 3
Houtduif 1
Corry:
Meeuwen ontelbaar
 koolmeesjes 4
 merels 2
roodborstje 1
 winterkoninkje 1
halsbandparkieten 12
 houtduif  1

Els:
Wel gezien maar niet geteld, volgens mij had ze de visite gewoon mee moeten laten doen
vink
roodborst
spreeuw
merel
lijster
koolmees
pimpelmees
huismus
heggenmus
ringmus
kraai een hele grote en een kleine soort 
ekster
specht maar niet in mijn tuin maar in boom van buren

23 thoughts on “tuinvogeltelling resultaat 24 januari 2010

  1. weer op nieuw alles was op eens weg hierwel gezien niet geteld had visiten vink roodbostje spreeuwen merle lijster koolmees pimpelmeeshuismus hegen musringmuskraai een helen grote en een kleiner zoort eksterspecht maar niet in mijn tuin maar in boom van buren dit was het geloof ik wel erg leuk zo gedaan

  2. Heel veel meeuwen.4 koolmeesjes.2 merels1 roodborstje.1 winterkoninkje.12 halsbandparkieten.1 houtduif.Helaas geen musjes,al jaren niet.

  3. Dit heb je zeker hartstikke leuk gedaan Mazza, en is een stimulans voor jou vriendenkring om bij de volgende telling weer mee te doen,en het resultaat aan jou door te geven.Lieve groetjes van Edward.

  4. Ik heb niet geteld maar had het dus eigenlijk wel kunnen doen ,zie regelmatig een koolmezen echtpaar in de voortuin en hoor ze ook heel erg goed ,hier en daar toch een merel soms een musje en meeuwen volop wanneer er iemand brood op ons pleintje gooit

  5. ja hoor, goh jij doet er WEL wat mee………ik was een beetje in mineur want was het hele weekend aan het werk in Gent…ver weg, en dacht dat ik dit jaar niet kon meedoen Maaaar, het liep voorspoedig en kwam om 15 uur thuis….kon ik op de valreep toch nog meedoen. Hoewel om deze tijd natuurlijk niet zo heel veel bezoek in de tuin is heb ik toch nog een aardig lijstje……hier komt het : 1 vink, 3 merels, 1 winterkoning, 2 pimpelmezen, 1 ekster, 1 koolmees, 1 roodborst, 4 groenlingen, 1 heggemus, en 1 ringmus.

  6. Hoi Mazza, leuk om te lezen deze tuinvogel telling. Zeg er ook bij, je hebt een mooi tuin plekje waar vogeltjes graag willen zijn. Fantastisch ook, dat er nog van deze heerlijke plekjes voor de vogeltjes zijn. Je hebt ook , veel verschillende soorten in de tuin,.Heb niet echt bewust, vandaag, de vogeltjes in onze tuin en/of aangrensende dichtbij omgeving bekeken.Meeuwen een heel stel, niet te tellen.Kraaien 3Eksters 2En door het bezoek van de boven staande grotere soort, de kleintjes vandaag niet gezien. Wel een stuk verder op gehoord, ook vanmorgen in de omgeving het zingen en fluiten.De koolmeesjes horen kwetteren met elkaar en de spreeuwen in de verte gehoord en de merel die zong zijn regen/ sneeuw lied.Leuk Mazza, dit vogel gebeuren. Doet weer even beseffen, hoe mooi en wonderlijk de natuur toch is.Fijne zondag en vogeltjes telling verder. Met lieve groetjes!!!!

  7. Ik zal hem hier ook even zitten is wel zo leuk toch Dit is uw persoonlijke Tuinvogeltelling:Ekster 2Grote bonte specht 1Heggenmus 1Huismus 10Kauw 4Koolmees 2Merel 4Pimpelmees 1Roodborst 1Spreeuw 1Zwarte kraai 6

  8. Heerlijk Mazza zoveel vogels, hier waren er ook behoorlijk wat maar echt tellen heb ik niet gedaan, ik zag vinkjes, roodborstje, heggemussen, huismussen, veel merels en spreeuwen, een lijster en natuurlijk kool- en pimpelmeesjes.

  9. Tjee jij hebt veel vogels om te tellen ,,, hier vanmorgen een roodborstje en koolmeesje toen ik toevallig wat langer de tuin in keek. Verder zijn hier te veel kraaien maar kunnen net zo goed uit de klauwen gewassen kauwtjes zijn heb te weinig vogelkennis om het verschil te zien. Drie buurkatten vliegen regelmatig door mijn tuin dat weerhoud de vogeltjes ook om even rustig te zitten. Ik heb ondertussen de moed opgegeven om vogeltjes op de kiek te zetten, ze vliegen meestal net weg als ik op het knopje druk 😉 Maar bekijk ze wel graag in Spaceland, wat een boel soorten zeg. Zo te lezen is de huismus helemaal niet uitgestorven zoals een x-aantal jaar geleden gezegd werd ,,, 23 nog wel in jouw tuin.

  10. Moet het zitten of telt vliegen ook mee ? Heel veel duiven, 2 merels, 3 koolmezen en heel veel meeuwen. Geen eters. Geen spreeuwen en geen eters. Alles zit in te takken van de rode beuk van de buren. Behalve de meeuwen

Wat vind jij ervan?

