Molengreend Maasbracht


Na weken binnen gehangen te hebben vanwege verschillende redenen als weer , werk, regen, wind, verjaardagen, afspraken , wind , sneeuw en ander onhandelbare redenen , kon ik vandaag ondanks mijn lange werkdag er toch op uit. Ik had huis gepoetst en de strijk weggewerkt, de kinderen hadden hun kranten af te leveren dus die zouden ook maar even thuis zijn. zou het dan toch eindelijk weer lukken?

Na mijn werk  toch alweer half drie , besloot ik om eens een andere kant op de rijden richting de Clauscentrale eens even uitzoeken wat dat te beleven is . Het water rondom de Clauscentrale wordt gebruikt als koelwater waardoor de water temperatuur iets hoger ligt dan in de langs gelegen maas. Ik heb hier vroeger nog gesnorkeld , heerlijk lang en nog laat in de avond op zoek naar kreeften en vissen die allemaal iets groter waren uitgevallen. Nu is het een veilige haven voor water vogels. Onder de rook van de clauscentrale en onder het geruis van de snelweg.  De snelweg is zeer nadrukkelijk aanwezig maar naarmate ik om de plas heen loop wordt het geruis wat rustiger en monotoner. Binnen vijf minuten kan ik al gaan schuilen omdat er even een bui langskomt die toch nog een kwartier duurt. Op de torens van de koelcentrale huist de slechtvalk, duiven genoeg in de omgeving, konijntjes rennen voortdurend naar beschutting een teken dat dit gebied weinig mensen ziet. in het water  tafeleenden en kuifeenden, hier en daar een gans. Midden in het water ligt een eiland dat geheel ingenomen is door aalscholvers. ik loop helemaal om de plas heen, waarbij het duidelijk wordt dat het water al weer flink aan het stijgen is , verschillende delen zijn goed nat, en al gauw loop ik te soppen omdat ik even niet goed oplet. het heeft even geduurd maar ik ben er toch eindelijk weer eens op uit geweest.

 

 

 

 

meer foto’s

7 thoughts on “Molengreend Maasbracht

  1. Nee tuurlijk niet je hebt nog veel te ontdekken…maar zal je verklappen ik verveel me ook nooit…geen tijd voor whahahahaha

  2. Fijn he dat het nu toch even wat beter weer is. Dan kun je er tenminste ook nog eens op uittrekken.Mooi gebied, waar je je foto’s hebt gemaakt. Groetjes

  3. Het begon dus wel weer heel erg te kriebelen Marion. ALs ik het zo bekijk een erg mooi gebied. Vooral de pijpen van de centrale spreken de fotograaf in mij aan.

  4. De plas bij de torens zelf kan ik niet op met de boot, maar de eromheen gelegen plassen zijn juist die waar wij altijd met de boot vertoeven. Aan de andere kant van die plas…..aan de sluiskant zeg maar daar is het heel mooi, Linne overlaat heet het daar. Misschien van de zomer toch eens mee gaan varen?

  5. gaat het weer een beetje roel,ik hoop het voor je.mazza, je hebt weer een mooi logje geschreven,zijn de voeten al weer droog. Er zijn daar toch aardig veel dieren in de molengreendje verhaal van het koelwater,doet me denken aan de hoogovens in ijmuiden,daar waren veel gupjes in de haven door het koelwater van de hoogovens,en dat nog wel in brak water.ik ga meer foto’s bekijken. groetjes.

  6. deze plas wordt het niet in het weekend ,de grond is hier wel heel erg ongelijk en heel veel konijnengaten , eigenlijk best wel link die wilde konijnen, zeer gevaarlijk , we moeten wel aan je rug denken hihi

Wat vind jij ervan?

