gedumpt !!!


Na gisteren helemaal niet op space  te kunnen komen , moet ik nu toch echt even mijn avontuur kwijt.  Ik was gisteren aan het wandelen langs de molengreend . We hadden daar Maandag met het  boortochtje zoveel ganzen gezien dat ik dat ik toch even wilde kijken. Ruiers zijn het trouwens die ganzen, allemaal bijelkaar gekomen om te ruien , geloof dat de timing hiervan ook niet helemaal klopt maar er is wel meer dat van slag is deze zomer.
Ik had mijn rondje er bijna op zitten toen ik de restanten van een barbecue tegenkwam . Boodschappen tassen , lege flessen enz gekocht in Duitsland en zelf de barbecue met rondslingerend verpakkings materiaal.

Een bron van ergenis en bloedstollend,  camera ingepakt en de rotzooi maar bij elkaar geraapt.

Ik heb de rommel bij het poortje gezet en bel even met Limburgs Landschap, de terrein beheerders, fijn dat hun telefoonnummer bij de ingang staat.  Na telefonisch contact hebben we afgesproken dat die paar zakken die ik in de berm zie liggen ook bij het poortje zet ,voor hun wel zo gemakkelijk. Schandalig weer dat zij voor zoiets erop uit moeten trekken en dat komt natuurlijk weer uit het toch al krappe budget. Maar goed terwijl ik daarmee bezig was zat er ineens een prachtig opvallend konijntje in de berm, met die kleur weet je al gauw dat dat geen wilde kan zijn. Goudkleurig als een labrador en opvallend rustig blijft hij of zij in de berm zitten. als ik hem nader kan ik tot naast he komen maar pakken is schijnbaar net een stapje te ver. Dit gaat niet lukken en als een voorbijgaande fietser met een halve poging  me bijna uitlacht is voor mij de maat vol. Ik besluit om vanavond terug te gaan met een visnet en een reiskoffertje en dan moet dat gewoon lukken.En het lukte ook en nog makkelijk ook.  Ik zat natuurlijk meteen onder de vlooien, dus plan van aanpak gemaakt, beest blijft achter in de tuin we gaan eerst eten en dan zorgen we voor een anti- vlooien bad een schoonen droog plekje , daar mag die bijkomen van de schrik en alle commoties, en dan morgen maar weer verder bekijken. Inmiddels is het ochtend  en kan ik zeggen dat hij / zij de nacht heeft overleeft, maar het beestje lijkt nog erg beduusd van alles. ondanks dat hij heeft gegeten en gedronken geplaste en gepoept allemaal zeer goede tekenen vind ik hem of haar duf, nu moet ik eerst gaan werken en dan  kijken of ik vanmiddag even met de dierenarts  kan bellen kijken wat hij zegt.  Het beest blijft in ieder geval even in quarantaine want we hebben meer knaagdiertjes in huis en ik weet natuurlijk niet of en wat hij misschien heeft opgelopen.


Het wordt tijd dat mensen besefen dat je zo’n beestje niet los kunt laten . Doe het toch niet, maar ja als zo’n bestje in de winkel 7 euro 50 kost en een nieuwe grotere kooi 75 euro dan snap ik dat het woord wegwerphuisdieren niet verkeerd gekozen is. Bah we hebben als mensheid nog een lange weg te gaan.

15 thoughts on “gedumpt !!!

  1. Ach wat een leukerd, onvoorstelbaar dat mensen in staat zijn zo’n beestje te dumpen. Maar hij heeft uiteindelijk geluk gehad dat jij hem tegenkwam!

  2. Sorry Marion, ik heb dit niet kunnen lezen omdat al weken de updates wegblijven en als ik ergens naartoe ga via de voordeur dan krijg ik steevast te lezen "deze pagina kan niet geopend worden’. Op een gegeven moment hang je space even aan de wilgen! Maar hier ben ik dan eindelijk en heb e.e.a. ingehaald aan leeswerk. Tja, de mensheid heeft inderdaad nog een lange weg te gaan. Denk na voor je een levend wezen aanschaft en als je er al vanaf moet, dan zijn er asiels. Daar heeft men toch wel van gehoord he? maar nee, het is makkelijker (ik zou het echt niet kunnen hoor dus hoe makkelijk eigenlijk?) om een dier gewoon te dumpen in het bos. Ze zijn dan reddeloos verloren omdat ze niet in het wild zijn geboren. In- en intriest!Intussen staat Claus (zo heet ie toch he?) in het album te pronken! Hij heeft een mooi plekje verdiend, vind je niet? http://cid-2a9677b829bde66b.skydrive.live.com/self.aspx/SPACIAL%20PETS/Claus%20van%20Mazza.jpg?ccr=4701Groetjes, Ilona

  3. Zooi. Jammer dat je ze niet kan betrappen hè. Ik gooi op de boot naar Skylge nog geen peukje de zee in. Maar wat je soms langs ziet vliegen………………… aan troep……….. Van het bovendek. Dat konijntje……. ist een jonkie? Hangoor in wording? xsjerrie

  4. Klutsend met je eens Marion. BBQ in de natuur ? doe dat effe lekker thuis zeg……of ruim tenminste de rotzooi op en neem het mee naar huis of in de afvalbak. Hier wordt het hertenkampje gebruikt als dumpplaats voor overtollige huisdieren. Wat een mentaliteit

  5. Ach Marion, wat heb jij toch een liefde voor de natuur. Helaas zijn er veel mensen die er een potje van maken en dat hoeft natuurlijk ook weer niet. Afval in de natuur laten liggen vind ik dat heleaal niet kan. Flinke boetes moeten ze daarvoor geven. BBQ doen ze maar in hun eigen tuin.En wat een schatje dat konijntje, een hele mooie. Misschien is hij ontsnapt van huis, dat kan ook he?Ik zou wel gruwelen van de vlooien die op je komen…Fijn weekend!

  6. Dat mensen zo veel troep in de natuur achterlaten is schandalig. En dat konijntje ziet er inderdaad niet uit als een wild konijn. Hij of zij is nu in goede handen, even afwachten wat de dierenarts vanmiddag zegt.Groetjes

  7. Gelukkig is space weer bereikbaar en wat een toestanden, schandalig dat mensen zoveel troep achterlaten en heel mooi dat je het hebt opgeruimd, het konijntje ziet er nu goed uit al zal het wat duf zijn door alle toestanden arm diertje, mensen hebben geen hart als ze een tam konijntje zomaar dumpen, maar dat wisten we al, jij hebt in ieder geval een dier gered!Liefs, Ann.

  8. Wat een verhaal,zeg.Schandalig wat mensen met de natuur doen.Sommige mensen zien het als een grote vuilnisbelt.Langs de kant van de weg zie ik wel eens grof vuil liggen zoals koelkasten en matrassen.Misselijk word ik ervan en zeker als mensen een huisdier dumpen.Konijntjes die niet gewend zijn om in het wild te leven,net zoals tamme ratjes.Ik hoop dat het konijntje niet al te ernstig ziek is.Het is een skeetje om te zien.Hij is nu in goede handen.Groetjes,Corry.

  9. Het is allemaal zo tegenstrijdig Mazza, als je het zo om je heen hoort, is bijna iedereen milieubewust bezig. Het hele huis is voorzien van spaarlampen, die worden gevoed met groene stroom,en bij het boodschappen doen kijkt men of de vis wel duurzaam is gevangen. Maar een hoop van deze mensen, laten na het picknicken, vissen of andere activiteiten buiten hun afval in de natuur achter…..onbegrijpelijk! Nu de vakantietijd aanbreekt, zullen er weer veel dieren worden gedupmt, dit is helaas elk jaar het geval, hoe kan je zoiets in vredesnaam over je hart krijgen, en dan ‘s-nachts ook nog rustig slapen. Goed van jou dat je je het lot van dit konijntje hebt aangetrokken hoor, het is een poepie, en bij jou vast in goede handen.Lieve groetjes van Edward.

  10. Wat ben je toch weer druk geweest met de zooi van anderen ,het is echt schandalig hoe de mens de natuur kan vervuilen .Wat dat konijntje betreft is toch verschrikkelijk want zo’n beestje is toch helemaal niet gewent in de vrije natuur ,goed van je om het te vangen en hopelijk is hij of zij niet erg ziek .Mijn vorige buurvruow flikte het om de twee kleine ratjes die haar zoon van een vriendje had gekregen in het park te dumpen!!! want de ene beet erg veel nou vraag ik je!! toen ik daar boos over was zat ze alleen dom te grijnzen want zij vond dat ze niets verkeerd had gedaan tja hoe gevoelloos kun je zijn als mens.

  11. Ik zou het niet klaar krijgen om een beestje te dumpen….een vreselijke gedachte. Ik snap dat ook helemaal niet. Dat afval kom ik regelmatig tegen, meestal op plekjes waar vissers graag zitten.

  12. Wat ben je toch een lieverd. Ja het word weer vakantie tijd en dan worden honden -katten en konijntjes weer gedumpt. En dat vuil wat ik allemaal zag echt ergerlijk. Ja inderdaad de mensheid heeft nog een lange weg te gaan. Succes met knabbel ik hoop dat hij niet ziek is.Fijne dag groetjes Annabel

Wat vind jij ervan?

