een ongenode gast


12 thoughts on “een ongenode gast

  1. Ik heb het zelfde als Murwari,vind ze heel erg leuk behalve als mijn planten opgegeten worden ,als heb ik het idee dat de grote naaktslakken de meeste schade aanrichten

  2. Eigenlijk weet ik bar weinig van de mogelijkheden van hedendaagse compactcamera’s. Stabilisatie hoort goed te werken, vooral als je flink inzoomt. Het verhaal van manueel scherpstellen in combinatie met statief is mij ook niet echt duidelijk. De kwaliteit van dit toestel is wel zichtbaar beter dan de vorige. Veel foto’s met dat toestel hadden vreemde paarstinten die je hier kwijt bent

  3. inderdaad wat de macro stand betreft ben ik wel beperkt, maar wat die doet is ieder geval niet al te verkeerd , in ieder geval beter dan de andere, Het is dat ik een nieuwe nodig had voor onze Schotland vakantie anders had ik nog wel even doorgespaard . Voor in het veld en met wandelen is deze niet verkeerd, wat betreft fotografie kom ik nog even nergens . Wat ik wel leuk vind is dat er een manuele scherpinstelling op zit maar die kan ik niet gebruiken zonder statief , wel heb ik meteen de stabilisator uitgezet, kreeg me toch zo’n wazige foto’s. En maar niet begrijpen waarom. Als ik de foto’s zo zie ben ik er volgens mij niet op achteruit gegaan.

  4. Hahaaa kan je nagaan hoe ik soms sta te prutsen met zoiets. Het hangt natuurlijk ook af van wat je toestel kan in de macrostand.

  5. Mooi Foto´s Marion wow …ik vind slakken mooi om te fotograferen..vooral huisjes slakken ….ik ga me omkleden ….me mooi maken …en dan…is het tijd om naar Limburg te vertrekken …nee dit keer niet met de scootmobiel maar met de auto…we hebben de kinderen en de broer van Yvon uitgenodigd voor een etentje ter ere van……. ja waar van hihihihi fijne dag nog en tschüss knuffel Gerteke

  6. Deze nam Elena me na haar handboogwedstrijd, de achtergrond is dus haar boogkoffer. Beestje is sneller dan je denkt , de voelprieten kreeg ik al helemaal niet scherp. Wat betreft het er helemaal opstaan , dacht dat ik dat had toen beest zich dus ineens uitrekt omdat de camera schijnbaar heel interessant was. Snelle Jelle , echt wel . Beestje is trouwens niet meer terug te vinden dus helaas kan niet verder oefenen.

  7. Leuk dat het ondergrondje in dezelfde structuur is als de slak. Slakken zijn geliefde onderwerpen bij veel fotografen. De bovenste foto is het meest close met het minst aan storende achtergrond. Wel zou ik dan proberen om een compositie te maken waarbij het beestje er ook met z’n voelsprieten en huisje helemaal opstaat. Een leuk onderwerp om op te oefenen omdat ze niet al te snel zijn

  8. Maar wel een mooie…Net terug van vakantie…daar stikte het van de slakken…Even een beestje opzoeken wat we gespot hebben…een soort marter maar pluizige staart en grote oren…grootte 4 keer een eekhoorn…ga googlenFijn weekend

Wat vind jij ervan?

