tegenstelling.


Zaterdag, kwart over zeven ,de deurbel. Het is Elena’s nieuwe alweer oude vriendje, ze hebben grootste plannen en willen een dagje Amsterdammen, met de één of andere kaart was het twintig euro de man. Eerste klas, leuk joh. Deed ik ook op die leeftijd , tienertoer had je toen , een beetje wereldwijs worden.  Ze stuurt me geregeld een sms-je ,  mam we zijn er , maar gaan nu eerst paraplu en truien regelen . Ja dat is mijn eigenwijsje, hier was het alweer warm. een uurtje later, we hebben duifjes gevoerd. een half uurtje later we gaan naar het sexmuseum . ik stuur terug : kom je wel binnen? geen 18 . kwartier later : We zijn binnen maar oh my godXD……..  Dus ik weer:  ooh jee, toch geen trauma’s hoop ik. Krijg weer antwoord:   nou….. nee, denk het niet maar ik dacht dat die mensen vroeger veel netter waren.  Nu lig ik hier helemaal in een deuk.  De ideale voorlichting , stuur je kind maar naar Amsterdam.  Oma komt net langs, waar is je dochter ?  ooh je kleindochter bedoel je? Ooh nou kreeg net een sms, die zit op dit moment in Amsterdam in het sexmuseum.  Proest. 
Een hele tegenstelling met mijn ervaringen van vanmorgen toen ik juist omdat ik toch op was , me heb opgepakt en er lekker op uit ben gegaan . Nou ja lekker. inderdaad binnen een half uur stond het zweet alweer op de rug. De natte grond van alle regen en de zon die er meteen in brandt, maken het al meteen weer benauwd. De kleine honderd meter die ik door het bos loop worden bewaakt door vrolijk fluitende vogels die er wel de lol van inzie n in al die omgevallen bomen. Vooral de roodborst zit meteen tikkend zijn exclusieve nieuwe territorium te verdedigen. Ja al die takken die nu op de grond liggen bieden een uitkomst aan schuilplaatsen en voedsel. het komt niet vaak voor dat vogels eten aan huis krijgen geleverd. Padden worden geblokkeerd. zo gauw ik een tak opzij trek komen er meteen tien druppels naar beneden in mijn nek. mijn broek is ook al gauw nat. Nee dit is het niet helemaal , hoezeer de vogels ook vrolijk fluiten, dit is me net even iets te onaangenaam voor de tijd van het jaar,  dus weer op mijn fietsje gestapt en een open stuk veld opgezocht. Na een paar minuten had ik al door dat dit het betere werk is.  Weliswaar moest ik bramen , distels en brandnetels trotseren maar hier zoemde en bromde het als een lieve lust. Een haas schiet ervandoor. De vlinders fladderen door de lucht. Hier is het best aangenaam vertoeven. ik maak een paar urtjes vol waarbij ik een keer dazenvoer was omdat ik net in de luwte iets te dicht bij de bosrand kwam en een stukje blote nek was meteen betrapt. rotbeesten. Door het klamme weer moeten ze me al helemaal hebben. altijd heb ik lange mouwen lange broek aan en altijd kom ik wel met een of meerdere steken of beten thuis. Ik hou van de natuur maar helaas de natuur ook van mij. gelukkig wordt mijn leed verzacht door een telefoontje? hoe ver ben je als je zin hebt maak ik de lunch klaar….. nou dat laat ik me geen twee keer zeggen. terwijl ik zie dat ik bekeken wordt door een reetje dat op zijn gemak staat te grazen. als ik thuis kom, blijken de boodschappen al te zijn gedaan en ingeruimd, en staat de tafel al gedekt. Alleen nog een heerlijke douche weerhoud me om meteen te gaan zitten, eerst douchen en de schade bekijken en dan eten .

11 thoughts on “tegenstelling.

  1. nu ik ben je kan wel zeggen opgegroeid in die mooie buurt in Amsterdam in de jaren ’50 en ’60 was het misschien wel wat anders , maar de voorlichting was perfect🙂 en ja wij waren heel netjes toen🙂
    de natuur in als er stekende en bijtende beessies zijn is nooit een feessie , kan me gelukkig prijzen , heb er weinig last van en hoop het blijft ook zo

    • geamuseerd hebben.Insecten zijn minder prettig.Ik ben er allergisch voor geworden en sleur allerlei pillen,zalfjes en bescherming mee want ik ben er 4 jaar geleden door in choque gegaan.Ga dus ook nooit met blote armen of benen op wandeling.

  2. een leuk verhaal Mazza, het steken van insecten niet natuurlijk maar de jeugd naar een sexmuseum die hebben meteen wat geleerd ;-)))

  3. Haha, ja de ideale voorlichting, lekker naar A’dam, je leert snel bij zo. Ben er ook es geweest tijdens tienertoer en de al giebelend zijn we naar buiten gerold om daarna over de Wallen te lopen en te bedenken welke dame bij welke foto hoorde die we gezien hadden in het sexmuseum. Wel lekker thuiskomen zo als de boodschapjes al gedaan zijn, en n.b al ingeruimd, hm, hoe doe je dat?Van dazen en muggen nog weinig last, wel van vliegen, buiten eten lijkt wel Wimbledon, pfoe, dikke knoevel, San

  4. Leuk om te lezen,je Dochter met vriendje naar Amsterdam en ook nog even naar het sexmuseum en dan jij die in een deuk ligt om haar opmerking.Balen dat je altijd zo gestoken word.Maar wel verwend met de lunch die voor je klaarstaat en ook nog de boodschappen gedaan en opgeruimd ,wat wil je nog meer zou ik zeggen.Fijn weekend nog.Elisabeth

  5. Vorige week zondagmorgen heb ik dus ook in de rimboe gezeten en vooral als de wind het helemaal laat afweten zijn dazen en muggen een verschrikking.Je komt echt onder de bulten thuis. Ook was ik door een daas precies tussen twee vingers gebeten en in no time waren de knokkels twee keer zo dik.Gelukkig hebben we de mietsen achter de rug. Dat zijn superkleine mugjes die in enorme getale in waterrijke gebieden voorkomen. Je laat het dan wel uit je hoofd om de natuur in te trekken

  6. supersnel. gelukkig of ongelukkig het is maar net hoe je het bekijkt ben ik al heel vaak gestoken, gebeten en eigenlijk is het meer een rotgevoel dan pijn , Ik koel wel nadat ik eerst met het gifpompje de ergste rotzooi eruit heb. en dan wat methol gel. ze steken gewoon door de kleren heen als ze op bloed belust zijn. ik moet echt ontzettend lekker zijn want niet alleen dazen maar ook muggen en vliegen moeten me altijd hebben, daarentegen heb ik nooit geen problemen met wespen bijen enzo

  7. ha gezellig dagje a’dam…hier de mams van marijn ook voor een weekend…maar of die naar dat museum gaan betwijfel het hihiLeuke bijkomstigheid is dat we een heel weekend de kleine man over de vloer hebben…puur genieten.Is maar een raar weertje…de zon schijnt weer dus op naar buiten…doei

Wat vind jij ervan?

