middernacht


eenzaam, ineens was er dat gevoel.
zo even ergens rond middernacht,
Die speciale nacht waarbij het jaar wisselt,
nacht van symbolen, afsluiten en een nieuw begin.
ik kon niet anders dan aan jou denken,
terwijl ik bij vrienden ben en jij daar.
stilletjes trek ik me terug uit het rumoer
verscholen achter de kleine op mijn schoot.
Het besef van de afsluiting, het afscheid.
mijn relatie die als een bloem verwelkt is,
zoals de gedroogde roos die ooit de liefde symboliseerde
nu zwart en verdord, en uit elkaar vallend.
Het besef van het nieuwe jaar, een nieuwe start.
als een knop die in de winter gevormd wordt.
Geen idee welke kleur deze zal krijgen,
maar hij zal zich toch gaan ontvouwen.
een nieuwe onbekende toekomst,
verborgen onder alle onzekerheden.
Ik denk stilletjes aan jou en realiseer me
dat mijn hart weent omdat we niet meer samen zijn.

8 thoughts on “middernacht

  1. Hoi Mazza
    ja net als hier al staat
    geen woorden kunnen vinden
    en dat terwijl jij ze wel vond en ook mooi (ja wat heet mooi) neer schreef
    ik denk met tranen op de wangen
    en dan die kale boom erbij , dat is ook niet echt een teken van nieuw begin
    terwijl het dat wel is , de jonge scheuten en blaadjes zijn al aanwezig
    wat ik zeggen wil
    wie weet wat 2011 brengt
    kop op en positief blijven
    ik zal wel weer makkelijk praten hebben
    ondanks alles
    zeg ik slaap goed en morgen fit op
    liefs
    karel

  2. Op zo’n moment moet je verdriet zeker heel intens geweest zijn .Je kunt je gevoelens zo goed verwoorden ,bijna voelbaar .Ik zou zo veel willen zeggen maar ik kan gewoon de woorden van troost niet vinden .Even in gedachten mijn arm om je heen
    Liefs en sterkte ,Elisabeth

  3. Moeilijk om de juiste woorden te vinden Mazza.
    Zo triest…zo intens.
    Het leven heeft z’n gemene scherpe pijnen…’t is.
    Ik hoop dat je veel liefde om je heen mag voelen, want dat heb je nu zo nodig.
    Sterkte en veel kracht!
    Je staat voor een nieuwe uitdaging!
    Houd moed en geloof in jezelf…je redt je vast!
    Veel liefs, Lies.

Wat vind jij ervan?

