mijn hart.


zaterdagochtend,
de temperaturen lopen op ,
mijn bloed begint te kriebelen.
ik hoor de vogeltjes fluiten,
ineens komen de muren op me af.
ik moet echt naar buiten.
mijn hart huilt,

frisse neus halen, afreageren, moe worden, uitwaaien,  noem het zoals je het wil, maar ik moet er gewoon uit.
voel me soms zo opgesloten, dan loop ik te dribbelen en word ik nog gek van mezelf.
rust om mijn boek te lezen heb ik niet, ben met duizend dingen bezig en krijg niets af.
mijn hart huilt,

kwaad? teleurgesteld ? emotioneel dat zeker, vooral toen hij ineens verontwaardigd tegen me zei: Ik kan die knop niet even omzetten zoals jij dat hebt gedaan.
Ja, dus toch kwaad alsof ik dat toen al even zomaar deed, alsof ik ’s morgens wakker werd en besloot om zomaar te willen scheiden. De knop zoals hij dat noemt was voor mij een opluchting.
Nu zijn we alweer bijna vier maanden verder. Ik blijf niet stilstaan, ik wil verder met mijn leven.
mijn hart huilt ,

Samen één kunnen worden en ik weet dat het kan.
Zoveel van iemand houden dat je aan niets anders meer kunt denken, Verliefdheid, tot over je oren, trillende knieën,
vlinders in de buik, ergens toen ik een tiener was heb ik deze gevoelens mogen beleven. Als ik toen had beseft hoe speciaal dat gevoel was, had ik nu geen spijt gevoeld.
mijn hart huilt,

Ik wil nog steeds hetzelfde, gewoon iemand die mijn en zijn dromen met me deelt. Iemand die me ten alle tijde steunt en aan me denkt. Iemand die zijn mond houdt midden in een gesprek om te kunnen genieten van een buizerd die zwevend over onze hoofden manoeuvreert.
Iemand om mee samen te werken, iemand die gelijkwaardig is aan mij, iemand die kan genieten van de kleine dingen in het leven zoals een boek lezen op de bank, een wandeling voor het slapen gaan. Samen kunnen lachen, samen stil kunnen zijn, samen kunnen kletsen, maar vooral iemand die niet bang is om te zeggen wat hij wil, wat hij denkt en die ook zijn eigen mening heeft. Iemand die zijn vrije tijd in mij wil investeren en geïnteresseerd is in wat ik doe en voel. Dat is niet makkelijk want ik doe wat ik voel, impulsief, spontaan, onvoorspelbaar met vlagen.
mijn hart hoopt.

11 thoughts on “mijn hart.

  1. Stormen van emotie’s ,alles moet een plek krijgen en een nieuwe weg vinden.Ook verontwaardiging is een vorm van verdriet en machteloosheid denk ik.Nee een knop omdraaien is niet zo simpel,zeker niet voor een echt gevoelsmens als jij .Blijf vertrouwen en hoop in je hart hebben meid !!
    Liefs Elisabeth

  2. Alles is ergens goed voor (lijkt mij), zolang er groei is, leef je.
    Soms verlamd, verkramt, weerbarstig en angst, angst om te openen, het licht te durven aanschouwen. Lang in het donker is vertrouwd.
    De KNOP….op zóveel manieren te interpreteren.
    ’t getuigt van moed wanneer je de knop omzet….maar soms kán je niet anders….
    Heel veel sterkte op jouw zoektocht naar je geluk.
    Veel liefs.

  3. Alsof jij de knop zomaar plotseling hebt omgezet. Je boosheid is helemaal terecht hoor! Beschouw die opmerking maar als één van de redenen waarom die knop überhaupt is omgezet en besef dat als je die knop niet had omgezet, het lichtje bij jou vanzelf was uitgegaan.

    Concentreer je nu maar op die vlinders, het verlangen, het plezier en haal in wat je al veel eerder had willen voelen.

    Dikke kus van mij x

  4. Mazza ik ken de hele voor geschiedenis niet , is voor mij ook niet belangrijk , ik lees al tijden hier je meestal mooie foto reportaties van de mooie natuur in ons landje
    maar ook blogs als deze
    Vosje zegt het
    “Feel You ”
    so do I
    good night

Wat vind jij ervan?

