toekomst


Stilletjes en alleen zit ik aan de waterkant,

turend over een immense watermassa

Voor me dobberen kuifeendjes en smienten in het water

Terwijl de wind fris en krachtig blaast in mijn gezicht,  Ganzen vliegen gakkend langs me heen

Gedachten komen en gaan,

net als de meeuwen die even vluchtig boven mijn hoofd zweven.

Een einde , de winter is voorbij,

een begin , de lente kijkt al om de hoek,

De wind koud en guur , de zon strak en verwarmend,

heerlijk passend bij mijn dubbel gevoel. 

Mijn hart in verwarring, durf ik nog wel? kan ik dit wel?

mijn gevoel spreekt,  mijn verstand twijfelt.

Wil ik dit wel , kan ik dit wel en wat betekent het?

En wat is het dat ik  voel eigenlijk?

Gedachten verdwijnen, twijfels vervagen.

De wind vervaagt al mijn gedachten tot mijn hoofd leeg is,

dan ben ik moe, de wind die zo reinigend was, wordt vervelend

ik ben hem zat  en draai me naar de andere kant van de dijk

De wind valt weg achter de dijk en de stralende zon verwarmt mijn gezicht.

Ik voel de warmte van een nieuw seizoen.

Tintelingen lopen door mijn hele lijf,

de warmte mijn hart verwarmend, troostend en geruststellend

Het komt wel goed, hoor ik in gedachten.

Het sterkt me , het geeft me hoop, het stelt me gerust.

Een nieuw begin rijst aan de horizon.

Ja…… ik wil dit,  ik kan dit,  IK DURF DE TOEKOMST AAN.

8 thoughts on “toekomst

  1. Verstandig is om naar je gevoel te luisteren en al helemaal als je verstand te gevoelig is. Twijfels? Daar mag je van genieten net als de vlinders in je buik 🙂

  2. Gevoelens als de natuur.Soms hoge golven die veranderen in kabbelend water ,de woeste storm die veranderd in een zacht briesje .Het kost tijd zoals de wisseling van de seizoenen Blijf bij je eigen gevoel!!
    Liefs Elisabeth

  3. Hallo Marion,
    ooit was ik in eenzelfde soort situatie, als jij…..
    Geloof mij, er komen weer andere tijden.
    Maar deze moet je eerst goed dòòrleven en verwerken.

    Dan pas kun je verder……

    Ik wens je een goede nieuwe fase.

    Groetjes, Liz@.

  4. Mooi beschreven. Ja de goede tijd komt er aan. Zonnetje gaat weer schijnen en dat geeft kracht.
    Ja moeilijk tijd zo heen en weer geslingerd te worden. Maar het komt weer goed. De tijd heelt alle wonden. Fijn weekend Anna

Wat vind jij ervan?

