Ik geniet


gele pluimen staan schuin in de wind,
dezelfde wind die mijn gezicht beroerd
die zachtjes mijn haren uit mijn gezicht blaast
de afkoeling voelbaar op mijn wangen
ik leef, ik geniet.

een zwartkop zingt zijn lieflijk lied
een lied dat mijn gehoor beroerd
en zachtjes mijn verdriet doet smelten
de heldere tonen voelbaar in mijn hart
ik leef , ik geniet.

het gras is weer groen en fris
hetzelfde gras dat koel tegen mijn benen strijkt
zachtjes zijn ochtenddauw delend met mijn broek
de vochtigheid voelbaar op mijn benen
ik leef, ik geniet.

Een handdoek ligt in het gras
De zon staat stralend aan de lucht
en zachtjes mijn hart verblijden
De warme stralen dringen door in mijn ziel
ik leef, ik geniet.

MET VOLLE TEUGEN

8 thoughts on “Ik geniet

  1. Mooi gesproken. Dit is het mooiste deel van het jaar vind ik altijd. Alles weer fris groen de bloesem Ja ik geniet met je mee. Fijne paasdagen aan het weer zal het niet liggen. Ik ga er even tussen uit. Groetjes Anna

Wat vind jij ervan?

