graspieper


Daar zit je dan heel parmantig op een weidepaal.  Zonet  floot je je hoogste lied. Letterlijk stijg je al fluitend naar grote hoogtes. Hoger en hoger tot je noten niet meer hoger kunnen. Dan worden de vleugels en het staartje gespreid en laat je je als een parachute vallen, niet zo langzaam als je familie de boompieper.  Die dwarrelt meer als een vallend blad.  Nee jij gaat gestaag op je doel af om je een halve meter boven je landplaats weer rechtop te richten en met een boog je landing in te zetten .

Vanuit je post laat je nog even je sjierpend geluid horen.  Niets aantrekkend van die gekke mensen die je staan te bekijken. zolang ze maar een respectvolle afstand houden ben je bereid te blijven staan, totdat wandelaars je rust verstoren en je weer de drang voelt om de hoogte inte gaan.

Duidelijk is de verstoring in je oogjes te zien, die rare mensen hebben ook geen respect, hoe kan het ook met die tweebenigen die realiseren zich niet meer hoe mooi de wereld kan zijn. alleen maar bezig met zichzelf en hun gefiets, gepaardrij en hun honden.

Vol vertrouwen blijven we kijken genietend van je mooie zang, die drukke mensen zijn alweer langsgelopen,  ondanks onze aandacht hebben ze jou niet gezien.  Niet beseffend hoe mooi je bent. Met je streepjes pyama, de tekening op je vleugels , de mooie streepjes op je keel, getekend om gecamoufleerd te zijn. Om niet op te vallen, je nestje dat op de grond is gebouwd is zeker in de buurt,  weliswaar goed verstopt tussen de planten net als jij gecamoufleerd.

Een prachtig vogeltje dat even in de aandacht mag staan, let ermaar eens op of je hem niet  de hoogte in hoort/ ziet stijgen.

12 thoughts on “graspieper

  1. hi Mazza
    lees dat het rustig wordt in je hoofdje
    nu zeker niet in je camera en je laat ons er in meedelen , prachtig
    als ik een vogel(tje) zie en ik heb tijd en die heb ik voor zo iets altijd , blijf ik ook staan om ff te genieten
    ik wens je een goede nacht en dank voor je respect , ja een ander soort natuur

  2. Hoi Mazza, ik was hier even om te kijken of je al wat nieuws geplaatst had. Ben benieuwd hoe het met je gaat? Wens je een zonnig dagje en mss tot lees hier op WP….lieve grtjs, Benona

    • ja ik begin langzaam weer op gang te komen , mijn leven in rustiger vaarwater alhoewel volgens mij ben ik dus echt wel tot over mijn oren en het blijkt oude liefde roest echt niet, iemand die bij me past nu nog afwachten of ons gevoel van de hele wereld aankunnen ook klopt. in ieder geval het klikt en het klikt goed.

  3. Mooie woorden over de je ontmoeting met de graspieper, een bijzonder vogeltje met een prachtig geluid. Ik kan alleen zo moeilijk onderscheid maken, er is ook nog een boompieper en ik weet niet welke van de twee ik nou vaker zie of hoor.

    Doet me goed om te lezen dat je energie weer terug komt!
    Dikke hug van San X

    • zeker weten Henk, en met jouw oog lijkt een “simpele” mus op een paradijsvogel. zo simpel is een mus eigenlijk niet. De mus is een zeer intelligent vogeltje, met een enorm goed geheugen. staat al eens beschreven maar zeker nog een stukje waard.

  4. mooi geschreven woorden, ze verwoorden wat jij zag of jullie zagen..geniet meiske met volle teugen en laat ons genieten wat jij zo al ziet…verwoord je gevoelens en laat ons voelen wat jij zoals ziet… ik geniet van alles wat jij schrijft beleeft ervaar…dan heb ik het idee dat ik naast je mag gaan.wijzend aanwijzend dat heb ik bij ervaren toen ik zo naast je ging bij ons in het park… wens je een fijne avond dikke knuffel

    • Dank je wel , de rust begint eindelijk weer te komen, ik krijg er langzaam weer zin in. Fototoestel mag weer mee, nu de batterijen nog regelen.
      Met een nieuwe fan erbij,komt de zin ook weer. De laatste loodjes gaan hier nu echt in. Het is zwaar maar ook heerlijk om eindelijk te kunnen afronden en een begin te maken aan een nieuwe periode

Wat vind jij ervan?

