frisse wind


Gefrustreerd na een rommelige werkdag, soms gaat gewoon niets goed.
Verbijtend trap ik tegen de wind in, moeizaam vooruit.
Ergenis ten top,
Mijn oog valt op drie kraaien die door de lucht waaien.
De harde wind speelt met ze en ze genieten zichtbaar terwijl ze al zwevend naar elkaars staarten reiken. Net niet elkaar rakend gieren ze door het grijze luchtruim.
Omhoog gegooid door de wind om even verderop weer omlaag te komen. Dansend op onhoorbare muziek met enorme dreigende grijze wolkenkoppen  op achtergrond als een indrukwekkend decor.
Ik sta stil en realiseer me dat ik helemaal tot rust kom bij de aanblik van dit magnifieke schouwspel. Alle ergenis verdwijnt als sneeuw voor de zon, de zon schijnt in mijn hart, ondanks het dreigende weer.
Stilletjes dans ik met de kraaien mee jaloers op het feit dat ik mijn vleugels niet kan openslaan, wat zou ik graag eens door het luchtruim zweven om te kunnen dansen door de lucht, de wind woelend door mijn haren en de neus fris in de wind. Spelend, strelend langs mijn huid totdat deze tintelt van genot. Ik geniet.

5 thoughts on “frisse wind

  1. nee zeker ben je niet de einige , ook ik heb dat wel dat ik zou willen zweven als de vogels
    inderdaad daar buiten in de natuur kom je tot rust
    ik wens je dan ook een mooie rustige dag

  2. Ja, ook wanneer ik naar boven kijk, ziet alles veel ruimtelijker.
    Hoofd omhoog en laat de wind maar door je snoet waaien.
    Sommige dagen neigen mij ook teneer te drukken, maar het luchtruim vind ik persoonlijk interessanter.Het overstijgen van wereldse ongemakken gaat me steeds beter af 😉
    Mooi blog .
    groetjes!

Wat vind jij ervan?

