reflectie


Tijd vliegt, zo blijkt het alweer een eeuwigheid geleden te zijn dat ik wat geschreven heb.  Zonde eigenlijk want het is wel mijn manier om alles op een rijtje te zetten.  Afgelopen jaar is ongelooflijk emotioneel maar ook ook supersnel voorbij gevlogen.  Mijn tijd ……nog steeds zoveel mogelijk in de natuur spenderend.
Zoekend naar een maatje.
Een maatje zoals de natuur altijd mijn maatje is geweest, zoals vandaag … het kriebelde toen vanmiddag heel voorzichtig het zonnetje begon te schijnen. Mijn camera opgepoetst en erop uit.  Tegenwoordig kom ik af en toe iets verder maar de Doort is nog steeds een zeer geliefd plekje.  
De  Doort bestaat uit tichelgaten, wordt in de winter druk bezocht door zwartwitte eendjes die statig door het water glijden, hoe voorzichtig je ze ook benaderd ze zorgen altijd voor een gedegen afstand tussen hen en de camera waardoor foto´s met mijn huis en tuin cameraatje hopeloos zijn. De ervaring is er gelukkig niet minder om. Glibberend en glijdend door de modderige klei worstel ik vooruit, af en toe een bijna duik makend op mijn gat.  Mijn knieën zijn al gauw nat van het fotograferen op mijn knieën en ik besef weer hoezeer ik toch geniet van dat spelen in de modder.  Niets zo heerlijk als op de knieën zitten terwijl de meesjes over mijn hoofd heen nieuwsgierig mijn aandacht van mijn onderwerp proberen te halen. Om dan er vlug vandoor te gaan als ik de camera hun kant op richt. het spelletje lijkt leuk te zijn want ondertussen dansen twee boomkruipers vliegend tussen de bomen door om net aan de verkeerde kant van de stam te landen maar zich wel even af en toe kiekeboe- spelend laten zien. Het is te merken dat de winter nog helemaal geen winter is want kleine kamperfoelie blaadjes zijn al aan hun takken ontspruit . 
Ik kijk over het water uit en het valt me op wat een spiegel het is , het lijkt windstil maar toch deinen de al uitgekomen katjes  heel zachtjes heen en weer .  Het spiegelende water  reflecteert de wereld waardoor er hele leuke taferelen ontstaan. Waar beginnen de takken , wat is spiegelbeeld wat is echt. Mijn gedachten gaan terug naar afgelopen jaar, hoeveel mensen geshockeerd waren omdat ik wilde scheiden, dat mensen bij voorbaat een oordeel hebben en vooral precies weten hoe de situatie in elkaar zit. 
het blijft me verbazen dat er mensen zijn die blijkbaar nog beter weten wat er in ons leven gebeurd dan wij zelf. 
Ik heb heel veel opgegeven, maar ik heb mezelf ervoor terug gekregen. Geen toneelspel meer, geen geloop meer op eieren, niet meer bang om iets verkeerds te zeggen waardoor de ander wel eens gekwetst kon zijn.  Ik ben weer de echte flapuit van vroeger, ik ben weer het meiske dat het liefst in de modder speelt.
Net als in het echte leven zijn dingen niet altijd zoals ze lijken. 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

10 thoughts on “reflectie

  1. Als ik je verhaal zo lees zeg ik gefeliciteerd dat je jezelf weer heb teruggevonden en weer kunt genieten van de natuur.
    Natuurlijk een terugval hoort daarbij maar er iemand die je kan helpen en dat is toch prachtig.

    Spelen in de modder lijkt voor mij eeuwen geleden en die vieze knieen wil ik ook wel weer eens hebben zeker als je dan thuis komt met een mooi serie foto’s.
    Ik zal zeker vaker komen kijken.

    Met vriendelijke groet,

    Frans

  2. Ik heb genoten van je foto’s heel mooi. Als je zo bezig bent kan je al je gedachten even vergeten en is de wereld mooi zonder bemoeienis van andere. Jij bepaalt hoe je leven verloopt en niemand dan jij alleen weet hoe het in elkaar. Geniet van de nieuwe liefde. Fijne avond groetjes Ineke

  3. Mooie geschreven Mazza.
    Weet uit eigen ervaring hoe het voelt.
    Heb ook weer een maatje gevonden waar ik mee kan praten en weer mezelf kan zijn.
    Wens je het allerbeste toe en blijf vooral jezelf.

Wat vind jij ervan?

