Een moment uitzoeken en gewoon gaan. Er is niets in de wereld dat niet kan wachten, gewoon even een uurtje weg , gewoon omdat het kan. Omdat het zonnetje schijnt en omdat de natuur iedere keer weer verandert. Een half uur later en niets is meer hetzelfde.  Je draait je om en de vogel die er net zat is verdwenen, de tak die net stil hing trilt nog wazig na.
Even een moment zoeken van niets moeten, een moment zoeken voor jezelf, een moment creëren zodat je de wereld om je heen even stop kunt zetten. 
De zon die de stammen van de bomen goudkleurig doet opleven. De wind die ervoor zorgt dat de bomen krakend heen en weer zwiepen, waarbij sommige tegen elkaar slaan alsof er een stokken gevecht gaande is. 
Ineens een piepend geluid alsof er een zware deur krakend en zwoegend in beweging is gezet. De kleinere takken tegen elkaar tikkend als regendruppels op een golfdak.  Een vreemde gewaarwording al die geluiden, terwijl het droog en zonnig weer is en de blauwe lucht helder afsteekt tegen de donkere takken. 
Ik volg de hoge kale takken steeds hoger en hoger  waardoor de diepte inspeelt op het evenwichtsorgaan. Duizelingwekkend .  
Tussen al dat rumoer van het “stille “bos is het een gekrakeel van verschillende geluiden en beelden , het kloppen van de specht die al volop bezig is , het zachte gekwetter van sijsjes die in de toppen van de Elzenbomen de insecten belagen. De heldere tonen van de dansende boomklevers.  Het gekras van Gaaien die het bos bewaken.  Zachte piepjes van voorbijgaande staartmeesjes. Kool-en pimpelmeesjes die overal vanuit een ooghoek verschijnen en verdwijnen.  De blauwe schim van een ijsvogel die als een kogel langs het water schiet. De vier wilde eenden die achterelkaar het water doorklieven . Het is maar een uurtje maar het is het kostbaarste dat een mens beleven kan, even een uurtje voor mezelf  , alleen.  

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 
7 thoughts on “

  1. Helemaal lekker ge- en beschreven lieve druif en in je verhaal ben ik lekker even met je meegewandeld. Ik ben net terug van een wandeling over de Vugtse hei en daar is het gevoel exact hetzelfde. Uurtje buiten met de zon op mijn smuikel. Dat is pas genieten.

  2. Ja zo is het , ben je vaak in de natuur zie je de kleinste verschillen
    nu laten we hopen en ik denk dat we op de goede weg zijn
    dat men meer respect krijgt voor al wat groeid en bloeit
    fijne dag nog

    ik zal naar het werk

  3. Wat heb je dat mooi neergepend.
    Dat kan alleen iemand die zich met de natuur verbonden voelt.
    Heel mooie reeks foto’s.
    Dat doe ik ook heel vaak .er even tussen uit……mijn hoofd leegmaken en genieten van moeder aarde.

  4. als of ik mee liep
    ja gewoon de boel de boel laten
    en er op uit , was ook hier het plan ,maar toch kam het er niet van
    heb wel mijn huisje op orde , en dat is voor mij ook van belang
    wensje een fijn natuur geniet weekend

  5. Wat heb je dat bosgevoel prachtig beschreven.
    Het is zo heerlijk om stil te genieten van alles dat er om je heen gebeurd.
    Een prachtig blog

Wat vind jij ervan?

