alpenwatersalamander


Op dit moment is de padden trek alweer begonnen en ben ik samen met ene hoop vrijwilligers weer druk in de weer met schermen opzetten en overzetten. 

Gisteren was het weer mijn beurt en had ik weer een leuke verassing , de foto’s zijn niet van de beste kwaliteit maar fotograferen in het donker is een beetje onmogelijk. maak kennis met de alpenwatersalamander. vorig jaar voor de eerste keer gezien ook door mij dus daarom is het superleuk dat ik hem nu ook weer gespot heb. AfbeeldingAfbeelding

 

14 thoughts on “alpenwatersalamander

  1. ha die Mazza
    nee wij zijn niet minder hoor , jij hebt een net zo’n mooi foto blog en ik heb een heel ander soort blog
    ik wilde enkel aangeven dat ze fout zat bij het benoemen van de vrouwtjes tot mannetjes en een blog later het over de woerd gaan hebben , en dat is het mannetje dus
    ach er zijn erger dingen ,toch
    ik wens je een mooi foto weekend

  2. haha daar zit ik ook op te wachten…en ja jezelf af en toe even de rust gunnen en leuke dingen doen is belangrijk…fijn weekend en niet het hele weekend verdoen met poetsen en wassen!

  3. Ik had al eens zoiets gelezen over die vrijwilligers, maar wist nog niet dat jij er daar eentje van was.Toppie Marion.

    Trouwens leuk dat je weer zo af en toe een reaktie op mijn blog achter laat, gezellig!

    Arividi&groetjes

  4. ha die Mazza
    een pracht foto geworden van een mooi beestje
    heb bij mij in de buurt nog geen padden gezien , te veel heide grond denk ik
    ja ik had een mooi plaatje passend bij mijn blog hé hihi
    ik ben inmiddels alweer een maatje kleiner
    welterusten

  5. Prachtig Marion.
    Heb hem zelf nog nooit mogen aanschouwen en fotograferen.
    Mooi beest die alpenwatersalamander en op de foto`s duidelijk herkenbaar.
    Groetjes.

  6. Hallo Marion,
    ‘k Had nog nooit van een (effe wachten, ik kijk nog even weer…..)
    alpenwatersalamander gehoord.
    Fijn dat je hem hebt kunnen fotograferen en de kwaliteit valt erg mee, vind ik!
    Hier in de buurt, worden ook vaak padden “overgezët”.
    Geweldig dat daar vrijwilligers voor zijn, waaronder jij dus.
    Bedankt hoor!

    Groeten, Liz@.

Wat vind jij ervan?

