Winter


Afbeelding

Buiten lopend, wandelend

Verademend

Een waterig zonnetje breekt door de wolken

de warme gloed op mijn wangen

een pad met ongerepte sneeuw,

bevroren , knapperig en vervaarlijk,

gerustellende eenzaamheid

doorbroken door opduikende sporen

vogels, konijn en haas 

hebben mijn pad gekruisd

koude stilte, 

Zwarte silhouetten in lucht en kale bomen

groot dreigend maar ook klein speels

De heldere zang van de koolmees

ik ben niet alleen

nooit 

Afbeelding

10 thoughts on “Winter

  1. ha die Marion
    een pracht gedicht
    op wat ook is vaak een pracht gezicht
    een winter landschap
    ik had andere beelden al staan , en daar willen wij zeker niet aan
    zelf wil ik 22 graden en ten alle tijden windkracht twee in de rug
    wens je een goede nachtrust
    en morgen weer veel winter vertier

Wat vind jij ervan?

