Rust


Ontmoeting uit een ver verleden
Venijnig als vele dolksteken
Plotse flashbacks overheersen
Venijnig als een dolkesteek

Wolken jagen door de lucht
Vluchtig als vage hersenschimmen
Herinneringen schieten in gedachten
Vluchtig als een vage hersenschim

Een enkele ster aan de hemel
Leidend als kleine kompasjes
Angsten worden verkleind
Leidend als een kleine kompas

Dauwdruppeltjes in het gras,
Glinsterend als kleine diamantjes
Een traan rolt over mijn wang
Glinsterend als een diamantje.

Regendruppels vallen een voor een
Zuiverend als waterbronnen
Emoties worden overwonnen
Zuiverend als een waterbron

De struiken strelen langs mijn handen
Liefkozend als uitingen van liefde
Jouw hand vouwt zich om de mijne
Liefkozend als een uiting van liefde

Merels fluiten in de ochtendzon
Uitbundig  als een kleurrijk bloemenveld
Nieuwe hoop komt in me op
Uitbundig als een kleurrijke bloem.

Gevoelens stromen in mijn hart
Verwarmend als  wollen dekens
Jouw armen omhelzen mij
Verwarmend als een wollen deken

De wind ruist stilletjes door de bladeren
Zachtjes zodat niemand het hoort
Fluisterend hoor ik : ik hou van je
Zacht zodat alleen ik het hoor.

IMG_0116

 

 

9 thoughts on “Rust

  1. Ik heb dit gedicht gelezen maar ik onthoud me van commentaar. Als het iets persoonlijks is, kan ik er niet over oordelen en als het zomaar een gedicht is dan……. ik heb liever proza dan poëzie, dat is het.

Wat vind jij ervan?

