zintuigen


De lucht is grijs en grauw. De wind speelt met mijn haren.
Het is stil in het donkere bos, geen mensen , geen honden, geen lawaai,
of toch?  Ik sta stil en laat de omgeving op me in werken. Maar is het eigenlijk wel stil?
Tjilp, een eerste vogel verliest zijn geduld.
Boomtoppen zwieren en de daarbij behorende takjes tikken en ritselen tegen elkaar. Majestueus hoge dennen dansen al krakend en kiepend in de wind alsof het oude mannetjes zijn.
Onderin het geluid van nog dorre bladeren, het klinkt alsof een olifant die voorbij komt maar het is slecht een merel die geniet van de wormen en andere insecten die zich proberen te verstoppen.
Mist en fijne regen proberen in mijn jas te dringen.  Een goed waxlaag voorkomt dit.
Mijn laarzen voorzien van een wollen dek houden mijn voeten droog.
Van warme voeten voorzien begeef ik me voorzichtig door het hier en daar donkere woud.
Kuifmezen komen nieuwsgierig kijken naar die vreemde wandelaar. Goudhaantjes die dansen tussen toppen en takken. Geen seconde stil.
Nee het is niet stil in het bos, het krakt , het sjilpt , het fluit, het ritselt, het leeft het groeit.
maar alleen voor wie het horen wil.
100_0126

 

 

5 thoughts on “zintuigen

Wat vind jij ervan?

