6 Jaar op WordPress


Zoiets zet je wel aan het denken , 6 jaar en daarvoor was het Space.  Goh wat mis ik Space nog , was toch persoonlijker en directer . Sommige links en foto’s zijn verdwenen na de overgang.  Jammer vooral bij die  verhalen met de albums waar je zo lekker mee kon wandelen. 6 Jaar en daarvoor space hoe lang ?Het archief loopt vanaf 2008 dus dat is een hele tijd is. Dan ga je natuurlijk nadenken over wat er allemaal gebeurd is in die tijd. De vlucht naar het internet, een uitweg misschien, een zoeken naar iets anders, of toch gewoon een manier om je gevoelens en emoties op een rijtje te zetten, en het er heel wat geweest. Iedereen die meegeleefd heeft hoef ik dat niet uit te leggen, en iedereen die nieuwsgierig is kan en mag terugbladeren of  het heel eenvoudig gewoon even vragen.

Mijn leven is wel honderd procent gekeerd. maar ikzelf ben ook 100 % gedraaid.
Waar ik eerst vol angsten zat , van hoe moet dat in hemelsnaam?, ben ik nu trotse moeder van twee prachtige volwassenen mensen die goed voor zichzelf kunnen zorgen.
Waar ik eerst stil en teruggetrokken was , zelfs dissociatief  sta ik nu met beide benen in de wereld en ben de grote steun en vraagbaak in ons eigen bedrijf.
Waar ik eerst het sloofje was, ben ik nu een gelijkwaardige partner.
Ik kan nog wel door blijven gaan maar ik denk dat het wel duidelijk is, natuurlijk heb ik mijn zwakke momenten , maar wie niet?

Mijn liefde voor de natuur is hetzelfde gebleven, eerder nog  gesterkt want de liefde voor de natuur heeft mij al uit menig dal getrokken. De zon, regen, bloemen, vlinders, vogels, de onverwachtse ontmoetingen. Die cirkel van wat er ook gebeurd , het leven om je heen gaat gewoon door, maar is echt de moeite waard.
Hoe moeilijk ik het ook gehad heb met mijn verleden, met mijn eigen angsten, depressies,
ik heb gelukkig nooit het gevoel gehad dat mijn leven er niet toe deed en dat heb ik toch wel te danken aan mijn kinderen, mijn toenmalig hond, mijn helaas veel te vroeg overleden moeder maar  vooral aan de kracht van de natuur.
Daarnaast mijn steun en toeverlaat van wie ik mag zijn en doen en laten zoals ik me voel. Die me nog kent van hoe ik was, al die jaren geleden toen we eigenlijk nog kinderen waren, nog ongeschonden, en die me geholpen heeft om die “ik” weer terug te vinden.

Soms stil maar niet meer omdat er toch niet naar me geluisterd wordt, maar om te genieten van de wereld om me heen. Soms teruggetrokken maar niet uit angst , maar om mezelf niet meteen bloot te geven. Volgens mijn moeder keek ik als kind altijd eerst de kat uit de boom.
Ben weer aan het sporten, Zumba dit keer, het bevalt me. Een klein groepje en dat is voorlopig goed voor mij.  Ik kan er mijn agressie in kwijt, mijn energie. het is net als handbal soms even rustig en dan weer explosief. En dan daarna dat heerlijke echte verlangen naar een eenvoudige  warme douche.
Het schilderen  en tekenen heb ik  na jaren van nietsdoen behalve knutselen met de kinderen ook weer opgepakt, nu nog 1 keer in de week met een klein groepje. Ook dat doet goed want ik heb zelfs ondanks de vakantie ( geen les)  thuis de penselen opgepakt om eraan te werken.  Twee knuffelbeestjes op stap in het bos.

6 jaar en langer, verhalen , gebeurtenissen, en wat gaat het snel. hoewel ik regelmatig rondzwerf op WordPress heb ik tegenwoordig te weinig tijd om te reageren, te schrijven. maar lezen gelukkig wel al is het met de ipad ( ik kan met dat ding niet overweg laat staan reacties schrijven). Daarnaast werk ik vaak de hele dag vanuit de computer dus ben ik allang blij als ik dat ding weer naast me neer kan leggen.
Het is geen excuus, het is een feit. Soms mis ik de verhalen schrijven, maar ik mis de rust en de momenten zoals nu. Maar mijn verhalen worden wel verteld en gehoord, maar even niet op papier. Maar als we samen aan de keukentafel zitten en ik vertel wat ik beleefd heb tijdens het wandelen. Als we samen in de tuin zitten en de eerste knopjes zien verschijnen, de eerste trekvogels zien vliegen.  Of als we samen erop uit zijn en we beiden geraakt worden door de stilte , de kleuren of de uitzichten.
Dan nemen we elkaar de hand en begrijpen elkaar.
6 jaar en meer , wat vliegt toch de tijd, iedere dag is druk en lijkt hetzelfde maar na zoveel jaar is er toch weer heel veel anders.

img_00011

3 thoughts on “6 Jaar op WordPress

  1. is space alweer 6 jaar weg , ik ben het met je eens en velen met mij , het was een mooie tijd
    ben blij voor je dat alles op z’n pootjes is terecht gekomen , door mede je partner en kinderen , maar ook de liefde voor de natuur
    en van die mooie natuur blijven we genieten
    dank je Mazza

Wat vind jij ervan?

